רשמים מטיול במקסיקו

23/07/2019 362 צפיות אין תגובות

פירמידות מימים עברו, כנסיות ענקיות עטורות בפסלים ובציורים בצבעים עזים. עיירות עם רחובות צרים ובתים צבעוניים בהם. בכל קרן רחוב כנסיה המשמשת בין השאר כמרכז קניות. ברגע שמגיעה קבוצת תיירים קולניים, עטות נשות המקום על ה"שלל" ומציעות ממרכולתם הכוללת עבודות יד מקסימות רקמה ואריגה בצבעים עזים וצעקניים: אדום, כחול, וכתום ובצורות גיאומטריות. שווקים ארוכים וגדולים ומה אין בהם? יש בהם הכל ואנשים קונים וקונים אם צריך ואם לא. אין זה מענייני מה תיירים עושים בכספם. אבל שזה מגיע לתת כמה פזו לרקדנים אינדיאניים שעמלו קשות בריקוד מרהיב לזה הארנק סגור.
נעצרנו בדרך לא דרך להחלפת גלגל ברכב. בהפסקה חיפשנו איך לא? שירותים. התשלום היה סמלי וגם פה אנשים התקמצנו.
איזו תדמית זה יוצר ומה זה אומר עלינו?? בסך הכל אנשים עבדו שם קשה מאד לבנות את הפירמידות, בזמן הכיבוש הספרדי רבים חלו ומתו וחלקם עבדו בפרך בבנין הכנסיות והארמונות המרהיבים של היום.
אנשים שבעצם עובדים קשה ומרויחים מעט, לכן רבים רוצים לערוק וארצות-הברית וחלקם משלמים על זה בחייהם.
ואילו תיירינו המפונקים בלשון המעטה עומדים בשדה אגבות (צמח בעל עלים קוצניים המגיע לגובה של 2-3 מטרים) ושימושיו רבים משקה הלאומי של מקסיקו , סיזל לחבלים ועוד) על מנת לקבל הסבר כי זה צמח המנוצל כולו: משקה, אוכל וסיבים ופרחים ומה הטענה שלהם שחם להם? צה חשבו שיהי להם קר??


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך