פגישה דחופה

urila 05/02/2018 1114 צפיות אין תגובות

ביום חמישי בערב קיבלתי הודעה לבוא לפגישה דחופה מחר מוקדם בבוקר אצל עורך הדין בתל-אביב. לא אמרו על מה. המשרד שלו נמצא בבניין בלב הישן של העיר, ובשעת הבוקר, קצת אחרי שש, עדיין קריר ונעים והאוויר נקי. מלבד עורך הדין היו בחדר שני השותפים שלי בחברה, הישן והחדש. תקציב הפיתוח שלנו הלך ונגמר והיינו זקוקים לתקציב נוסף להמשך העבודה. השותף החדש, שהצטרף לא מזמן, נטל לעצמו שליש ממניות החברה תמורת הבטחה לחפש ולהביא משקיעים. ממש לאחר הפגישה הוא יוצא ישר לשדה התעופה לטוס לטפל בענייננו.

השותף הישן פתח ואמר שהמצב קשה והשותף החדש אמור להביא כסף, אבל יש צורך במימון ביניים והוא דרש ממני להביא כסף מהבית. אין זמן והשותף החדש עלול לאחר לטיסה.

"אתה לא רוצה? אין בעיות, מיד אני מוכר רבע ממניות החברה לשותף החדש", והוא ציין סכום כסף מגוחך.

הפגישה נגמרה קצת אחרת ממה שהמשתתפים חשבו. אחר-כך התברר שהשותף החדש טס בענייניו, בלי קשר אלינו, שהטיסה נקבעה זמן רב מראש, ואפשר היה להיפגש לפחות שבוע קודם בלי כל דחיפות. נוסף לכך, השותפים היו במשא ומתן מתקדם, מאחורי גבי, לקבלת תקציב פיתוח גדול מחברה ידועה.

מבחינתי הסיפור הזה נגמר בנזק רב. נאלצתי לעזוב את החברה ולהתחיל מאפס מחדש בתחום שקודם לא הכרתי.

לשותפים האחרים הייתה הצלחה רבה והם המשיכו בגדול. אבל ככל שעבר הזמן התברר שהשותף הישן היה הרבה יותר מוצלח בתחמנות אישית מאשר בעבודת פיתוח מדעית. לא ידע להמשיך את העבודה ולהשלימה, הסתבך וגרם לעצמו נזק גדול פי כמה ממה שנגרם לי, ונזק רב גם להרבה אחרים.

החברה התגלגלה מיד ליד והיום מישהו אחר קוטף בגדול את הפרי של העבודה המדעית שלי, אם כי בפיגור מיותר של יותר מעשר שנים, גם אלה שמתפרנסים ממנה. ובעיקר מרוויחים בגדול אלה שעוברים בדיקות, עם הרבה הרבה פחות קרינה מזיקה. המישהו האחר פרסם סרטון של התהליך בעמוד באינטרנט, שמתוכו למדתי שכמעט לא שינו שום דבר למרות שעברו שנים רבות. הבחנתי רק בשינוי שחשבתי אז לבצע, אבל היה לי כבר בלתי אפשרי להמשיך לעבוד.

אני כמה שנים גמלאי. הכול טוב ואין מה לדאוג.

"ואיזה טעם יש בספר," חשבה אליס "בלי תמונות ובלי שיחות?"
– הרפתקאות אליס בארץ הפלאות, לואיס קרול, תרגום רנה ליטוין.

google: ge healthcare czt
https://youtu.be/0Hnr_ZQMrtU"

עוד סיפורים: https://www.tale.co.il/author/urila/


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך