פלומה
מי שקוראת את הסיפור שאני כותבת על לידור ופריאל: אני אעלה פרק כפול מחר או מחרתיים. והסיפור הבא יהיה על לוחם . מה שהעלתי עכשיו יהיה חלק ממנו.

כוכב נופל – יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

פלומה 05/05/2014 1047 צפיות תגובה אחת
מי שקוראת את הסיפור שאני כותבת על לידור ופריאל: אני אעלה פרק כפול מחר או מחרתיים. והסיפור הבא יהיה על לוחם . מה שהעלתי עכשיו יהיה חלק ממנו.

רגע אחד אתה מסתכל על כוכבי השמיים הרבים, וברגע שאחריו אתה לעולם לא תראה עוד שום דבר.
רגע אחד היית, ורגע אחר כך לא תהיה אף פעם.
רגע אחד התענגת מהרוח שנשבה בגבך, ורגע אחרי לא תתענג יותר על אף דבר מתענוגות החיים.
רגע אחד אמרת לי בטלפון שאתה מתגעגע. שלדבר בטלפון הוא כמו גן עדן – קול כל כך נעים, כל כך קרוב וכל כך רחוק. לא ניתן לאחיזה…

לפני שנים, שהיינו קטנים אמרת שיש לך חלום. רצית להיות רואה ואינו נראה- גיבור כזה שמעריצים אותו בלי לדעת לגמרי מי הוא. שהתבגרת נטשת את החלום ושאפת לאחד אחר – רצית להיות לוחם, מגן מדינה…

הם לא מבינים! אף אחד לא מבין את משמעות המילה "עצמאות" .
אני יודעת שהגשמת את חלום הנעורים שלך מתוך עצמאות מלאה ובחירה, העצמאות שנותרה לך.
הקרבת את העצמאות האישית שלך למען העצמאות הלאומית שלנו, הפסדת אותה כדי שאנחנו נרוויח אותה.

ברגע אחד אני מסתכלת על הכוכבים, אתה אחד מהם. עוד אחד שמסתכל עלינו מלמעלה.
ברגע שאחריו אני יודעת שלא אראה אותך יותר לעולם! אתה עוד אחד מכוכבי המדינה שנלחמו על העצמאות, עוד אחד שהפסיד את העצמאות האישית שלו למעננו. עוד אחד שהשאיר משפחה מסתכלת לשמיים וזועקת לאלוקים.
אז רגע אחד אני מסתכלת עלייך מלמעלה בעיניים מלאות דמעות, מלטפת את האבן הקרה ששמך חרוט עלה. ורגע אחר כך מבינה שאתה הוא זה שמסתכל עליי מהשמיים. אתה רואה ואינו נראה – הגשמת את חלום הילדות שלך, וגם את חלום הנעורים שלך – אתה לוחם, אתה גיבור, אתה מוערץ גם אם לא מכירים אותך אישית, ובזכות חלום נעורייך הגשמת את חלום הילדות הנוסטלגי שלך. רק חבל שהגשמת אותם בכך שהפסדת את העצמאות שלך.
רגע אחד הרוח הנושבת בשיעורתיי מביאה איתה זיכרונות ממך, כאילו זה מה שביקשת ממנה – מין משאלה. ורגע אחרי אני נזכרת שאלו רק זיכרונות, לא אתה.
ברגע הראשון אני חושבת: הוא אדם טוב. הוא יילך לגן עדן, וברגע השני אני אומרת: הוא יילך לגן עדן, זה מגיע לו. אבל הוא משאיר לי גיהינום כאן, על פני האדמות שנתן לה עצמאות, גיהינום בלב שלי. כי הוא מת. ואיתו חלק מהלב שלי מת, חלק מהחיוך שלי וחלק ממני.

וכששאולים אותי מה הייתי אומרת לך אילו הייתה לי רק דקה אחת אני אומרת בלי להסס :
תודה, תודה על העצמאות שנתת לי.תודה על היותך מי שאתה והיית.
והגשמת את החלומות שלך, הגשמת את חלום ילדותך בגללך חלום נעורייך. אתה רואה ואינו נראה כי אתה לוחם שמת שלא משנה כמה אצעק לשמיים לא אראה אותך יותר. ואתה תמיד רואה אותי מלמעלה.. אך לא כללת בחלום להיות לוחם נופל. היית לוחם ותמיד תהיה.
אתה כוכב בשמיים, כוכב נופל.


תגובות (1)

וואו, וואו! צמרמורת ודמעות…

05/05/2014 16:40
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך