ליל המראות

15/01/2019 1051 צפיות אין תגובות

היה זה ערב אפל, הרוח שרקה בחוזקה והעצים ביער נעו לאיטם עם שריקת הרוח. העצים בשלל גוונים: אדום, כתום ,צהוב ועליהם נשרו מכוח הגרביטציה, בסוף עונת הקיץ, מחוסר גזיי מימן בריבוע פלוס חמצן. העצים נעו ולחשו : "הוא מגיע ……… הוא מגיע……….. הינשוף שישב על העץ לחש לתן: "מי מגיע?????? מי מגיע"????????? "מה העצים רוצים לומר"? לפתע הופיע משום מקום יצור לא מוכר בעל קדקוד אחד ושלוש צלעות ובתוכו עיגול ומסביבו קודים מוזריםהיצור החל לזעוק: "אני אתפוס אותם וזה יהיה סופם מה הם חושבים לעצמם?
"לחצו על הרגל הסגולה שלו"
הינשוף רעד באימה וזעק מה רוצה יצור זה וכיצד העצים ידעו על בואו?
לפתע העץ הגדול והעתיק שעליו ישב הינשוף החל לספר
פעם לפני הרבה מאוד שנים, לפני כ 200 שנה, אני הרי עץ עתיק, מתקופה קדומה יותר, סיפר העץ, חיו כאן יצורים ענקיים ומכוערים המנצ'קים קראו להם. יצורים מרושעים שהרסו כל דבר שנקרא בדרכם. יום אחד הם צעדו ביער שלפתע נגלה לעיניהם בור עמוק ותלול ומשם בקעו קולות גבוהים. המנצ'קים קפצו זה אחר זה לתוך הבור העמוק ושם נגלו לעיניהם חדרים חדרים מלאים במראות, בכל הגדלים מראות עגולות, מראות משולשות. על המראות הופיעו סמלים לא מזוהים. מעניין מה היו הסמלים אילו אולי הם קשורים ליצור המשולש הזה אמר הינשוף לפתע. אם איני טועה אמר העץ אני יכול לשחזר את הסמלים שהיו כתובים על המראה. תן לי עט בבקשה. והוא כתב את הסמלים על גבי הנייר שקילף מעצמו: ————————–
אתה רואה שם מעבר לאופק ישנו בור עמוק צאו לדרך וכתוב את כתב הסתרים על המראה וראה מה כתוב שם.
הינשוף והתן החלו במסעם לעבר אותו בור בכדי לגלות מהו כתב הסתרים ומיהו אותו יצור משולש שכעס כל כך. הינשוף והתן צעדו וצעדו ימים רבים רעבים לטרף ועייפים ולפתע מרחוק שמעו קולות מפחידים, בוקעים מבטן האדמה. הינשוף אמר לתן: "אני סבור שהגענו למקום הנכון, הנה הבור שהעץ הגדול סיפר עליו. בוא נקפוץ לתוך הבור והם הזדרזו לקפוץ לתוך הבור. בעודם נופלים לאטם לאורך החור השחור והתלול שבמעבי האדמה. בום הם נחתו ולפתע נגלה לעיניהם המראות הללו שהעץ דיבר עליהם . מיליוני מראות נגלו לעיניהם.
בוא נגלה מהו הקוד מה עלינו לעשות? אמר התן "אני חושב שאני יודע ענה הינשוף קח את הפתק והעמד מול המראות ונראה מה כתוב בכתב הסתרים. הינשוף והתן לקחו הפתק ופענחו אות אחר אות. אות אחת הייתה כתובה והשתקפה מהדף והאות שבאה אחריה הייתה כתובה על המראה וכך הלאה קראו אות אחר אות. הם החלו לפענח את הכתב אהה אני כבר מבין מה זה ולעינם נגלה הכתב: "ארץ החלומות."
מה פירוש ארץ החלומות והיכן היא נמצאת. הינשוף אימץ את ראשו חשב וחשב ולפתע הוא ראה מפתח גדול. נדמה לי שאני מבין. המנצ'קים גנבו את המפתח לארץ החלומות, לפי מה שהעץ סיפר, שם מוסתרים פרחים בשלל גוונים, מזון ללא סוף וזהב בכל פינה שאלכימאים יושבים עם מכונה מיוחדת, גדולה במידותיה ומכנסים לתוכה אבנים ומשם יוצא זהב בכמויות גדולות.
אך היכן נמצאת ארץ חלומות זו.
בוא נלך במבוך המראות ונראה להיכן הן מובילות. הינשוף והתן התקדמו לאורך המראות וראו סימני קודים שהשתקפו מליוני פעמים על אלפי המראות שניצבו שם. הם פענחו שם בדרך עוד קודים שבהם נאמר להם להמשיך במסלול המראות האין סופי. לפתע הם הבחינו בפירצה במראות ודלת עצומה נגלתה לעיניהם. הו מזה? שאל התן ואיך אפשר לפתוח הדלת. הינשוף נזכר והוציא מכיסו את המתפח הגדול. אולי ניתן לפתוח את הדלת על ידי מפתח גדול זה. הוא באמת נראה בגודל המתאים. הינשוף החל לפתוח בזריזות את הדלת הדלת נפתחה בחריקה צורמנית שלפתע נגלו לענייהם מראות כה יפים יותר מכל אגדה שסיפרה להם אמם בשעות הערב לפני השכבתם לישון. פרחים ססגוניים, עצים מלבלבים בצבעים של צבעי הקשת סגול, כחול, אדום, כתום, צהוב, ורוד קשת בענן הופיעו בכל מקום וכמויות עצומות של מזון וממתקים היו תלויים על העצים ובכל מקום היו גרגרי זהב וזהב בגודל אבנים כגודל כף יד. שם הם ראו מכונה גדולה ניצבת ומתוך המכונה נפלטת כמויות גדולות של זהב.

הזהב נערם ע"י המנצקים לפסל ענק מזהב, התן והינשוף ניגשו אל אחד מהמנצ'קים (שעליהם דיבר העץ והדמות המשולשת שכל כך כעסה עליהם.) ושאלוהו למעשיהם המצ'קין אמר כי הם בונים פסל לאדון שלהם. פסל מזהב שבאמצעותו יוכל לשלוט על העולם כולו.
לפתע הופיע גמד זעיר בעל מצנפת תושב ארץ החלומות ולחש: המנצ'קים רוצים לשלוט על עולם זה, יש לעצרם מיד אחרת כל ארץ החלומות תהפוך לתל חורבות. "מה עלינו לעשות?" חשבו התן והינשוף. הגמד המשיך ללחוש: "למעלה על ראש הפסל מזהב שמהגבהת, ישנה ידית שאם מסובבים אותה המנצ'קים יעלמו מן העולם. אך עליכם למהר לפני שהמנצ'קים יסיימו לבנות את הפסל וארץ החלומות תאבד לחלוטין. הינשוף והתן החלו מטפסים במהירות עלי גבי פסל הזהב העצום. הם טיפסו וטיפסו במשך שעות רגליהם החלו לכאוב. הטיפוס היה מייגע, אך הם לא וייתרו.

הם ידעו כי מוטלת עליהם משימה חשובה, להציל את ארץ החלומות ואל להם להתייאש, למרות הקושי הבלתי נסבל, פניהם הזיעו רגליהם דעבו, אך לא, לא יפסיקו במסעם. לפתע צעק התן הבט אתה רואה שם ידית באופק הינשוף ענה כן כן אני רואה. אואו ישנם שם כמה מנצ'קים, השומרים על הידית, מה נעשה?
יש לי ראיון קרא הינשוף אתה תסיח את דעתם ואני אנסה לסובב את הידית אשר עליה סיפר לנו הגמד הזעיר. כיצד אסיח את דעתם שאל התן?
קרא להם וספר להם את הסיפור על העץ העתיק ועל המראות עם הסימנים. אני בטוח שתוכל להסיח את דעתם. התן אכן קרא למנצ'קים. בתחילה הם צעקו עליו מה רצונך? אך הוא סיפר להם שנשלח ע"י עץ עתיק יומין ושהעץ סיפר מעשיות על עולם נפלא שיש בו כל דבר שלבך חפץ. המנצ'קים ישבו מרותקים לסיפור בעוד התן מגיש להם כוס יין משובח מה שלא ידעו המנצ'קים שבתך כוס היין הזליף התן סם שינה.

לאט לאט נרדמו המנצ'קים ונחירותיהם נשמעו למרחקים. בוא בוא מהר קרא הינשוף בוא ונסובב הידית. הינשוף והתן היה קרובים לסובב את הידית שלפתע נשמע צעקה. לא כל כך מהר. חה …..חה….. חה, מה אתם חושבים שאתם עושים? כך חשבתם שתערימו עלי? לפתע נגלה לעיניהם ענן ודמות מסתורית הופיע. הינשוף והתן הבינו שזהו אדונם של המנצ'קים. לפתע נזכר הינשוף במה שצעק היצור המשולש לחצו על הרגל הסגולה שלו. אהה הבנתי עכשיו הינשוף נחפז לעבר האדון נאבק איתו האדון חנק את הינשוף פרצה מלחמה קשה. אך לבסוף הינשוף בשארית כוחותיו לחץ על הרגל הסגולה של האדון ובן רגע האדון נעלם. הינשוף נשם לרווחה וצעק לעבר התן. "מהר וסובב את הידית והתן סובב את הידית במהירות והמנצ'קים החלו להעלם בזה אחר זה. לפתע שמעו התן והינשוף קריאות שימחה למרגלות ההר. היו אילו הגמדים שצעקו מלמטה הצלחתם, הצלתם את ארץ החלומות גיבורים שכמותכם. הינשוף והתן ירדו למטה מראש ההר בקול תרואות שימחה ולפתע ראו את היצור המשולש מגיע אליהם בריצה ואת העצים צועדים לקראתם. אנו ידענו ידענו כי אתם תצילו אותנו.
ארץ החלמות תשאר לנצח נצחים.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך