“תחזרו לאתיופיה”

Lola^^ 10/07/2019 395 צפיות אין תגובות

בס"ד
כמה ילדים שיחקו בגינה ועשו קצת רעש 'תחזרו לגטאות שממנו הגעתם, תחזרו לאתיופיה' צעק להם השכן שלי.
אני לא בהלם, אני זוכה לשמוע אמירות והתבטאויות כאלה מאז הילדות. אני פשוט מתחילה להבין עד כמה שנאת החינם כלפנו תופסת תעוצה. לפני כשבוע אחי האתיופי סלומון נרצח על ידי שוטר על לא עוול בכפו, הצטייר לשוטר בראש שאתיופי זה פושע. ומה עם כל הדרכים האחרות לאכוף? אפילו מחבל זוכה ליחס אנושי יותר. זה לא המקרה הראשון וגם לא השני, כבר 11 מקרי רצח דומים ואנחנו לא מחכים למקרה הבא. אנחנו רוצים שינוי. לא מבקשים שתעריכו אותנו, אנחנו מכירים בערך ובעוצמה שלנו. באנו לעשות שינוי באלימות המשטרתית נגדנו, שינוי בתפיסה ששחור זה רע או פחות. אני זוכרת שמישהו אמר לי פעם 'אנחנו חיים בעולם הזוי, אנשים נלחמים על שני דברים שלא בחרו להיוולד איתם, דת וצבע' אבל לכו ותסבירו שאני ואת\ה בדיוק אותו הדבר. יהודים במדינת ישראל שדוגלים בשוויון והוגנות. אפילו פעם שחורים היו עבדים ו'מרתין לוטר קינג' נלחם על זכויות השחורים!! על מה ולמה? מישהו יכול להסביר לי? לא הלבן יותר טוב וגם לא השחור. אולי זה שני צבעים מנוגדים על הדף אבל במציאות זה סך הכל צבעים. תנו לאופי לשחק את התפקיד הראשי. בתקשורת מראים שאנחנו שורפים צמיגים והופכים רכבים אבל מישהו הראה את ההפגנות השקטות, ההתכנסויות של הנוער למען שינוי? לא, ברור שלא! לאזרחים כואב שנחסמו להם הדרכים בכבישים יום יומיים! אבל מה עם כאב של עדה שלמה שמתייחסים אלייהם כזרים כבר עשרות שנים? די! אנחנו רוצים שינוי. תשתחררו מהרוע שהתקשורת מראה לכם ונתחיל דף נקי.
מקווה שהאל הטוב יעשה את השינוי כבר עכשיו. מדינה אחת עם אחד.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך