סבא וסבתא שלי

סתם מישהי 30/10/2014 1432 צפיות 14 תגובות
...

סבא שלי אף פעם לא יכול לעזור לי בחשבון. המספרים מכאיבים לראשו.
וסבתא לא אוהבת את ציורי הכוכבים של אחותי הקטנה. הכוכבים הצהובים לא עושים לה טוב.
סבא לא מוכן ללבוש חולצות פסים. הוא שונא חולצות פסים.
סבתא לא מוכנה לשטוף תפוחי אדמה. היא הסביר לנו שהמים המלוכלכים מבחילים אותה.
סבא לא מוכן לקנות ספרייה. את כל ספריו סוגר בארונו.
סבתא לא מוכנה להשתמש בגז לבישול. היא פשוט לא מסוגלת.
סבא כל פעם שנכנס להתקלח תמיד משאיר דלת פתוחה. הוא אינו מוכן לנעול אותה.
סבתא לא יכולה לעבור ליד בורות ברחוב. הם מזכירים לה דברים שרוצה רק לשכוח.
סבא לא מסוגל לעבור ליד מבנים צבאיים. הוא גם לא שירת בצבא. כל פעם שעובר ליד מבנה שכזה מחווירות פניו והוא מתקדם במהירות.
ואני בן העשר ואחותי בת השבע לא מבינים למה סבא וסבתא כל כך מוזרים.
אולי יום אחד סבא יעזור לי בחשבון ואקבל ציונים גבוהים במבחנים.
אולי יום אחד סבתא תתלה את ציורי הכוכבים של אחותי על המקרר.
אולי יום אחד סבא יהיה מוכן ללבוש חולצת פסים שבטח תחמיא לו מאוד.
אולי יום אחד סבתא תשטוף סוף סוף תפוחי אדמה ולא תתרחק כל פעם מהמים המלוכלכים.
אולי יום אחד סבא יהיה מוכן לקנות ספרייה ולקרוא לי כל פעם ספר לפני השינה.
אולי יום אחד סבתא תהיה מוכנה להשתמש בגז בישול ולבשל לנו דבר טעימים.
אולי יום אחד סבא ינעל את הדלת במקלחת. כי באמת נמאס לי מזה.
אולי יום אחד סבתא תפסיק להיחרד מבורות ותעבור לידם בשלווה כשאנחנו הולכים לקנות גלידה ביחד.
אולי יום אחד סבא יהיה מסוגל לעבור ליד מבנים צבאיים שמגנים על ארץ ישראל ואולי אפילו יסכים להחזיר את שלושת שנות השירות שסירב לקבלן.
הלוואי שיום אחד גם יוכלו שניהם להסביר לי למה כל פעם כשהם חושבים שאני לא שומע.
הם אומרים את המילה שואה.


תגובות (14)

וואו, את מוכשרת. ריגשת אותי עד דמעות.
סיפור מדהים, פשוט מדהים!
אין לי מילים מרוב כמה שהוא מדהים.
את כותבת מדהים (שוב), תמשיכי לכתוב, בהצלחה.

א. אנונימית

30/10/2014 22:40

    דרך אגב, אולי אני נואשת ואולי לא אבל יש מצב את קוראת את ההקדמה שלי לסיפור ‘אבא’?

    30/10/2014 22:58

יואוו…. מרגש!!!! תמשיכייי!!!!!!!!

30/10/2014 22:49

נויה – אני מאוד שמחה שאהבת אבל זה לא סיפור בהמשכים אם לזה התכוונת כשאמרת תמשיכי. אנונימית – תודה על המחמאות ואני אקרא את ההקדמה לסיפור שלך בשמחה.

30/10/2014 23:42

    כשאמרתי תמשיכי, התכוונתי תעלי עוד סיפורים…

    31/10/2014 13:58

נ.ב
למקרה שלא הבנתן את הסיפור כל כך כי באמת קצת קשה להבין אותו אז סבא וסבתא של הילד בעצם היו בשואה ובגלל זה אם כל כך "מוזרים" כמו שהוא מכנה אותם. גז בישול ומקלחות פתוחות – בשואה עשו מקלחות גזים רעילים ונעלו את היהודים בתוך המקלחות וכך הם נהרגו. בורות- בבורות עשו ערימות של גופות.
כוכבים – תלאי צהוב חולצות פסים – החולצות שהיהודים לבשו במחנות העבודה.
ספרייה – מאחורי הספריה בדרך כלל היום מתחבאים כדי להימלט מהנאצים.
מי תפוחי אדמה – היו נותנים ליהודים לשתות אותם במקום לתת להם מי שתייה בריאים וטובים. מחנות צבאיים – מעט מזכירים לסבא את מחנות ההשמדה.
חשבון ומספרים – המספרים שקעקעו על היהודים כדי למספר אותם.
כן התיאור קצת מזעזע אבל זה מה שקרה וכולם צריכים לדעת.

30/10/2014 23:49

זה ממש מדהים!!!!
אהבתי נורא נורא! לדעתי גם יפה שהילד לא מבין למה סבא וסבתא שלו כ״כ מפחדים…
את צודקת לגמרי, הדברים שקרו נוראיים, אבל כולם צריכים לדעת ולזכור!!!
סיפור מצויין! 5+++

31/10/2014 18:23

אני שמחה שאהבת

31/10/2014 19:42

וואי זה אחד המדהימיםם
איזה כיף שחזררתתתת!!!
אהבתי מאוד הכתיבה שלך מדהימה
אחד הסיפורים הכי טובים שקראתי

03/11/2014 18:00

חחח שמחה שאהבת את הסיפור.
חיכיתי שאת תכתבי לי תגובה כי את אחת הקוראות החשובות לי.
בעצם את הכי חשובה לי :)

04/11/2014 22:02

מדהים! בתור נכד לניצולי שואה ריגשת.

25/12/2014 23:58

זה בלי פרקים?

26/12/2014 21:15

עושה לפכות ותאמני לי שאפשר בקלות להבין את כוונותיך כול מי שקצת למד היסטוריה יבין אני חדשה באתר ורק עכשיו גיליתי את הסיפורים שלך אני חייבת לומר שאת נשמה אמתית והסיפורים שלך מרגשים נכנסים ללב ונותנים אשרה אלווי שיום אחד תכתבי ספר אמיתי עם הים של דמיון ורגש שאת מכניסה בסיפורים הקצרים האלה בסיגנון היחודי והמדהים שלך ואלווי שהזכה לקרוא בוא. בהצלחה בכול ושתזכי לקבל המון אושר וממקור האושר וים של יצירתיות שכולנו נהנה ממנה

31/12/2014 18:28

ואו…עברה בי צמרמורת במשפט האחרון.
את כותבת מדהים!

10/01/2015 17:04
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך