ריק

לאסתםמישהי 03/02/2017 680 צפיות 4 תגובות

אני נמצאת בחדר מלא בריק. כל כך מלא בריק, כך שאין מקום לכל דבר אחר מלבדי ומלבד הכיסא המסתובב.
אני יושבת על הכיסא בעודו מסתובב סחור-סחור. לאיזה כיוון אנחנו מסתובבים? נדמה כאילו אנחנו מסתובבים לשני הכיוונים, בו-זמנית.
הריק רודף אותנו.

כיאה לריק וחוסר החיכוך, אנחנו מסתובבים שעות ללא עצירה או דחיפה נוספת. שעות… אולי אפילו ימים? ואולי דקות אחדות? אינני זוכרת מתי התחלנו.
כל מה שאני חושבת עליו הוא כלום. כלום ריקני ועזוב. ושמח.
מבטי תקוע על אותה הבעה – ספק דבילית ספק חולמנית.
אפשר ליהנות מכלום.
הריק חבר שלנו.

אני מרימה את ראשי לתקרה. מה יש שם? אני רואה עכביש עם קורים? לא, אין סיכוי. הרי אין כאן מקום בשביל כולם.
נעים בריק, שלו. שקט, אפור ושלו.
אנשים לא מבינים את כוחו של הריק, כמה הוא ממלא, נותן כוח ומחיה.
הריק מחיה אותנו.
אנחנו משועבדים לריק.


תגובות (4)

היי לנו.
הזכרת לי עם קטע הטקסט הזה, סדנה רוחניק'ית שעברתי בסוף שנות התשעים. ישבנו באולם מלא באנשים, מדריך מול משתתף, כיסא מול כיסא, וכל הזמן נשאלנו אותה השאלה: "מה אתה רוצה?" המשתתפים זרקו תשובות נדושות: כסף, תהילה, אהבה, אושר, הצלחה, זוגיות, סקס, משפחה… אבל המדריכים רק ניסו להוביל אותנו לענות להם: כ-ל-ו-ם!!!
כלומר, החיים השלווים, הצניעות, הכלום. כלום הוא הכל.
"כל מה שאני חושבת עליו הוא כלום. כלום ריקני ועזוב. ושמח." כדברייך.
שבת שלום.

03/02/2017 18:06

    רפי! תודה על תגובתך, שמחתי לדעת שאתה כתבת אותה (:
    אחלה סיפור יש לך. הכלום באמת יכול להיראות כמו עולם ומלואו.
    יש כאלה שאומרים שאנחנו צריכים לגלות מעט ענווה ולהסתפק. אבל מה שיש לנו הוא לא הסתפקות צנועה – ממש לא! יש לנו הרבה בידיים, אך אנחנו לוקחים הכל כמובן מאליו.
    שבוע טוב לכולנו.

    04/02/2017 21:02
572 572

אהבתי מאוד את ההגבלה בין ריק שמונע חיכוך של סיבוב לבין אדם המסתובב בחייו ללא כלום. רק לא הבנתי בסוף אם את אוהבת את הריק או לא.
ואגב, קורי עכביש, לא כורי עכביש. אלה קורי משי ולא כור גרעיני.

15/02/2017 20:20

    וואלה צודק, אני אשנה. תודה.
    אין פה עניין של אהבה ושנאה, יש פה שיעבוד. אין ריק – אין חיים. לכן יש כמה תשובות לשאלה שלך… שיעבוד יכול להיות גם מרצון (חלקי) וגם ממרות (חלקית).
    הריק עושה מה שבא לו.
    אגב, הדמות בסיפור, היא לאו דווקא אני. אני הכותבת, היוצרת, לא הדמות.

    15/02/2017 23:11
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך