לופה
כי כשמתבגרים מתחילים לתת לדברים דמיוניים סיבות הגיוניות, וזה נורא ואיום ולא צריך לקרות.

על הדמיון

לופה 14/04/2016 867 צפיות 9 תגובות
כי כשמתבגרים מתחילים לתת לדברים דמיוניים סיבות הגיוניות, וזה נורא ואיום ולא צריך לקרות.

אליס שכבה במיטה.
אליס הייתה קשורה בחבלים.
"אליס משוגעת" כולם אמרו,
כי אליס ראתה ארנבים.
ארנבים מדברים
עם שעונים
וכובענים מטורפים
"ערפו את ראשה" היא צעקה מהמיטה
בזמן שהאחות האכילה אותה.
אליס לא רצתה
שכול זה יקרה.
היא סיפרה לכולם מה עבר עליה,
אבל לא היה מי שדיבר אליה
כי אליס משוגעת,
כך אמרו המבוגרים
כי הם מזמן כבר שכחו
כמה טוב לדמיין דברים.


תגובות (9)

מקסים, כי אליס היא אחת הדמויות המעניינות בספרי ילדים.

14/04/2016 16:35

    תודה רבה! ואני מסכימה, אליס היא בהחלט דמות מעניינת. האמת שיש לי דעה לגבי הספר עצמו, אני בכלל לא חושבת שהוא ספר לילדים. יש בו הרבה יותר מהגלוי לעין XD

    14/04/2016 16:37

נחמד, אהבתי.

14/04/2016 19:26

הו אליס, כמה אני אוהבת אותה ♥
אהבתי מאוד, שבת שלום ^-^

15/04/2016 14:39

אז מה את חושבת על הספר?

15/04/2016 18:42

אני בעיקר חושבת שהוא בכלל לא לילדים. יש שם הרבה דברים יפים, אבל באופן מסוים הוא מאוד מטריד. קודם כל, עניין חזק של סמים. אם אני לא טועה הסופר עצמו השתמש בסמים. דבר שני, משהו מאוד הפריע לי בהתנהגות של אליס בספר. על אף שהיא חוותה כל מיני חוויות משונות, התגובות שלה היו מאוד מתונות (באופן יחסי כמובן). בעיקר בגלל הסיבות האלה אני לא חושבצ שהוא ספר ילדים. זה ספר שצריך להיות קצת יותר מבוגר בשביל להבין לעומק (כמו הנסיך הקטן, לדוגמה). בכול אופן. זה ספר טוב. אי אפשר להגיד שלא.

16/04/2016 09:06

    מצטערת, הייתי חייבת להגיד את זה- לואיס קרול לא השתמש בסמים, אבל הוא כן היה מאוהב בילדה בת ארבע בשם אליס, ואפילו רצה להתחתן איתה. את הסיפור הוא סיפר לה ולאחיות שלה לפני שההורים שלהם סילקו אותו (הוא היה המורה שלהן או הסנדק שלהן, משהו כזה). והספר הזה הוא באמת לא ממש לילדים. ראשית, יש שם יותר מדי דברים שלא יחזיקו ילדים בעניין (אלא אם כן אתה ילד מאוד מיוחד, אני אישית השתעממתי מאוד מזה כשהייתי קטנה), שלא לדבר על כך שאין בו שום דבר חוץ מנונסנס מובהק (יש אומרים שיש בפנים מלא עומק ומסרים, אבל זה שקר. הסופר עצמו לא חשב על דברים כאלה, ואלה הסברים שבאו אחר כך, שחקרו לעומק ומצאו אותם, למרות שבכלל לא היו שם.)
    אני למדתי עליו לבגרות, ואני תמיד מתלהבת מזה, אז תסלחו לי *-*

    16/04/2016 10:01

    אני חושבת ממש כמוך. זה אחד הסיפורים המוזרים שיש לילדים ולא בטוח באמת שהוא לילדים. עם זאת אני לא ממש חושבת שהתגובות שלה היו מתונות, היא הרי בכתה הרבה ואני לא ממש מצפה שילדה תשתגע בצעקות. בדכ ילדים בוכים בוכים בוכים ואז כשהם רואים איזה משהו מעניין הם הולכים אליו ונרגעים. היא הרי ילדה והיא לא אמורה להבין דברים ממש לעומק כמו נגיד שהיא עכשיו בתוך ארץ פלאות! כי זה הרגיל שלה, מספרים לה סיפורים כאלה בילדות לפני השינה והיא מאמינה בהם. זה אכן ספר טוב.

    18/04/2016 10:57

זה מקסים, אני ממש אוהבת את הביקורת בשורות האחרונות. אליס רואה את העולם בצורה ממש מיוחדת ושונה, וזה רק מדגיש את צרות העין של המבוגרים ואת הנטיה שלהם להתעלם מכל מה שלא מתיישב עם האמונות שלהם ועם הנורמה החברתית.

19/04/2016 19:25
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך