הסמיילריות ^_^
למי שלא הבין, הסיפור הוא מנקודת מבטו של ילד סכיזופרני, לכן הוא רואה את העולם באור שונה.
הוא רואה והוזה דברים שאנשים אחרים (כמו אביו ואמו) אינם רואים, ובגלל חוסר הידיעה שבנם חולה, אינם מייחסים לכך חשיבות.
חולי סכיזופרניה נחשבים לחולי נפש, המחלה מתאפיינת בהזיות, מחשבות שווא, הפרעות בארגון הדיבור והחשיבה וכו'.
כ- 10% מחולי הסכיזופרניה מתאבדים לבסוף, לרוב בגלל ש- "הקול" בראשם הורה להם לעשות כך.
מקוות שהקטע מצא-חן בעיניכם :)

ציפורים

הסמיילריות ^_^ 29/08/2013 704 צפיות 5 תגובות
למי שלא הבין, הסיפור הוא מנקודת מבטו של ילד סכיזופרני, לכן הוא רואה את העולם באור שונה.
הוא רואה והוזה דברים שאנשים אחרים (כמו אביו ואמו) אינם רואים, ובגלל חוסר הידיעה שבנם חולה, אינם מייחסים לכך חשיבות.
חולי סכיזופרניה נחשבים לחולי נפש, המחלה מתאפיינת בהזיות, מחשבות שווא, הפרעות בארגון הדיבור והחשיבה וכו'.
כ- 10% מחולי הסכיזופרניה מתאבדים לבסוף, לרוב בגלל ש- "הקול" בראשם הורה להם לעשות כך.
מקוות שהקטע מצא-חן בעיניכם :)

ציפורים. ציפורים נראות כדבר בלתי נתפס בעיני כיצד הן מצליחות לשבור את כוח המשיכה. תמיד אהבתי להביט בהן, בצבעים שלהן ולראות את החופש שלהן בעיניהן, לראות שהן מסוגלות לדברים מופלאים שבן-האנוש המגושם אינו מסוגל.
גבעולי הדשא היבש שקיבלו מין צבע צהבהב הדומה לגוון עור של אדם חולה, הגיעו כמעט עד למותני והתבדרו ברוח, ליטפו ברוך אחד את השני. הבטתי אל השתיל הקטן התחוב בתוך קרחת אדמה יבשה, אותו אני ואבא שתלנו ביחד בקיץ שעבר. השתיל היה אמור להפוך לעץ, אך הוא לא שרד את החורף הכבד שפקד אותנו בראשית החודש ולכן התייבש והפך ללא יותר מענף בעל שבבים זקורים התקוע באדמה יבשה וסדוקה כמו שפתיה של אמי אחרי יום עבודה קשה. הלוואי שיכולתי להציל אותו, משום שאהבתי אותו, אך הוא חרב ובנגיעה הכי קלה יכל להישבר.
ציפור קטנה אשר ריצדה ברוח התיישבה על השתיל היבש, היא הביטה בי. עוד סיבה ללמה אני כל כך מקנא בציפורים, הן קלילות כעלה הנידף ברוח.
באותו הרגע החלטתי שאני אקרא לציפור האפרפרה אפלטון, על שם פילוסוף יווני ומתמטיקאי שאני אוהד, כך גם קראתי לבוס הגדול שלי, שיושב בתוך ראשי ואומר לי מה לעשות. פעם הוא אמר לי להרוג את החתול של השכנים כיוון שהוא מרגל סמוי של הרוסים, ממילא שנאתי אותו ותמיד ידעתי שמשהו לא בסדר אצלו.
אפלטון רפרפה עם כנפיה באוויר, מה שגרם לי לחשוב שגם היא, כמו כל הילדים בשכונה, מתכוונת לברוח ממני, אך למזלי היא רק בדקה שהיא לא שוכחת כיצד לעוף.
ככל שצפיתי באפלטון יותר זמן כך באותה מידה התחלתי לחבב אותה, היא החברה הכי טובה שהייתה לי, אפילו יותר מאימא שכל היום עובדת בעבודה הסופר חשובה לה.
הסתכלתי סביבי. חבל שאלסיו לא כאן, הוא היה אוהב את אפלטון שלי. אלסיו הוא החבר האיטלקי שלי. הכרתי אותו כשהוא עבר לגור בקצה הפרוורי של השכונה שלנו. נהגתי לכנות אותו אלס והוא אהב את הכינוי. אבא שלי לא כל כך חיבב את אלס ואפילו התעלם ממנו כשהתארח אצלנו. הוא אמר שעם הדמיון שלי אני עוד אגיע רחוק, אף שלא הבנתי מה זה אומר הנחתי שלאבא אין זמן בשבילי, כמו תמיד, כמו כולם, פרט מלאלסיו.
גם כשהכרתי את אלסיו לאימא היא אמרה, "אלסיו צריך לחזור הביתה." ראיתי בעיניו של אלסיו שהוא נפגע ורק אחרי שיכנועים רבים מצדי הוא הסכים לבוא שוב לבקר אותי.
לאלסיו הייתה אחות קטנה, בריאנה, אף שהוא תמיד שנא שבריאנה עוקבת אחריו, אני שמחתי לגלות שגם היא הצטרפה אלינו למרות שהיא קטנה ממנו בשלוש שנים. אפלטון מביטה בי כמעט בנחמה, כאילו שומעת את מחשבותיי העגמומיות.
לפני שאלסיו עבר להתגורר כאן, היה גר בביתו זקן. אף פעם לא ידעתי את שמו, רק ידעתי שהוא היה נוצרי קתולי הדוק שהסתובב עם הרבה שרשראות צלבים ענקיים עליו וצעק בקולי קולות, "האל הוא כל-יכול, כל-יודע ונמצא בכל מקום בו-בזמן."
כששאלתי את אבא על הזקן הקתולי הזה, הוא אמר, "תפסיק לבלבל לי במוח." למרות שאף פעם לא באמת נגעתי לו במוח ובטח שלא עשיתי לו משהו, די מגעילה אותי המחשבה של לגעת במוחו של אחר.
אפלטון קפצה בין ענפי השתיל, הצליחה לא לשבור שום חלק ממנו. אני רק חייכתי.
לפתע שמעתי את פקודתו הברורה והחדה כתער של אפלטון-הבוס הגדול שלי. קפצתי מיד וזה גרם לאפלטון-הציפור לזנק מבהלה ולעוף. הלב שלי התכווץ, ידעתי שלא אראה יותר את אפלטון-הציפור האפרפרה בעלת המקור הזעיר.
"כן, המפקד!" השבתי לאפלטון-הבוס בהצדעה לאחר נפנוף ארוך לעברה של הציפור שלא חזרה או הביטה אלי. התחלתי לצעוד לעבר האגם הקרוב לכאן וקיוויתי שאפלטון-הבוס לא נפגע שקראתי לציפור בשמו. מעניין אם אפלטון-הבוס היה מחבב את אפלטון-הציפור.
ציפורים.
עדיין נראות כדבר בלתי נתפס.


תגובות (5)

וואו. התרגשתי מאוד

29/08/2013 08:41

הקטע מרגש ומעניין! אני חושבת שהמשך לסיפור יהיה מקסים,
כי אני מאוד נהניתי לקרוא ולנסות להבין מה עובר בראשם של ילדים סכיזופרנים.

29/08/2013 09:42

וואו, זה מעולה.
אני מכירה את המחלה הזאת, אבל פעם ראשונה שאני שומעת את השם שלה..
אני חושבת שכתבת את זה מצוין, ואהבתי מאוד את הקטע עם הציפורים…
מוכשרת ♥

29/08/2013 10:07

וואו, כישרון.
לפני שקראתי את ההסבר שלך כבר הבנתי שהילד חולה במשהו, אבל לא הבנתי מה.
אפשר לקרוא לקטע שלך "קטע קשה לעיכול" שחושבים עליו אחר כך.
תציעי אותו לבחירת העורכים.
-דרוג 5-

29/08/2013 10:37

תודה רבה לכולם =)

02/09/2013 03:54
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך