לופה
למי ששואל, מעולם לא השתתפתי בתחרות סיפורים. אני גם לא מתכוונת להשתתף. למה? כי אין לי את הרצון הזה לכתוב למישהו מסוים ושיגיד לי אם אני עולה לשלב הבא בתחרות או לא. כשכתבתי למה לא לתת לכל קהילת האתר לשפוט אם הסיפור טוב או לא, לא התכוונתי שתמציאו עכשיו "ריאלטי" (מדגישה את המירכאות) חדש שבו האנשים באתר מצביעים, אז בבקשה לא להמציא דבר כזה. מקווה שתענו לי :)

תחרויות סיפורים?

לופה 18/05/2014 865 צפיות 10 תגובות
למי ששואל, מעולם לא השתתפתי בתחרות סיפורים. אני גם לא מתכוונת להשתתף. למה? כי אין לי את הרצון הזה לכתוב למישהו מסוים ושיגיד לי אם אני עולה לשלב הבא בתחרות או לא. כשכתבתי למה לא לתת לכל קהילת האתר לשפוט אם הסיפור טוב או לא, לא התכוונתי שתמציאו עכשיו "ריאלטי" (מדגישה את המירכאות) חדש שבו האנשים באתר מצביעים, אז בבקשה לא להמציא דבר כזה. מקווה שתענו לי :)

אני באמת שמתקשה להבין,
למה אנשים מציפים את האתר בתחרויות סיפורים? אני לא באה נגד זה, אבל אני ממש לא מבינה. למה כשזה תחרות פתאום מתחשק כל כך לכתוב? ולהשקיע? למה אי אפשר להשקיע סתם, כי רוצים אחר כך לקרוא את הסיפור ולאהוב את מה שכתוב. או להפך, לא לאהוב את מה שכתוב ולנסות לתקן. למה זה חייב לבוא בצורה של תחרות? בגלל הרצון לנצח? בשביל מה?
אני מעלה פה הרבה שאלות, שאני מחפשת להן תשובה.

אני מבינה את הרצון לנצח. באמת. אני תמיד רוצה שיגיבו לי על הסיפורים ושיקראו אותם ושיאהבו אותם, ואם אפשר, שיאהבו אותם יותר מסיפורים של אחרים. אבל בינינו, מי לא רוצה בזה?

תחרויות הסיפורים נותנות, בסופו של דבר, רק למישהו אחד לנצח. ככה זה בתחרות. אז למה לעשות את זה? למה לתת לאדם אחד לשפוט למי הסיפור הטוב יותר ולמי לא, כשאפשר לתת לכל קהילת אתר הסיפורים לשפוט? למה לא לפרסם סיפור או שיר, ולחכות (בסבלנות רבה מאוד) שאנשים יכנסו למחשב ויתנו את דעתם? למה תחרות?

תענו לי. אני באמת שואלת.


תגובות (10)

היה לי רעיון לעשות תחרותת סיפורים בלי הדחות, רק כדי שכול המשתמשים פה יוכלו לקרוא סיפורים אחד של השני ואולי לדרג אותם גם, אבל אני מפחדת שלא ירשמו, אולי לא יהיה צריך הרשמה? לא יודעתתת.
את צודקת בכל מילה! חשבתי על זה גם ועכשיו אני די מאוכזבת שנרשמתי לתחרות של royayalon…

18/05/2014 17:18

משום שתחרות ממריצה אותך ומעלצת אותך לשבת ולכתוב, עד כמה שאנשים אוהבים לכתוב יש קושי ומאמץ לא מבוטל בכתיבה וכאשר יש תחרות, יש לך מחוייבות להמשיך להאבק, להמשיך להשמיע קול, תחרות זה דבר חשוב מאוד להתפתחות, לא צריך תחרויות עד מוות, אבל…

18/05/2014 17:44

    אני מבינה מה את אומרת, ולמען האמת מסכימה, אבל אני חושבת למה לקחת דבר כל כך יפה כמו ספרות, ולהפוך אותו לתחרות?

    19/05/2014 18:17

אני חושב שאנשים שנמצאים בתחרות סיפורים יודעים שזה לא רק כדי לנצח, הם עושים את זה כי הם נהנים לכתוב. אין פרס ממשי, אחרי הכל, זה וירטואלי. וכמו שיוקי מעליי אמרה, זה נותן מוטיבציה לכתוב כשאין כוח למרות שהמוטיבציה היא בצורת תחרות.

20/05/2014 21:12

    העלת נקודה בהחלט מעניינת, בכל הקטע של הפרס. אתם גורמים לחשוב בצורה שונה על התחרויות, ובעצם בשביל זה העלתי את הקטע הקצרצר הזה. :)

    21/05/2014 15:21

זה סתם, חוץ מזה שברגע שאת\ה נכנס\ת לזה את\ה יודע שיגיבו, או ידרגו, ושאנשים בטוח יסתכלו. כן, נכון, אני באתר בשביל עצמי אבל זה כיף שעוד אנשים מסתכלים אליך

20/05/2014 21:17

    ברור שזה כיף שעוד אנשים מסתכלים על הסיפורים שלך, בדיוק בשביל זה נועד האתר. לתת במה לסיפורים שלך ולתת לאנשים אחרים לקרוא אותם ולהגיב. אבל אני חוזרת ואומרת, אם יש את האתר עצמו, למה תחרות? למה להתחרות מי סופר יותר טוב או למי היה רעיון יותר טוב? למה לא פשוט להנות לכתוב, בזמן הפנוי, איזה נושא שעולה לך לראש ולחכות שאנשים יסתכלו ויעבירו ביקורת. ואם אנשים מסתכלים על הסיפורים שלכם רק כשזה חלק מתחרות, אז יש באתר בעיה מאוד גדולה, הוא לא משרת אותנו כפי שהוא אמור לשרת.

    21/05/2014 07:17

אני בתחרויות כתיבה, כי לפעמים יש ביקורות ואני אוהבת ביקורות.
הרמה שלי אף פעם לא משתנה – רק נותנים נושא לכתיבה וזהו…

20/05/2014 21:19

    טוב, בעזרתך עליתי על רעיון. תודה. כתבת שזה נותן נושא לכתיבה, אז מה שאני אומרת זה במקום כל הקטע של תחרות, פשוט פעם בכמה זמן מישהו יעלה נושא שהאנשים באתר יוכלו לכתוב עליו. בלי תחרות, בלי שופטים. פשוט ככה. עצם העובדה שנותנים רעיון לסיפור וחלק נכבד מהאתר יכתוב בנושא הזה, יעזור לכותבים לכתוב ואפילו יוכל לעודד אותם. מי שביד, שיגיב או משהו כזה. או שיבצע. :)

    21/05/2014 07:20

*מי שבעד

21/05/2014 07:20
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך