צורצור
שיאוש וטירוף מעבירים אדם על דעתו. ולכן החלטתי לכתוב על הילד שבי שמפתיע אותי כל פעם מחדש ומלמד אותי על עצמי שוב ושוב, שגבורה נמדדת לא בזכות כמות או גודל המדליות, אלא בזכות העובדה שאני זה שהשיג אותם. תודה ילד.

ילד קטן ואומץ

צורצור 31/01/2017 1914 צפיות 4 תגובות
שיאוש וטירוף מעבירים אדם על דעתו. ולכן החלטתי לכתוב על הילד שבי שמפתיע אותי כל פעם מחדש ומלמד אותי על עצמי שוב ושוב, שגבורה נמדדת לא בזכות כמות או גודל המדליות, אלא בזכות העובדה שאני זה שהשיג אותם. תודה ילד.

זהו סיפור על ילד אמיץ. לא גיבור-על ולא על נסיכה וארמונות ומלכים.
ילד שזה עתה פגשתי ואספתי אל חיקי. מפוחד, נרתע ממגע, כמעט ולא מדבר מילה. אבל הפתיע אותי שהוא לא מפחד. הוא מתמודד.
ולכן החלטתי לספר את סיפורו של הילד הזה, ילד קטן, אבל עם כח שיכול להפיל פלוגה שלמה מהרגליים. כשראיתי אותו לראשונה לא קבלתי פיק ברכיים מן המפגש-כיוון שפיזית הוא מאד שברירי וקטן ממני בהרבה, אך כשהסתכלתי לו בעיניים ראיתי עוצמה.
אני מדבר על עוצמה פנימית, כזו שמזכירה לי את מלך העופות, נשר אצילי שפורש כנפיים ומטיל אימה על כל השרצים הקטנים. בעוצמה כזו לא נתקלתי קודם לפני שהכרתי אותו ולא אחריו.
החלטתי לכתוב את סיפורו של הילד הזה, שבמהלך כל חייו עם כל מה שעבר, לא הסתכל לאחור. ואם כן הסתכל, הוא לא נשבר והמשיך ללכת. לכן הפעם זהו סיפור על אומץ. לא על מעשי גבורה ולא על אגדות נשכחות-עם. אלא על ילד שמצא באפשרות אחת בלבד מתוך שלל האופציות האחרות שמוצעות לכל אחד ואחת מאיתנו: הוא בחר לעבור דרך ולא מסביב, להרגיש את הכל גם כשהוא נופל. לא מתוך מזוכיזם או הלקאה עצמית, אלא מאמונה שמתוך סימני החבורות שעל פניו, ידיו, רגליו וכל איבריו החיצוניים, הוא יתחזק. שהמקום החלש יהפוך פניו לחזק יותר.
יאוש יכול לפעמים להעביר אדם על דעתו, כאב בגרון שלא מניח לך יותר מכמה דקות ונמשך שבוע ויותר, כאבים בחזה ובגב שמתחזקים כל שנה עלולים להעביר כל בן אדם שפוי על דעתו.
והנה:
הילד הזה עומד לפניי במלא העוצמה,
ומקבל את כל הכאב כמכה הלומת פנים.
ומי שמתברר כחלש לעומתו הם כל אותם האחרים שמנסים לברוח מהכאב הזה, שלא מצליחים לטפס החוצה מתוך השגעון העצמי ונופלים לתהום.
אחד הרגעים הכי כואבים לאומן הוא שאין לו מוזה או דרך לבטא את עצמו.
ומתוך השגעון והטירוף של חוסר יציבות נפשית, הצלחתי לראות את הילד הזה עוזר אומץ, קם על רגליו, מנגב לעצמו את הדמעות והולך קדימה.
לא משנה לו מה יש בדלת,
משנה לו שהוא אמיץ מספיק כדי לקבל הכל.
בכולנו קיים הילד הזה.
אם נדאג לו ונטפל בו בסלחנות הוא לא יאכזב אותנו לעולם. אותי הוא לעולם לא אכזב.
הוא תמיד הראה לי שהדרך הארוכה היא תמיד הדרך הנוחה יותר. לאו דווקא "הקלה", אך בהחלט זו דרך שהיא הרבה יותר משתלמת.
זהו סיפור על ילד. ואומץ..
לא על נסיכים,
ולא על אגדות,
על ילד קטן ואמיץ.
זהו סיפור על ילד קטן. ואומץ…


תגובות (4)

מההתחלה לגמרי גרמת לי צמרמורת. איפה מסיפור משובח ביותר הפך לחלש? מתי שכתבת בפעם השלישית "להעביר על דעתו" זה החל להיות מעט מאוס מבחינת כתיבה ולא רק כתיבה אלא גם תוכן. חזרת להיות מצויינת אחרי הנקודותיים והרסת את היצירתיות, עניין, מסתורין ויופי כשהתחלת להסביר שהיא ילד שנמצא בכולנו. אם את עושה קסם וכותבת כל כך יפה אל תגלי לנו את הטריק תני לנו לחוש את זה ושכל פרשנות תהיה במקום.

31/01/2017 08:24

תודה על התגובה.
וגם על ההערות הנכונות.
לקחתי לתשומת ליבי ????

31/01/2017 09:52

בבקשה (:

31/01/2017 11:13

למרות הערותייך לגבי מיניותי..אני גבר.
אבל תודה על המחמאה ????????

31/01/2017 23:46
4 דקות
תגיות: , ,
סיפורים נוספים שיעניינו אותך