סתם מישהי
סביר להניח שהסיפור ימחק... המוח שלי פועל באופן לא סדיר בלילה.

Mr.No

סתם מישהי 12/09/2014 1042 צפיות 4 תגובות
סביר להניח שהסיפור ימחק... המוח שלי פועל באופן לא סדיר בלילה.

חברים, אני עליתי לארץ מארץ אחרת. כמובן שלמדתי על ישראל כמה הדברים בסיסים ויש לי כמה דברים להגיד לכם. קראתי קצת שאחד הדברים שמסמלים את ישראל הוא פרי הסברס. ואני אישית חושב שזה מקורי כי לא הלכתם על הפרי הקלאסי התפוח. אבל אני גם מבין את משמעות הסמל. אני חושב שמשמעותו היא שמבחוץ יש קוצים וזה אבל מבפנים הוא מתוק. דבר ראשון, רוב האנשים שמים לב רק לקליפת הפרי הזה מכיוון שברוב המקרים לא מגיעים אל הפרי עצמו. איך שאתה מחזיק אותו נתקע לך קוץ באצבע, וברור שדווקא באגודל. ומה אתה עושה? אתה לוקח פינצטה ושולף ביסורים את הקוץ. אתה לוקח את הסברס ובועט בו לקיבינימט מהחלון וב"טעות" פוגע באוטו של השכנים. לאחר מכן כמובן שתאשים את הילד של השכנים מקומה השישית שתמיד לוחץ על כל הקומות במעלית ולוקח שעתיים עד שהיא מגיעה לקומה שלך. אבל אני עמדתי בכל הדבר הזה והגעתי אל הפרי עצמו. רק שחור ראיתי בעיניים (לא לא, שלא תבינו אותי לא נכון, אני מתכוון לגרעינים השחורים שבו). מרוב גרעינים לא רואים את הפרי. בקושי אפשר לבלוע את כל הגרעינים האלה. אתה כמובן נחנק מהגרעינים ויורק אותם מהחלון, שוב על האוטו של השכנים. הפעם אתה תאשים את הילד מקומה שלישית שתוקע תמיד קיסם באור במסדרון. רק כדי לגוון קצת. אבל נעזוב את הגרעינים והקוצים כי האמת אני הצלחתי באמת לאכול הפרי והוא היה טעים במיוחד. החלטתי דבר ראשון ישראל ללכת לאכול פלאפל. כמובן מהסיבה שהוא המאכל הלאומי של ישראל. תקשיבו אני יודע מה הסטיגמות על האמריקאים שאוכלים מאכלים מטוגנים ושמנים כאלה ורובם (בוא נגיד את זה במילים יפות) במצב עודף משקל. אבל אני חושב שלישראלים אין כ"כ זכות להתלונן עליהם. פלאפל בטיגון עמוק וציפס בטיגון עמוק מוגשים בתוך פיתה עבה כזאת נוטפת שמן. האמנם יש גם את הסלט. אתם יכולים להגיד לעצמכם ש"הסלט מחפה על כל השמן" אבל כולנו יודעים שזה לא נכון… אבל בסה"כ אני אוהב פלאפל אז זה העיקר.
החלטתי ללכת לקניון ולקנות קצת בגדים. אחרי שקניתי את הבגדים הלכתי לאכול המבורגר. הוא קצת מזכיר לי את הארץ שממנה באתי. ליד המסעדה יש מן מתקן בובות כזה ומה אני ראיתי? אני קולט איזה 50 מכונאים עובדים סביב המכונה ואיזה מישהו עם הילד שלו מדבר איתם ומתלונן שנתקעו לו 10 שקל במכונה. באמת היה לי עצוב על העובדים האלה שמתאמצים כדי להוציא לאיש את העשרה שקלים . הלכתי לאיש ביקשתי ממנו שישחרר ואלה כולה עשרה שקלים. הוא איכשהו הבין שאני עולה חדש והסביר לי שעשרה שקלים זה הרבה כסף בארץ. החלטתי להיות נדיב ולתת לו 5 דולר. הוא הודה לי וברח משם. כנראה לא רצה שאתחרט. הטכנאים הודו לי וחזרו למשרדם. אכלתי המבורגר והלכתי לישון באיזה מלון. התלבשתי בבגדים החדשים שלי ונכנסתי להתקלח. יצאתי מהמקלחת והתנגבתי במגבת שכתוב עליה איזה משהו בשפה אחרת. רגע!, נזכרתי. הייתי במלון ביוון בשם שכתוב על המגבת. קראתי לצוות ושאלתי אותם איך המגבת הזו הגיעה לשם. האנשים התחילו לצחוק בקול רם ואמרו לי שאני צריך קצת ללמוד על הארץ והאנשים. החלטתי לעשות את זה בבוקר שלמחרת. הלכתי לישון על מיטה קשה כמו אבן. התכסתי בשמיכה שגם עליה כתוב אותו שם של המלון ביוון. ונרדמתי.
אכ"ל
אין כמו בישראל


תגובות (4)

אמיתי? עם כן, איזה כיף לשמוע שכיף לך בישראל. עם כול מה שקורה, עם כול הסיבוכים, עם הצרות, אני עדין מאמינה בארץ שלי גם על הדברים הכי פשוטים כמו האוכל או עשרה שקלים. זה אחד הדברים המאפיינים את ישראל ואת היופי שבה. יש לך כתיבה קלילה ונחמדה, אני אהבתי מאוד!

12/09/2014 23:43

האמת היה בזה משהו די מצחיק ,אבל גם נכון . כתבת דברים שמאייפנים את הישראלים . אני מאוד אוהבת את סיגנון כתיבה המעניין שלך. הסיפור היה נחמד ו… אממ… ציינתי כבר שאני אוהבת את סיגנון הכתיבה שלך?

24/09/2014 18:46

חחחחחחחחחחחחחחחח גדול
הקטעים עם הילדים של השכנים הרגו אותי, צחקתי בקול !!
זה היה מדהים
חולה עלייייך

02/10/2014 00:35

חחחחחחח סיפור חזק!
עאלק להאשים את הילד של השכנים, מצחיק אותי כל פעם מחדש
מאוהבת בסיפורים האלה, את ממש מוכשרת.
-5-

15/02/2015 21:29
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך