טופז24
בעצם, זה מה שהגשתי בעבודה בעברית, אבל אני לגמרי מסכימה עם כל מה שכתוב! אז החלטתי להעלות את הטענה לאתר, ואולי להצליח אפילו לשכנע כמה משתמשים :) בקיצור, תקראו, ואז תשפטו. (וכן- אני יודעת שזה נשמע משעמם, אבל פפפלליייזז תקראו בכל זאת.....)

צמחונות

טופז24 05/05/2012 1139 צפיות 54 תגובות
בעצם, זה מה שהגשתי בעבודה בעברית, אבל אני לגמרי מסכימה עם כל מה שכתוב! אז החלטתי להעלות את הטענה לאתר, ואולי להצליח אפילו לשכנע כמה משתמשים :) בקיצור, תקראו, ואז תשפטו. (וכן- אני יודעת שזה נשמע משעמם, אבל פפפלליייזז תקראו בכל זאת.....)

1. אל תתייחסו לז'אנק, לא היה לי משהו יותר טוב….
2. תקראו קודם את 'רציתי להוסיף'.
_________________________________
כדאי לעבור לתזונה צמחונית, ולהפסיק לאכול בשר. אני מסכימה עם טענה זו ממספר סיבות.
ראשית, אכילת כמויות גדולות של בשר מגבירה את הסיכון ללקות במחלות כגון:
מחלות לב, לחץ דם גבוה וסוגים מסוימים של סרטן. צמחונות חכמה מסייעת למנוע מחלות, ומספקת לגוף את כל היסודות הדרושים לבריאות תקינה ולחיים ארוכים.
שנית, ישראלי ממוצע אוכל במהלך חייו כ- 4,000 בעלי-חיים,
שעבורם השחיטה היא סופם של חיים מלאי סבל במשקים מתועשים.
החיים במשק המתועש הם כואבים, נטולי כל סיפוק טבעי (אפילו לא אור שמש), ובסופם מחכה מוות מכאיב בשיטות של השמדה המונית.
החרמת בשר ומוצרים אחרים מן החי (או לכל הפחות הפחתת הצריכה),
מסייעת לצמצם את היקפי העינוי וההרג וחוסכת סבל עצום ממיליוני בעלי-חיים מדי שנה.
שלישית, בתהליך ייצור הבשר מתבזבזות כמויות אדירות של מזון.
כמות המזון הדרושה לגידול עופות בתעשיית הבשר גדולה פי 5 מכמות הבשר המתקבלת. כך נוצר מצב שתרנגולות ופרות אוכלות מזון שניתן היה להאכיל בו בני אדם. המספרים לא משאירים מקום לספק: באמצעות מעבר לתזונה צמחונית ניתן יהיה לפתור את בעיית הרעב בעולם.
כמו כן תעשיית הבשר צורכת מים וקרקע בכמויות הגדולות פי כמה מהדרוש לייצור מזון צמחי, והרבה מעבר ליכולת ההתחדשות של הסביבה. הזבל של מיליארדי החיות במשקים מזהם את הקרקע והמים ותורם לתופעה של גשם חומצי. גז המתאן הנוצר במערכת העיכול של פרות הוא מהגורמים להתפרקות האוזון באטמוספירה. באמריקה הדרומית הרצון להרחיב את שטחי המרעה לבקר הוא הגורם המרכזי לכריתת יערות הגשם, שהינם חיוניים ליציבות המערכת האקולוגית העולמית, ומהווים משכן לאינספור חיות בר.
מן האמור לעיל עולה כי הפסקת אכילת בשר, או הפחתת הכמות עוזרת לבריאות, מסייעת למניעת אסון אקולוגי, ובנוסף יכולה להציל אלפי חיים של בעלי חיים ואנשים.


תגובות (54)

את צודקת! צריכת כמויות גדולות של בשר אכן מגבירות את הסיכוי להתקף לב, לחץ דם גבוה ועוד. אך אם אתה צורך בשר בצורה מתונה וסבירה, זה יכול דווקא להשפיע על גופך לטובה.

דבר שני: כאדם שאוכל בשר, את חושבת שאני לא מודע להתעללויות והדרכים המחרידות שבהן תעשיות המזון הורגות או יותר נכון רוצחות, את החיות האומללות שנופלות תחת כפותיהם המגואלות בדם. אני מודע לזה, זה ברור. וזאת אחת הסיבות שאני אוכל בשר כשר משחיטה כשרה.
כמו שאסור לקחת מדוב שכידוע הוא אוכל כל, איילה או כל חיה אחרת שהוא תפס ולתת לו במקום פירות יער. כך אסור לשנות את טבעו של האדם!
אני, למשל יכול לאכול בשר בלב שלם, כי נועדתי לזה וגם בגלל שאני יודע שהחיה שעכשיו בתוך הפה שלי לא סבלה. בשחיטה כשרה, במקום לתת לחיה מהלומות חשמל או לירות לה במוח אם אקדח כמו ברברים, לבין לתת לה להיות אם להקה של זאבי ערבות שזה מוות לא פחות כואב. אפשר לחתוך לה פשוט עורק מיוחד, כשאתה חותך אותו היא מתה תוך חצי שניה בלי כאב.

דבר שלישי: את צודקת בהחלט! גז המתאן שיוצא מהפרות גם הוא לוקח חלק לא קטן בהרחבת החור באוזון. וכאן את עשית טעות! את מפריכה את טענתך.
את אומרת בעצם שאם הפרות יתרבו החור באוזון יתרחב (נכון?) שזה מה שאנחנו מונעים כשאנחנו אוכלים בשר בקר. ולא רק זה, אם כולנו היינו צימחוניים ולא היינו אוכלים פרות, עיזים, כבשים ותרנגולות, הצמחייה בעולם הייתה מתמעטת.
ועדיין לא סיימתי! אם הצמחייה מתמעטת זה אומר שגם הצורך למזון גדל, כל החיות הללו פרות, כבשים, עיזים, תרנגולות ועוד הרבה בעלי חיים צימחוניים היו מתים בהדרגה. לא רק שהן נפגעו ולא רק אנחנו, כך גם בעלי החיים הטורפים שלא נשאר להם אוכל על הצלחת.

לסיום אני בה רק להביע את דעתי, לא לפגוע בך ולא בדרכך. מחכה לתגובת תשובה.
לא ברצינות, אני בה רק כדי להביע את דעתי מצטער אם פגעתי (:

28/06/2012 11:03

אמממ הראל?
הטבע של האדם?
בתור אחד שמאמין בתנ״ך
אני אתן לך מקור בו יש הוכחה לכך שכל בני האדם בעבר היו צמחוניים
זאת אומרת- הטבע שלהם להיות צמחוניים.
חשוב לי לציין שאני לומדת ב5 יחידות לימוד, ואנחנו קצת מאוד בהקבצה.
ספר בראשית , פרק א׳ פסוק כט
״ואמר ה׳ הנה נתתי לכם את כל עשב זרע זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פרי-עץ זרע זרע לכם יהיה לאכלה״
וכך גם נתן אלקים שאתה מאמין בו את העשבים לחיות ולעוף השמים בפסוק ל
״ולכל חית הארץ ולכל עוף השמים ולכל רומש על הארץ אשר- בו נפש חיה את כל ירק עשב לאכלה ויהי כן:״
לתת פירות יער לדוב?
כמובן שזה היה פעם!
כולם אכלו פעם ירקות ופירות ושקדים וזרעים!
זה היה הטבע שלנו
והנה לך הוכחה
אז בבקשה!
להיות צמחוני זה הכי!

04/10/2012 05:49

אבל!!!!!!!!!!!!!!!!
בטח יש סיבה לכך שאנחנו פתאום נהפכנו לאוכלי בשר!
וחוץ מיזה אפילו בתנ״ך כתוב לנו איזה חיות מותר לאכול! כי דווקא להן לא יהיה
סבל אם נאכל אותן בצורה הנכונה!

04/10/2012 07:28

הסיבה שהתחלתם לאכול בשר זה כי ירדתם בדרגה
אז התחלתם לאכול בשר של חיות מסכנות ולצוד אותם
והאלקים או מה שזה לא יהיה
סימן לנו גם את החיות שיכולות לתת לנו דברים אחרים חוץ מבשר
גם חלב והכל
באמת
תחשוב על זה

04/10/2012 07:36

ועם זאת, הגללים של חלק מהבקר הופך אחר כך לדשן שעוזר לגידול הצמחים.
וכמובן, הבשר מכיל ויטמינים כמו לדוגמא B12 שאולי אפשר להשיג דרך שקדים, אבל שקדים משמינים בצורה בלתי רגילה.
בשר יכול להועיל לגוף ולהוסיף לו.
לקיחת כדורים כהשלמה לויטמינים במקום בשר זה חסר תועלת – הכדורים הם למעשה לקיחת משאבי טבע והחדרתם לכדור. זה מזהם לא פחות.
גשם חומצי – גשם חומצי נוצר מתעשייה של מכוניות. איך זה קורה? הגשם מכיל מים. כאשר המים מתרכבים עם חומרי פליטה הם הופכים לחומציים. חומרי הפליטה האלו הם פחממנים, מה שאומר שזה לא מגיע בעיקרו מהגללים של בעלי החיים.
השחיטה, בנוסף, מתבצעת במהירות ויעילות.
שמתי לב שבעבודה שלך אין הוכחות לשום דבר, וטענות ונימוקים ללא כל הוכחה זה בטל בשישים.

04/10/2012 07:40

משכית – חלב של פרה נועד כדי שהיא תיניק את העגל שלה. במקום זה, מכניסים לה לגוף הורמונים שגורמים לכך שהיא תיצור הרבה חלב ולוקחים את כל החלב. העגל שלה לא מקבל את החלב הזה. גם זאת סוג של התעללות.

04/10/2012 07:41

אבל איך את מסבירה את זה שלצמחוניים את ברזל?
הם אומרים שהם משתמשים ב*תחליפים מהטבע*
המילה *תחליף כבר מרמזת על כך שאתם משנים את הטבע שלכם…

ובקשר לציד..
יש הבדל בין לצוד חיות עם רובים..
לבין לקחת להשים אותן בגדרות ולאכול אותן בלי סבל..
כשצדים אותן עושים להן סבל! הן מתות בייסורים קשים!
אבל!!!!!!!!!! כששוחטים אותן בצורה הנכונה אין להן סבל! את יודעת למה???
כי הן כבר מתות בתחילת התהליך!!! ואולי, רק אולי! הן מרגישות איזה עקצוץ והן מתות!

04/10/2012 07:43

אור?
לגבי השקדים
בגלל זה לא טורפים אותם
לוקחים בכמות מספקת
וככה לא משמינים
לגבי החלב
יש לי חברות שהן טבעוניות
והן ממש מתרחקות מזה
אני שותה כי זה טעים לי
ואם כבר אני שותה קצת מאודד
מקסימום בדגני הבוקר וזהו זה

04/10/2012 07:45

מה?????????????????????????
משכית.. להיות טבעון זה לא להיות בנאדם שמגזים..
זה בנאדם – סליחה על המילה – אדם שחסר לו כמה תאי מוח!
אם אתה לא חולב פרה זה התעללות!!! כל החלב נשאר בתוך העטינים!
וזה כואב!

ובקשר לביצים.. זה כבר טמטום מוחלט!
זה לא גנבה! בשבילן זה קקי!!!

04/10/2012 07:50

בואו נגיד ככה..
אני טיפה מתנגדת לטבעונות
זה ממש מוגזם בעיני
דבש- מה רצח בזה?? או התעללות?? הדבורים יוצרות את הדבש מהצוף עצמו
חלב- צריך לחלוב את כל החלב, זה באמת לא טוב שהם משאירים את זה שם
ביצים- נו באמתתתתתתתתתת????
למה להגזים??
זה ביצה מפוסטרת!! האפרוח לא הולך להגיח לעולם!!
הראל..
תחליפים מהטבע??
קוראים לזה שקדים
וזה מהטבע
אני אוכלת אגוז ברזילאי שהוא מכיל הרבה מאוד ברזל פעמיים ביום!!
ואני בסדר גמור !!
לא צריך לקחת כדורים ואת כל השטויות האלה הממציאים ממפעלים!!
זה לא טבע בכלל!!

04/10/2012 07:54

ולגבי הציד והשחיטה
בעיני זה רצח
כך או כך
אתה הורג אותה לאותה מטרה..
לאכול אותה..
אז אתה רוצח נקודה..
לא משנה באיזה דרך
התוצאה היא אותה תוצאה
וזה מגעיל אותי

04/10/2012 07:55

אבל זה עדיין תחליף לבשר..

04/10/2012 07:56

אז רגע.. מה את אומרת.. שאריות הם רוצחים??? שדובים הם רוצחים???
לא!!!!!!!!!! הם לא רוצחים…
אם תתני להם פירות או ירקות הם יחטפו קלקול קיבה…

04/10/2012 07:58

נו?
וזה מוכיח שאני צודקת!!
שלא צריך בכלל לאכול בשר!!
שהטבע שלנו זה לאכול ירקות ופירות!

04/10/2012 07:58

פחחח
ניסית פעם לתת להם פירות וירקות שאתה אומר את זה?
לא!
אז בבקשה!!
גם הם ירדו בדרגה , בדיוק כמוכם!!
והתחילו לאכול בשר!

04/10/2012 08:00

והם צדים בשביל לשרוד!!
כלב יאכל את האוכל שלו בשביל לשרוד!
בן אדם יאכל את הירקות שלו בשביל לשרוד!

04/10/2012 08:01

לא נכון!
זה לא הטבע שלנו!!!!
עובדה! אם זה לא היה הטבע שלנו לא היינו מעכלים את זה!!!
הגוף שלנו לא היה מנצל את הויטמינים והברזל שנמצאים בבשר!!!!
אנחנו בני האדם נועדנו לאכול בשר! נקודה!

04/10/2012 08:01

להביא לך שוב את הפסוקים מהתנ"ך???

04/10/2012 08:03

איפה כתוב שירדנו בדרגה..?-.O

04/10/2012 08:05

אחרי חטא המבול!!
אלוקים הרישה לבני נוח לאכול בשר!
בגלל שהם ירדו בדרגה שלהם בתור בני אדם!
5 יחידות לימוד בתנ"ך חבוב!

04/10/2012 08:06

אז למה לפני המבול לא אכלנו בשר??
דווקא אחרי המבול היינו יותר צדיקים!!! וזה אומר..
שלפני המבול עוד היינו צריכים לאכול בשר.. כי חטאנו יותר!!!

04/10/2012 08:08

רגע רגע רגע! רגע!!!
גברת משכית מאמינה בתנ״ך????????

04/10/2012 08:10

אחרי שהמבול שטף את כל החוטאים ! ברור שישארו רק הצדיקים!
תפעיל היגיון!
ולמה אלקים אמר לנוח לאסוף לתיבה גם חיות?
כי יש חיות שלא חטאו !
ולא גזלו מאחד השנייה את הירקות והפירות!!
זה גם מה שקרה לדור החוטאים!
הם גנבו ירקות מאחד השני!

04/10/2012 08:10

אני לא מאמינה בתנ"ך!
אני מביאה לך הוכחה ממישהו שאתה מאמין בו ואפילו הוא מוכיח שאני צודקת ממה שאתה חושב..
ואני גם לומדת את התנ"ך לבגרות
אז אני לומדת כמו רובוט

04/10/2012 08:13

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחXD
הם גנבו ירקות אחד מהשני??? חחחחחחחחXD
זה פשוט מצחיק איך שאת אומרת את זה!!
ואל תשאלי אותי מה מצחיק בזה…..!!!
חחחחחחחחחחחחXD

04/10/2012 08:14

אני הייתי צימחונית שלוש שנים ולפני חודש חודשים הפסקתי.
איו לי מושג למה עינשתי את עצמי בכזה עונש.
אני משוגעת על שינצל!!!

04/10/2012 08:14

חח.. ואם לא הייתי מאמין מה היית אומרת לי..?

04/10/2012 08:15

זה מה שמפרשים אומרים..
נכון שזה מטופש??
אני אומרת את מה שהם אומרים
לייק א רובוט!!

04/10/2012 08:15

הייתי אומרת את הדעה שלי ושותקת :)

04/10/2012 08:15

בת אל.. טובבבבבבבב… כל אחד והטעם שלו..
אני רק אומרת את דעתי
שאפילו התנ"ך מסכים איתי

04/10/2012 08:16

איך את מצליחה לזכור את זה?

04/10/2012 08:18

וואי איזה סרטון הורגגגגגגגגגג

http://www.youtube.com/watch?v=93xY06Sh7FE&feature=related

04/10/2012 08:18

חח את כל זה?
בוא נגיד שיש לי זיכרון מאוד ארוךךךך
אני יכולה לזכור פרקים שלמים מהתנ"ך
וזה מאוד עוזר במבחנים

04/10/2012 08:19

אז את כן מאמינה בתנ״ך!!!
תפסתי אותך!!!!! מוחעחעחעחע!

04/10/2012 08:19

יעני זיכרון צילומי?????

04/10/2012 08:20

גם אני למדתי את זה שהייתי בבית ספר חרדי..
לומדים את זה לחוצים המפגרים שלהם

04/10/2012 08:22

מה מאמינה?
אני לומדת!!!
אני צריכה את זה לבגרות!!
טום טום קוף!!
ואממ
אם משמיעים לי את הטקסט
אני ממש יכולה לשחזר אותו
מילה במילה
זיכרון צילומי עוזר לי בליזכור מספרי פלאפון

04/10/2012 08:22

בת אל- נכון!!!!
זה כזה מטומטם!!
למה אני צריכה ללמוד ספר מעשיות!!?
אותו הדבר אני יכולה לקחת סיפורי אגדות!!

04/10/2012 08:23

שיואו!!! חחחחחחחחחחחחחחחחחחחXD
סרטון אכזרי!!!
הקטע הכי טוב זה כשהוא נכנס לו לתחת!!!
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחXD
והוא עוד תוחב ת׳יד לשם!!!!

04/10/2012 08:25

נכון, זה מפגר מטומטם אדיוטי דפוק.
מזל שהיה לי שכל והפסקתי ללמוד שם!!!
תודה לאל!!!

04/10/2012 08:25

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח XD
וואי אני צחקתי כל כך!!

04/10/2012 08:25

בת אל
עוד מישהי איתי בעניין!!
הוהוהוווו!!!

04/10/2012 08:29

איזה עניין??

04/10/2012 08:32

שתנ"ך זה סיפורי מעשיות

04/10/2012 08:34

אה, נכון תנ"ך זאת שטות אחת גדולה במיוחד איך שמלמדים אותו בבתי ספר חרדים!!!

04/10/2012 08:36

בכלל בבית ספר שאני למדתי (אור החיים, מכירים?) זה מקום חרא שכל מה שמעניין אותו זה כמה בנות יבאו ללמוד אצלו וכמה כסף זה יכניס להם.

04/10/2012 08:38

חחחחח.. עכשיו כשאני חושב על זה משכית..
מה את חושבת על תפילין???

04/10/2012 08:45

כל אחד והתיכון שלו..
אני לומדת כי אני יודעת שאני צריכה את זה לבגרות
כשאני אסיים עם הלימודים אני אוכל לשכוח מכל החומר המיותר הזה שסתם תופס אצלי מקום בזיכרון

04/10/2012 08:46

תקשיב!
תפילין?
דבר ראשון שאני יודעת
שבנות לא מתעסקות בג'אנק הזה..
אז אני לא ממש יודעת על מה זה או מי זה..
וגם לא כל כך איכפת לי..

04/10/2012 08:47

כי זה עשוי מעור של פרה…
ודרך אגב!!!
תירשמו ביוט יוב!!!
Pixar intro parody
אחד הנדירים!!!!!!!!!!!!

04/10/2012 08:51

חחח וואו איזה מוסר השכל!!
תראה את זה!!
http://www.youtube.com/watch?v=4lZafn26VM4&feature=related

04/10/2012 08:54

נדיר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!XD

04/10/2012 09:01

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ZnQ3PFn6jJ4

בואנה איזה רועעעעעעעעעעעעעע

04/10/2012 09:13

טוב הסיפור הוצף בתגובות לא בתגובות לא קשורות!!

04/10/2012 09:17
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך