NiceDevil
אז עלעלתי מעט בספרים החדשים שלי לשנה ונעצרתי על ספר היסטוריה, שמיד העלה בי אסוציאציה שהוחלפה באחרת וזה מה שיצא. זה סיפור נורא מוזר, אני יודעת. תייגתי אותו תחת סיפורי חיים, כי רציתי להבהיר שלא משנה באיזה מצב אתם נמצאים בחייכם, אתם תמיד יכולים לחולל מהפכה. אם יש לכם רעיון טוב יותר איפה לתייג אותו, תרשמו לי בבקשה. יכול להיות שהקטע הזה ימחק, אני לא כל כך שלמה איתו. אשמח אם תכנסו לפרופיל שלי ותקראו את הקטעים הקודמים שלי. תגובות ודירוגים יתקבלו בברכה! אוהבת.

על היררכיה ומהפכה

NiceDevil 29/08/2015 921 צפיות 3 תגובות
אז עלעלתי מעט בספרים החדשים שלי לשנה ונעצרתי על ספר היסטוריה, שמיד העלה בי אסוציאציה שהוחלפה באחרת וזה מה שיצא. זה סיפור נורא מוזר, אני יודעת. תייגתי אותו תחת סיפורי חיים, כי רציתי להבהיר שלא משנה באיזה מצב אתם נמצאים בחייכם, אתם תמיד יכולים לחולל מהפכה. אם יש לכם רעיון טוב יותר איפה לתייג אותו, תרשמו לי בבקשה. יכול להיות שהקטע הזה ימחק, אני לא כל כך שלמה איתו. אשמח אם תכנסו לפרופיל שלי ותקראו את הקטעים הקודמים שלי. תגובות ודירוגים יתקבלו בברכה! אוהבת.

היררכיה.
היא נמצאת בכל מקום משגשג, מדגישה את הקווים האדומים שאין לחצות.
ההבדל הקל, הקו הדקיק שמפריד בין המנהל לעובד הזוטר, בין המלך לליצן החצר.
ההיררכיה ברורה לכל, אפילו אם הגעת ממקום שרחוק שנות אור מכאן, תוכל להבחין מי השולט ומי הנשלט, מי יגמגם ויהנהן במרץ, גם אם הוא לא מסכים, ומי יצווה בקול רם.
כי מקום מצליח צריך מושל, מפקח, מלך, מנכ"ל, מישהו שיוכל להיות אחראי ולפקד על כולם,
בדיוק כמו שכל מקום צריך עובד זוטר, מישהו שיבצע את תפקידו המועט בשקט וילך הביתה בסוף היום.
למעשה, ההיררכיה לא נשארת רק במקומות עבודה או בחצרות מלוכה, היא גולשת גם אל היום-יום, אל חיינו הנורמטיביים למדיי, אל חיי האהבה (המשגשגים או לא) שלנו.
כן, גם במערכת יחסית ישנה היררכיה- מי שבטוח שיגיד את המילה האחרונה וישלוט בכל ומי שיבצע את חלקו מבלי להתנגד. השולט והנשלט. גם אם נדמה לכם שלא מבחינים בזה, זה הדבר הראשון שרואים.
ההיררכיה ברור לכל, לזר ולקרוב, לבוחן ולמניד העפעף בהיסח דעת.

עם זאת, זכרו, יש גם מושג קטן בשם מהפכה והמילה הקטנה והלא-מזיקה הזו, לכאורה, משנה כליל את כללי המשחק. המהפכה באה להצעיד עולם חדש, לשנות את סדר ההיררכיה וסוג השלטון שעל הנשלטים כבר מאס. לפתע, מבלי שבכלל מבחינים, העובד הזוטר הופך מנהל והמנכ"ל ליצן חצר והכל משתנה, מתהפך, מתמוגג ונהפך לעיסה אחת דביקה שנקראת עבר.
וגם אם אי פעם הייתם נשלטים, אתם יכולים לשלוט, אתם יכולים לעורר מהפכה, כי יש לכם את הקול ויש לכם את הסיבה.

לפיכך, אהובי היקר, הגיע קץ מלכותך ועלייך לאהוב אותי, את המושלת שלך. זו פקודה.


נכתב ב21:16, 28/08/15


תגובות (3)

כתיבה יפייפיה

29/08/2015 18:08

    תודה רבה, מחמיא לי מאד :)

    29/08/2015 18:11

יש אמת מסויימת בדברייך, אך איני יכולה להסכים עם המסר שאת מנסה להעביר.
מהפכה מתחוללת כאשר המושל הוא עריץ ומדכא.
אך בעולם בריא, ההירארכיה חייבת להתקיים, והירארכיה בריאה טובה לחברה.

כילדה בת 14-16 לפי הפרופיל שלך, את נמצאת כנראה באיזהשהו חיפוש עצמי, ויכול להיות שבסוף תהיי שולטת או נשלטת.
אבל הדברים אינם מוחלטים.

א. כל בן אדם בעולם הוא גם שולט וגם נשלט
הוא שולט היכן שהוא רוצה לשלוט כמו גבר בביתו נניח או בקטה הפינאנסי, או אישה במיטבחה.
אותו הגבר מחליט שהוא רוצה להיות שכיר, היינו נשלט, כי יש ביטחון מסויים שיש לשכיר שאין לעצמאי, השכיר יודע שהוא מקבל כך וכך משכורת, ועבור השקט הזה הוא מאפשר לבוס "לשלוט".
אך באם הבוס יהיה עריץ, מחר בבוקר יקום העובד ויתפטר.

אני אישית מוכנה שתנהלי לי את כל ענייני, תשלמי את כל חובותי, ותתני לי את השקט לפנות למחוזות שהחיים אינם מאפשרים לי להגיע אליהם כרגע, את מבינה מה אני מנסה לומר?

25/10/2015 23:07
סיפורים נוספים שיעניינו אותך