מילים אחרונות

09/07/2013 613 צפיות 7 תגובות

ילדי,

אני סבור כי ממרומי גילי ראיתי כבר הכל ושמעתי כבר הכל.

ראיתי איך המעטים מצליחים לרמות את הרבים.

איך המסגרת חשובה מן התוכן, ואיך הקנקן חשוב ממה שיש בו.

ראיתי איך משתמשים באלוהים מעט מידי כדי לאהוב ויותר מידי כדי לשנוא.

ראיתי כמה השאלות שלנו חשובות מן התשובות של הזולת.

ראיתי הרבה מאוד אנשים מוכשרים שבחרו לכתוב ספר אחרי ההצלחה. רק מעטים מהם קראו ספר דומה לפני שהצליחו.

ראיתי לא מעט מנהלים מעונבים כורעים תחת העומס ומתלוננים על עבודה מאומצת. אחוז תלונות נמוך יותר מצאתי בקרב עובדים במכרות פחם.

ראיתי איך אמונה בבורא עולם עוזרת הרבה יותר מהניסיון להבין את חוקי העולם.

ראיתי אנשים שמתכחשים לניסים. אחרים מתכחשים לחוקי הפיסיקה. אבל לא ראיתי מעולם, אף אדם, שמתכחש לחוקי מרפי.

ילדים יקרים, ראיתי את החולי, העוני, העליבות. ראיתי את המגדלים המפוארים ומכוניות היוקרה. והם לא היו רחוקים זה מזה. או שאולי דווקא כן.

תביטו על העולם, יקירי. נסו להעריך את היצירה המורכבת והגאונית הזאת. יגידו לכם, שאם אלוהים לא היה קיים, היינו צריכים להמציא אותו.

אבל אני אומר לכם, ילדים שלי, שאם אלוהים היה קיים, לא היינו צריכים להמציא אותו.


תגובות (7)

זה ממש יפה, כל שורה ושורה פה.
כתיבה מעולה, אהבתי מאוד =)

(נ.ב- אני מאמינה בה', ככה שאני לא חושבת שאני מסכימה עם השורה האחרונה… ש"המצאנו" אותו… אבל איש איש באמונתו יחייה, ככה שאין לי תלונות אם אתה בצד השני.. )

09/07/2013 12:28

תודה על התגובה :-)

09/07/2013 12:29

אהבתי את צורת הכתיבה והניו-אנסינים

13/07/2013 16:17

תודה רבה :-)

13/07/2013 21:08

אני מרגישה בדיוק כמו ספיר…

28/07/2013 13:56

תודה:-)

29/07/2013 08:06

אני מגיב קצת מאוחר, ככה שאף אחד לא ישים לב לתגובה שלי, אבל שיהיה… הסיפור יפה, אהבתי…
וספיר: אין מקור למשפט "איש איש באמונתו יחיה." המשפט התנכי המקורי הוא: "צדיק באמונתו יחיה." משמעות המשפט כמדומני היא שהאמונה מחיה את הצדיק, ושוב למשפט שממנו משתמע שכול אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה ולעשות מה שהוא רוצה ולהמשיך עם כך בחייו אין שום מקור.

29/08/2013 02:30
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך