Angelica Violet
שזה נכתב באחת התקופות הכי קשות שעברתי ועדיין עוברת בחיים, חוץ מהמוות של הורי. הטקסט הזה נכתב ב-2.5.16. אנג'ליקה

בגללך ובזכותך

Angelica Violet 22/08/2016 1022 צפיות 4 תגובות
שזה נכתב באחת התקופות הכי קשות שעברתי ועדיין עוברת בחיים, חוץ מהמוות של הורי. הטקסט הזה נכתב ב-2.5.16. אנג'ליקה

בזכותך:

ידעתי מה זה אומר לאהוב אהבה ראשונה ואמיתית.

ידעתי מה זה אומר להיות נאהבת ומוערכת.

ידעתי מה זאת כנות ושיחות נפש עמוקות.

ידעתי מה זאת חיבה.

ידעתי מה זה חוסר שיפוטיות.

ידעתי מה זאת שמחה ואושר אמיתיים.

ידעתי מה זאת קבלה והכלה אמיתיים של האחר.

ידעתי מה זה אומר לעזור לאחר מבלי לצפות לתמורה.

ידעתי מה זה תמיכה מבלי רצון לשנות את האחר.

ידעתי מה זה אומר לסמוך על מישהו.

ידעתי מה זה אומר לבטוח במישהו.

ידעתי מה זה להיפתח לאנשים חדשים.

ידעתי מה זה להיפתח לעולם חדש שלא היכרתי.

ידעתי מה זה אומר לגור עם גבר.

ידעתי מה זה לצחוק משטויות ומבדיחות פרטיות.

ידעתי להפגין יחסי אהבה וחיבה פומביים.

הבנתי מה זאת הקרבה למען האחר.

הבנתי מה זה אומר לשתף את הצד השני במחשבות, תחושות ורגשות שעוברים בי, ולא לשמור אותם לעצמי באופן בלעדי.

הבנתי מה זה אומר ליהנות מהדברים הקטנים בחיים, שלא ייחסתי להם מחשבה רבה קודם-לכן, או לקחתי אותם כמובן מאיליהם.

הבנתי מה זה אומר להיחשף רגשית וגופנית לפני מישהו אחר.

הבנתי מה זה לעשות אהבה ולא סקס.

הבנתי שאני לא אוהבת כבר להיות בבית לבד.

הבנתי מה זה אומר להיות במערכת יחסים אמיתית.

הבנתי מה זה אומר לצאת מאיזור הנוחות שלי.

בזכותך גיליתי מה זה אומר גבר שרוצה רק אותי ואת כולי, ולא רק סקס.

בזכותך היכרתי ועשיתי דברים חדשים בפעם הראשונה בחיי.

בזכותך היכרתי מהי חברות נפש אמיתית.

בגללך:

בגללך, ידעתי מה זה כאב ועצב הכי עמוק שחשתי אי פעם.

בגללך, ידעתי מה זה ניפוץ כל החלומות, התקוות והרצונות לעתיד שאותו חזיתי לעצמי.

בגללך, אני בדיכאון עמוק ואין לי כוח אפילו לקנות ולהכין לעצמי אוכל.

בגללך, אני לא סומכת על עצמי ועל התחושות שלי עכשיו.

בגללך, אני לא מצליחה לשמוע שירים שאהבתי או לצפות בסרטים מבלי לבכות, כי הם מזכירים לי אותך ואת מה שעשינו כששמענו או ראינו אותם.

בגללך, אני מרגישה בודדה כל הזמן.

בגללך, איבדתי כל תקווה שהיתה לי לחתונה וילדים, ובגללך אני לא מאמינה בכלום.

בגללך, אני שונאת אותך קצת על שהתקדמת הלאה כ"כ מהר ושאתה יוצא עם אחרות.

בגללך, אני מרגישה שאני לא רוצה לחוות שוב את מה שאני עוברת עכשיו.

בגללך, אני מרגישה לבד כל הזמן.

בגללך, קשה לי להקים את עצמי ולצאת מהבית.

בגללך, אני שונאת לחזור הביתה.

בגללך, אני שונאת כבר להיות בבית.

בגללך, אני כמעט ולא ישנה כבר יותר.

בגללך, אני מרגישה חסרת ערך ולא משמעותית בעיניך.

בגללך, קשה לי להשתחרר ממך ומכל מה שהיית עבורי.

בגללך, אני לא מצליחה לחשוב על שום דבר אחר או להתרכז במשהו.

בגללך, אני מרגישה שאין טעם להיקשר למישהו, ולאהוב באמת, אם בסופו של דבר נפרדים.

בגללך, אני מצטערת ומתחרטת לפעמים שהיכרנו בכלל.

בגללך, קשה לי לחזור לאן שהיכרנו ולמקומות שהיינו בהם.

בגללך, אני מרגישה שהנשמה שלי מרוסקת לחלוטין, ולא יודעת אם זה יעבור מתישהו.

בגללך, אני שונאת לראות חתונות או דברים שקשורים אליהן.

בגללך, אני שונאת לראות זוגות מחובקים או מתנשקים ברחוב או בטלוויזיה.

בגללך, אני מתאמצת אפילו לחייך ולצחוק ומרגישה מזויפת רוב הזמן.

בגללך, אני שונאת גברים ולא רוצה שיתקרבו אלי, כי אני מפחדת ולא מוכנה להיפגע כך שוב.

בגללך ובזכותך:

בגללך ובזכותך, אני כועסת רוב הזמן ובא לי להרביץ למישהו לפעמים.

בגללך ובזכותך, הבנתי מה זה אומר להתמכר למישהו, כי אני מרגישה אבודה לגמרי בלעדיך ותלותית בלעדיך.

בגללך ובזכותך, אתה השארת בי זיכרונות כואבים וגם טובים שלא יחזרו שוב, וזה מעציב אותי מאוד בכל נשימה שאני לוקחת ובכל יום שאני הולכת לישון.

בגללך ובזכותך, ידעתי מה זאת פרידה אמיתית, ואף בזכותך, ידעתי מה זה עבורי אובדן ושיברון לב אמיתי וראשון.

בגללך, ידעתי מה זה לריב ובזכותך למדתי להתפייס. ולכן גם בזכותך, אני יודעת מה זה כשמישהו כועס עלי ופגוע ממני ופוגע בי, מאהבה ולא משנאה.

בגללך, ידעתי מה זו אכזבה עמוקה ממישהו שאני אהבתי, אוהבת ואוהב תמיד, ובזכותך, הבנתי שהיחידה שאני יכולה וצריכה לסמוך עליה, זאת אני.

בגללך ובזכותך, הזכרת לי מחדש שהכל זמני ושאין אהבה נצחית, אלא רק בסרטים.

בגללך ובזכותך, הבנתי שאסור לי לסמוך על אחרים, במיוחד על גברים.

בגללך ובזכותך, קשה לי לסלוח לעצמי על שפגעתי, בך ולך, ושעזבת.

בזכותך,
אני יודעת מה זה אומר לקנא.

ובגללך,
איבדתי את שמחת החיים והחיוך והצחוק שנבעו מתוכי באמת בכל התקופה שהיינו יחד 9 חודשים כזוג מאורס. אני מרגישה מתה מבפנים, רוב הזמן אני מרגישה ריקנית וחלולה. ולכן אחרי שעזבת, אני שונאת את כל חודש אפריל, כי זה התאריך שתכננו להתחתן יחד ולהקים חיים משותפים.
בגללך.
ובזכותך…

אני.
אנג'ליקה ויולט.


תגובות (4)

אני ממש רוצה לתת לך חיבוק.
את עזרת לי עכשיו המון, רק מלקרוא את זה, ואני חייבת לך תודה. תודה, ותודה שוב.
גם אני מרגישה כמוך, כמעט כמוך, (בגלל שלא היה אצלי את עניין החתונה, שאני בטוחה שמכאיב אף יותר) ולקרוא את זה עורר בי משהו, סוג של דחיפה החוצה, לא יודעת איך לקרוא את זה. מרגישה כאילו מה שכתבת כאן הוא סימן בשבילי (ובשבילך) שכדאי להמשיך הלאה.
ובכלל, לדעת שיש שם עוד מישהו שעובר פרידה כואבת, ובכל זאת קם כל בוקר ומנסה להילחם, זה מחזק. כי אני לא לבד, ואת לא לבד.
ובגללך ובזכותך אני אקום מחר בבוקר עם טיפה יותר חשק לקום מהמיטה, ואני אוכל קצת יותר, למרות שהכאב שם.
אני מאחלת לך מכל הלב שתרגישי טוב. מגיע קצת מנוחה ללב השבור. בהצלחה, אהובה.
עוד יגיעו ימים מאושרים יותר ????.

22/08/2016 23:56

    את לא מבינה מה עשית לי עכשיו. ריגשת אותי עד דמעות. תודה רבה על מה שכתבת ועל התמיכה למרות שאת לא מכירה אותי, התחברת למה שכתבתי, ואני מרגישה אותך דרך מילותיך. אני שמחה שהייתי עבורך איזושהיא סוג של השראה. בהצלחה גם לך וכפי שאמרת, לשתינו מגיע מנוחה מהלב השבור. ????

    23/08/2016 02:16

אני חושב, שהטקסט מאד אמיתי וכנה. מרגישים את זה כבר בכמה השורות הראשונות של הקריאה.
אני מאד שמח שהחלטת להעלות את מה שכתבת, כי זה חשוב: לנפש. לדעת, לשחרר, להוציא, לחוות ולשתף.
כוחה של האומנות ניחן, מעבר ליכולתו של זה היוצר אותה, ביכולתו של האומן לשחרר. ולא הכוונה דווקא לשחרר על הכתב. אלא לשחרר את המילים (ציורים, נגינה) אל החופשי ממנו.
מאחל לך שכל מה שתעשי ישתחרר ממך והלאה ואף יגבר עם הזמן.
מאחל באהבה
צורצור.

24/08/2016 16:48

    תודה רבה על מה שכתבת. כשכתבתי את הטקסט הזה, לא חשבתי לפרסם אותו אי פעם או שמישהו אחר יראה ויקרא אותו, חוץ ממני. ולכן המילים יצאו ממני די בקלות בלי הרבה מחשבה או סינון המילים. וזה בדיוק מה שרציתי שיקרה, שדרך הכתיבה אשתחרר מהרבה תחושות ורגשות שליליים , ומחשבות שחלקן היו מוטעות, כפי שגיליתי בשבועיים האחרונים.

    25/08/2016 21:03
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך