כשהחיים נותנים לך לימונים, למד איך לעשות לימונדה !

פאפא דניאל 12/10/2016 985 צפיות תגובה אחת

כשהחיים נותנים לך לימונים, למד איך לעשות לימונדה !
זו הייתה עיירה שכוחת אל. שנים עברתי דרכה מביתי הצנוע למפעל בו עבדתי. פעם זו הייתה עיירה שוקקת חיים וילדים רבים ביקרו ולמדו בבִּנְיָן היפפה הבנוי מאבנים כבדות ומסותתות על ידי אמנים, גג רעפים אדום כשמראשו מנצנץ מגדל שבו היה קבוע פעמון ברזל כבד. נחל קטן זרם למרגלות הגיבעה שעליו עמד הבנין ששימש כבית הספר המקומי בעבר. ממש תמונה מתוך ספר האגדות.
חלום חיי היה לרכוש את הבנין הנטוש והמיוחד הזה לשפצו ולהפכו לבית מגורים למשפחתי. היסודות היו חזקים וטובים אבל הזנחה בת השנים נתנה סימנים מתקדמים של חלונות העץ הגדולים אכולי תולעים, קרשי רצפה רקובים, ליכלוך נוראי ועזובה זועקת. במאמצים מצאתי מי הוא האחראי לבנין והצלחתי לרכוש אותו במחיר מגוחך דקה לפני הריסתו. התחלנו בנקיון ושיפוף הרצפות והתקדמנו ביסודיות. תיכננו את הפנים מחדש ובדימיוננו חלמנו גם איך הוא יראה מבחוץ ויהייה שוב הבית היפה בראש הגבעה.
בכל שעה פנוייה עסנו רק בשיפוץ, העבודה הייתה קשה ומייגעת אבל האמנו שנצליח. רכשנו ספרים שעזרו לנו בתכנון ובביצוע העבודות המורכבות. כשהצלחנו לחסוך מעט כסף נעזרנו בבעלי מקצוע מקומיים שעשו עבורנו עבודות במחירים נמוכים. לאט ועמל ללא לאות התקדם התהליך
התיקונים לקחו לנו כמה שנים, ויום אחד פגענו במכשול בלתי צפוי. כשהתקרבנו לקיר הדרומי, שמענו זמזום רם וראינו כמה גיחות ידידותיות. לאחר בדיקה מדוקדקת יותר, גילינו מושבה של דבורי דבש. כאשר מסתכלים על הגודל של הקן הזה, הדבורים האלה קיננו בקיר במשך זמן רב מאוד. היינו גננים נלהבים, לא רצינו להרוג את הדבורים, אבל לא היה לנו מושג מהיכן להתחיל בפתרון הבעייה. למצוא אדם שיעביר אותם ויניח אותם בכוורת זה לא קל או זול, אז עבדנו סביב הדבורים במשך כשנה. הם החזירו לנו מבול של זכרונות חמים מימי סבא רבא שלי, שגידל פרחים, וירקות ודבוריו עמלו עבורו קשה. "תסתפק במה שיש לך," הוא היה אומר במבטא הסלובקי העבה שלו. דבקנו בעצתו ועשינו חשבון, ההחלטה לשמור על הדבורים הייתה קלה. היינו לנו מזל למצוא כוורן מקומי ידידותי, אשר הואיל בטובו לבוא לעזור לנו, רכשנו והנחנו את הדבורים בתוך קופסא גדולת. עם תמיכה ועזרה מקהילת, הצלחנו להקים את הכוורת שאנחנו מכנים כעת בחיבה "תלמידות."
לפני שהבנו מה קורה, היינו מאוהבים בעולם המופלא של דבורי דבש. והחילנו לבנות כוורות עבור כוורנים אחרים ולממן על ידי כך את ייתרת השיפוצים של הבית. החלטתנו כוורנות זו מלאכה מכובדת ועסק גדול, אז לקחנו את הדבש שרדינו למועדון האיטלקי בשכונה שלנו כמבחן למכירות. נאלצתי לעשות שלוש נסיעות הביתה להביא צנצנות נוספות, לפני שהבנו מה קורה, הם כולם נחטפו התאהבנו בעולם המופלא של דבורי דבש. עסקים מקומיים רבים רוכשים מאתנו את הדבש שלנו . עסקי הדבש נותנים לנו פרנסה בשפע וזה הולך חזק, זו עכשיו כמובן העבודה שלנו במשרה מלאה. אנו מוכרים מוצרים בפסטיבלים מקומיים, ומתכננים בקרוב לפתוח חנויות דבש נוספות. אנו מציעים גם סיורים לילדים בבית הספר ומצגות במועדוני גן ובקהילות בסביבה. זה ממש נפלא לחלוק את הידע והתשוקה שלנו לגידול דבורים.
כשהחיים נותנים לך דבורים, אתה למד איך לעשות דבש


תגובות (1)

חמוד ממש, אהבתי

12/10/2016 12:21
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך