מדליקי אש

Estonian 18/08/2014 1144 צפיות 13 תגובות

דמיינו לעצמכם ששלגייה אכלה את התפוח המורעל וקרסה ונפלה, ואז הנסיך המקסים על האביר הלבן לבוש השריון, קפץ מעל גב הסוס ונישק אותה, והיא קמה מיד והתעוררה, והם שניהם התאהבו, ואז אחד הגמדים נעמד על שרפרף וצעק: "הו לא! מה נראה לך שאת עושה שלגייה?! את רוצה להתחתן עם בחור לא יהודי! דיר באלק! איך את מעזה?!"
ואז הוא היה תופס לה באוזן וגורר אותה משם.
מטופש, הא?
למה המציאות נשמעת קצת פחות מטופשת?
אולי כי ברור לנו ששלגייה לא הייתה ממש יהודייה, ושלא מתאהבים כל כך מהר…
אז רגע, מי אנחנו שנעמוד מול אהבת אמת?
שלגייה והנסיך מקסים התאהבו אחרי כמה שניות. בני אדם יכולים להתאהב אחרי שנים. האם עכשיו, אחרי ששניים התאהבו, נעמוד מולם ונעצור אותם? מטופש, הא?
וכן, הבנתם נכון. החתונה אתמול.
אישה יהודייה התאהבה בבחור מוסלמי. זה קורה. היא לא ממש שלטה בזה. הוא לא ממש שלט בזה. מה ההבדל? ההבדל הוא שהפעם היה אדם שהיה גמד תורן ואסר על החתונה.
היא התאסלמה בשבילו, משום שהיא אהבה אותו.
הם החליטו להינשא, אז מה ההבדל בין שלגייה והנסיך לבין מורל ומחמוד?
הפעם נעמדו מדליקי האש, ארגון להב"ה וקרא: "פויה! לא!"
הם תקפו את כבוד הנשיא ראובן ריבלין שתמך ואמרו: "היום זאת היא, מחר זאת הנכדה שלך."
האם ריבלין יבחר לגרור את נכדתו באוזן ולהגיד לה: "לא! ממש לא! תאהבי משהו אחר!".
האם זה בסדר מבחינתנו לעמוד מול אהבת אמת? מי אנחנו שנדכא אותם?
חשוב שנשים לב להבדל הקטן שבין סכנת ההתבוללות לבין סכנת הזכות של כל אדם לאהוב, כי אם דת עומדת בין הזוג לאושר, מה השלב הבא?
"לא! אל תתחתן איתה! היא אתיופית!"
"לא! אל תתחתן איתו! הוא עני!"
"לא! אל תתחתן איתה! היא בלי תעודת בגרות!".
מגוחך, הא? ממש לא.
מי אלו אותם חברי להב"ה אם לא פרובוקטורים שרק רוצים להישמע? הם מחזיקים שלטים וקוראים לכבות את אש האהבה, כי את הלהב"ה, כך הם טוענים, לא ניתן לכבות.
מדובר בשטויות מוחלטות. אסור לנו לשכוח כי הם מדליקי אש, מחממים אך ורק בשביל להישמע.
אם זו אהבה, זו אהבה. היא אפשר להכריח אדם לא להתאהב, וזה משהו שהם כנראה לא מבינים. אהבה היא דבר חזק יותר מכל דבר אחר שטותי, ועם זאת, הם בחרו לחבל בחתונה שלהם, ולהעיב על האושר שלהם.
מדובר במעשה בל יתואר. יום החתונה הוא היום המקודש של החתן והכלה. היום היפה ביותר בחייהם, עליו יספרו לילדיהם. מדוע הוא צריך היה להתחיל בבית המשפט ולהיגמר עם הפגנה?
והשאלה הנשאלת היא: במי זה פגע?
התשובה היא חד משמעית. בחוזק של העם הישראלי.
החתונה הזאת הראתה מעל לכל דבר אחר שישראל של 2014 היא ישראל מפולגת, בה פתיחות וליבראליות הן מילים גסות. מדובר בדבר שאסור להיעשות. מסתבר שאהבה היא דבר אסור, אם לא מדובר בשניים מאותה הדת.
סליחה, להב"ה, אך אתם אינכם אלא סכסכנים, ואם מים לא יכבו אתכם, אני מעדיף למצוא דרך אחרת לכבות את הרעש שאתם עושים.
להב"ה הינו ארגון קיצוני, כפי שראינו אתמול, וקיצון אף פעם אינו טוב בשלטון או בראש. תראו מה זה עשה בסוריה, טורקיה… חסרות דוגמאות?
אל תתנו לישראל להידרדר לימין קיצוני, או לקיצוניות בכלל. גם שמאל קיצוני הוא אסור.
מאתמול אנחנו מוכרחים ללמוד לקח: עלינו להיות מתונים, לקבל את האחר ולכבד את דעותיו, גם אם הוא שונה, וגם אם זה מקומם אותנו.
יש דרך וזמן לומר כל דבר, והפגנה אלימה ופרועה ביום חתונתם היא לא הדרך.


תגובות (13)

זה ממש נכון ומשדר מסר…

18/08/2014 22:17

אין לך מושג כמה אני שמח לשמוע שיש עוד אנשים שחושבים כמוני, אם רק הייתה לי את היכולת לעבור אחד אחד בין האנשים שהשתתפו בהפגנה ולהקיא על כל אחד מהם באופן אישי…
אני מזועזע מזה שההפגנה הזאת קיבלה אישור, כמה פרמיטיביות.

18/08/2014 23:16

האמת לכל אדם יש דעה ויש לו הזכות לבטא אותה.
כן, אולי הדרך בא ניסו להביע את דעתם היא דרך שגויה.
אבל זו בכל זאת זכותם לומר את מה שעל ליבם.
למרות שזה הרס את החתונה של הזוג הזה…

18/08/2014 23:26

משום מה, אם הוא היה מתגייר עבורה היה להם פחות אכפת, הא?
או שלא.
בכל מקרה, גם כאלה יש. הבעיה היא שבין הלהבות הקיצוניות נעלם האמצע, הרוב. ומה דעתו של הרוב? שיש לו מספיק צרות בשבילו ושהוא לא צריך עוד אחת.
ופוינטלס, אני לא יודעת אם הייתי מקיאה עליהם אחד אחד (זה קצת לא בריא) אבל לא הייתי מאשרת הפגנה כזו. נכון שזה חופש ביטוי וכל זה, אבל חופש ביטוי הוא גם להתחתן עם מישהו לא יהודי בלי הפגנות בחתונה. זו לא סוג של עבירה על הפרטיות?

18/08/2014 23:26

תודה רבה על התגובות.

19/08/2014 20:26

אני כל כך מסכימה איתך. תודה רבה לך. כבר אין לי כוח למצוא מילים כדי לתאר כמה זה מגעיל ונוראי.

19/08/2014 20:37

אני גם מסכים אולי לפי הדת זה אסור אבל אי אפשר להכריח משהי או מישהו לא להתחתן עם משהו שהוא אוהב

27/08/2014 19:57

אני בכלל לא מסכימה.

27/08/2014 20:00

נכון מאוד!!

04/09/2014 17:50

מסכימה לגמרי והדרך שהעברת זאת היא מדהימה ומקורית ואני מסכימה עם עוד ילדים פה ואני חושבת שזה חדירה לפרטיות.

26/09/2014 18:46

תשמע\י זה נחמד וכל זה…..
אבל זה אתר לכתיבת סיפורים לא הבעת דעות או פוליטיקלי קורקט,
אם הייתי רוצה לקרוא את הדברים האלה הייתי פותח ידיעות אחרונות או מעריב,
חסר לי דעות ואקטואליה כל יום? באתי לאתר סיפורים לא לפסטיגל דעות, את\ה אולי סופר מוביל אבל אם כל הסיפורים שלך הם בעצם טורים שילכו די טוב עם מעריב לנוער אז זה לא נחשב.

17/10/2014 17:17

    הייתי יכול לענות בצורה מגעילה, אבל אני בוחר שלא.
    בקיצור? זה אתר לכותבים. אם הודעות מתקבלות כסיפור, אז הבעת דעה מתקבלת כסיפור.

    18/10/2014 22:03

דיברתי בצורה מגעילה? לא
אני פשוט חושב שזה לא בלוג, זה אתר לסיפורים או הודעות שקשורות לסיפורים, לפחות תן\תני כותרת שזה מדבר על דעה, או טור אישי, לא משנה שכל דבר שנכתב פה נחשב כסיפור,
זה העניין שבטח רוב הכותבים פה רק כתבו הודעות וזה למה הם סופרים מובילים.
ודרך אגב תענה לי בצורה מגעילה זה ממש לא מאיים, זה רק נוגד את הסיפור המתייפייף שכתבת למעלה, או שאקרא לו בשמו האמיתי טור הדעות שלך.

21/10/2014 11:28
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך