ערי נופש

time machine123 22/08/2016 677 צפיות אין תגובות

header
חיפוש
נגישות נגישות
אזור וידאו
פרסם אצלנו
עזרה
צור קשר
בריאות ומשפחה

עבור רובנו, אין כמו התחושה של טבילה במים נעימים ומרגיעים בסופו של יום ארוך, וזה לא פלא. למים באופן כללי ולמי מעיינות בפרט יש סגולות רפואיות רבות שמשפיעות עלינו לטובה בפן הגופני וגם בפן הנפשי. מי מעיינות עושים פלאות לגופנו ומכילים מינרלים ורכיבים אחרים שיכולים להקל על בעיות רפואיות שונות, החל מבעיות עור ועד לדלקות שגרוניות. מיפן ועד צרפת, 12 ערי המרפא הבאות הן בית למעיינות נובעים שעשירים במים מסוג זה, וגם בנופים מרהיבים שלבטח יעזרו לכם להירגע וליהנות מנופש מושלם.
1. אמלי לה באנס פלאלדה, צרפת (Amélie Les Bains Palalda)
אמלי לה באנס פלאלדה מצוי בדרום צרפת ומשמש כקומונה המשלבת בין ישן לחדש, בין מרצפות אבן למעוז של היי טק ובין מבנים ישנים הנמצאים לצד מבני דיור מודרניים. מי המעיינות הטבעיים באזור זה מכילים גופרית והטמפרטורה שלהם נעה בין 20 ל-60 מעלות צלזיוס. אנשים רבים הסובלים מדלקות שגרוניות באים לאתרי הספא המצויים במקום וטובלים במים החמימים שמקלים על הכאבים שלהם ומפחיתים דלקות.

2. מרחצאות הרקולאנה, רומניה (Băile Herculane)
עיר זו ממוקמת בעמק של נהר הסיין ומלבד הנופים הירוקים והמרהיבים שמקיפים אותה, תוכלו ליהנות גם מסגולות הריפוי של 16 המעיינות הטבעיים שבאזור. כל מעיין מכיל הרכב כימי שונה הכולל מגנזיום, סידן, כלור ומינרלים נוספים, המקלים על דלקות בגוף ומסייעים בשיפור הבריאות הכללית. לא פלא שגם לפני 150 שנים חיילים ופקידי ממשלה שפרשו ממשרותיהם הגיעו לעיר זו כדי לנוח ולהירפא.
12 ערי מרפא בעולם
אהבתי
3. גרינדוויק, איסלנד (Grindavík)
בארץ הקרחונים והטבע המוריק מצויה עיירת הדיג גרינדוויק, שמושכת אליה אנשים מכל קצוות תבל בזכות הלגונה הכחולה שנוצרה באופן מלאכותי על ידי אדם ושוכנת בלב שדותיה. מים המכילים גופרית וסיליקה מוזרמים לאגם, ואנשים שטבלו בו דיווחו על שיפור במצבן של מחלות עור שונות כמו פסוריאזיס. הלגונה הכחולה והמרהיבה משמשת גם כאתר מחקר בו בודקים את סגולות המים על מנת למצוא תרופה טבעית לבעיות עור נוספות.
12 ערי מרפא בעולם
אהבתי
4. באת', אנגליה (Bath)
העיר באת' מצויה במחוז סומרסט שבאנגליה ושימשה כעיר מרפא עוד בימי הכיבוש הרומי. מי מעיינות טבעיים זורמים מתחת לעיר באת' ומגיעים לטמפרטורה מהבילה של 95 מעלות! טבילה במים האלו תעזור לשחרר שרירים תפוסים ותקל על כאבים בכל הגוף. בין טבילה לטבילה תוכלו לתייר בעיר ולבקר במוזיאונים המוקדשים לעבר של באת' כעיר ספא, ותוכלו אף לבקר בבית מרחץ רומי עתיק שעדיין עומד על תילו.
12 ערי מרפא בעולם
אהבתי

5. פארק לאומי הוט ספרינגס, ארה"ב (Hot springs national park)
במדינת ארקנסו שבארה"ב תוכלו למצוא אזור מיוחד המכיל מעיינות חמים רבים והוכרז כאתר שימור לאומי. המים המרפאים והעשירים בפארק הוט ספרינגס נובעים מהר הקרוי באותו שם ומורכבים ממי גשמים ומי שלגים שהופשרו. טבילה במי המינרלים המרגיעים תקל על כאבי המפרקים שלכם בזמן שאתם נהנים מהנוף ההררי ומהטבע הירוק המצוי בפארק.
12 ערי מרפא בעולם
אהבתי
6. שירטוקו, יפן (Shiretoko)
שירטוקו הוא חצי אי המצוי ביפן אשר מי המעיינות שבו נובעים מפסגת הר הגעש שירטוקו – איוו (shiretoko-iwo). בחלק מהאתרים שבאי, המים מעורבלים באופן מלאכותי על מנת ליצור טמפרטורה נוחה לטבילה, ובשאר האתרים המים טבעיים לחלוטין ויד אדם לא משנה אותם. המים המיוחדים מכילים מינרלים כמו גופרית, שמקורם בהר הגעש, והם עוזרים בטיפול בדלקות שגרוניות וכאבים כרוניים. באי תוכלו ליהנות לא רק מהיתרונות של מי המעיינות, אלא גם מהנופים שנחשבים מהיפים ביפן, אשר כוללים הרים ירוקים, שדות של פרחים בשלל צבעים וקולות זרימה מרגיעים שיוצרים המפלים באזור.
12 ערי מרפא בעולם
אהבתי
7. קרלובי וארי (קרלסבד), צ'כיה (Karlovy Vary)
בעיר הציורית קרלובי וארי שבצ'כיה זורמים מי מעיינות טבעיים וחמימים, שפורצים לעתים לגובה של 12 מטר! המים הנובעים לא משמשים רק לטבילה, אלא גם כמי שתייה בעלי סגולות רפואיות כמו הקלה על כאבים ומיחושים ברחבי הגוף. כיוון שהמים הטבעיים חמים מדי לשתייה, מחלקים אותם ל-5 קערות ומצננים אותם לטמפרטורות הנעות בין 30-50 מעלות, כך שתוכלו לשתות וליהנות מיתרונות המים במספר אתרי ספא המפוזרים ברחבי העיר.
12 ערי מרפא בעולם
אהבתי
8. טרמה די סטורניה, איטליה (Terme di Saturnia)
קילומטרים בודדים מהכפר סנטוריה שבאיטליה נמצאת קבוצה של מספר מעיינות חמים בשם הכולל "טרמה די סטורניה", הידועים בבתי הספא המפורסמים שהוקמו סביבם. המים הטבעיים במעיינות, שמגיעים לטמפרטורה נעימה של 37 מעלות נובעים ממפלים ומכילים מינרלים שונים כמו פחמן וגופרית, המבטיחים שטבילה מרגיעה במי המעיין תעזור להקל על דלקות שיש לכם בגוף. אם תרצו לטבול בטבע ולא בספא, תוכלו לעשות זאת במקורות המים ברחבי טרמה די סטורניה ולהירגע מול השקיעות הרב גוניות שיש במקום ייחודי זה.
12 ערי מרפא בעולם
אהבתי
9. בלד, סלובניה (Bled)
העיר בלד שבסלובניה מוקפת עצים בגווני ירוק עד המשתקפים באגם המפורסם ומקנים לו את צבע האזמרגד הייחודי שלו, ולכן זה לא פלא שהעיר הזו מושכת אליה רבבות של תיירים בכל שנה. מלבד הנופים עוצרי הנשימה שבמקום, תוכלו לשחות בבריכות המצויות ברחבי העיר וליהנות מהיתרונות של המים המקלים על תסמינים של מחלות הנובעות מלחץ ותשישות.
12 ערי מרפא בעולם
אהבתי
אולי יעניין אותך גם:

הצטרפו אליי למסע מרהיב אל עבר הרי הקשת הצבעוניים שבפרו…
קיים רק יעד אחד בו תוכלו לגלות את כל הנופים המרהיבים האלה…
ארץ האגמים והיערות: הכירו את נופיה המרהיבים של מקדוניה
10. דרובר, קרואטיה (Daruvar)
על הגבול בין קרואטיה וצ'כיה, נמצאת העיירה דרובר שידועה במעיינות החמים שלה עוד מהתקופה בה הרומים יישבו אותה. העיירה, שמונה רק 9,000 תושבים, תספק לכם חוויה של רוגע ושקט כשתטבלו במי המעיין באחד מהאתרים הייעודיים בעיר. לחוויה מושלמת, נצלו את האנרגיות שתקבלו מהשכשוך במים ועשו הליכה בין כנסיות ומבנים ישנים המקשטים את העיירה הציורית ונמצאים לצד עצים מוריקים.
12 ערי מרפא בעולם
11. באדן – באדן, גרמניה (Baden-Baden)
העיירה באדן – באדן שבגרמניה ידועה בזכות אתרי הספא הייחודיים והמרגיעים שלה, ולכן זה לא פלא שפירושה המילולי הוא "רחצה". בין טבילה לטבילה בבריכות המכילות מים שמקורם מתחת לעיירה, תוכלו לשבת בסאונה קרה או חמה לחילופין ולהזיע החוצה רעלים הנמצאים בגופכם. כשתרגישו נינוחים ורעננים, תוכלו לסייר במוזיאון, לאכול במסעדות ברחבי העיירה או לעשות הליכה באוויר הצח.
12 ערי מרפא בעולם
12. הייביז, הונגריה (Heviz)
העיירה הייביז ממוקמת בחלק הצפון מערבי של הונגריה ומצוי בה אגם מפורסם הקרוי על שמה, שהוא האגם התרמי הגדול מסוגו באירופה. הנביעה החמה שמתחת לאגם מייצרת 410 ליטרים של מים תרמיים מדי שניה, כך שמימיו מתחדשים בכל יממה והצמחים בתחתיתו מונעים אידוי מים מהיר וגם שומרים על הבוץ הבריא שבתוכו. בהייביז תוכלו לעשות לעצמכם טיפול בוץ שינקה את עורכם מגורמים מזיקים, וכן מטבילה שתרגיע את גופכם.
12 ערי מרפא בעולם
אז אם אתם מרגישים שעוברת עליכם תקופה לא פשוטה ואתם פשוט רוצים לנוח ולהתרחק מהכול, בקרו באחת מעיירות המרפא המדהימות שיש בעולם וגם אתם תוכלו ליהנות מהסגולות הרפואיות של מי מעיינות שמביאים איתם שלוות נפש ורוגע אמתי.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך