Estonian
הסיפור מוקדש לסהר שאמר שהוא אוהב את סיפורי ה"למה".

למה? – למה השנה החדשה היא בלתי נראית?

Estonian 12/10/2011 1134 צפיות 4 תגובות
הסיפור מוקדש לסהר שאמר שהוא אוהב את סיפורי ה"למה".

הסיפור מגיע קצת באיחור אבל רק עכשיו עלתה לי ההשראה.

לפני שנים רבות, היה פלח עשיר ושמו יששכר. יששכר היה קמצן מאוד. כל כך קמצן שהיה נוהג לגנוב מאנשים. בתקופתו הייתה השנה החדשה מגיעה בצורת פרחים שצמחו בחלקות. פרחים מיוחדים – פרחים בצבע זהב וכסף וארד. הפרחים היו מדהימים ביופיים.
יששכר היה קמצן כל כך ותאוותו לכסף הייתה כה רבה עד אשר כל ראש השנה היה נוהג לגנוב את הפרחים. כאשר היו האנשים קמים בבוקר ואין פרחים היו משוכנעים שהשנה עדיין לא התחילה ולכן היו עצובים במיוחד.
שנה אחת החליט/ו אל/ים (אני לא אכנס לאמונות דתיות עכשיו של אף אחד ובטח לא לשלי) שעליו ללמד את העשיר לקח והזרים חשמל בפרחים. כאשר יששכר לבש כפפות החליט/ו האל/ים המיואש/ים להעלים את הפרחים ויצר את לוח השנה (אחרים מספרים שנתן את הרעיון ליוליוס קיסר) וכך ידעו האנשים שהגיע השנה והיא הפכה לבלתי נראית על מנת שלא יוכלו לגנוב אותה.


תגובות (4)

אני עומד לאבד את ההכרה !
אתה ! הגדשת ! סיפור 'למה' ! בשבילי ?!?!?!?
אני כל כך שמח !

ובנסוף לכל – זה היה מדהים !!!!!
אני מאוד מאוד מאוד אהבתי את הסוף – שבו פחות או יותר סיכמת את הכל.
השפה גבוהה, הניסוח טוב, תמשיך !!!

12/10/2011 05:43

סיפור יפה !!
יש לך דמיון מעניין כזה חח
ואולי לשם שינוי תשים דגל של מדינת ישראל שלנו!!! מדינת היהווודייים 3>

12/10/2011 05:49

כן, אבל אז זה יראה ככה:
שם המחבר: Estonian.
'תמונה: דגל ישראל'.
זה יראה מוזר מאוד, לא מסכימים ?

12/10/2011 05:52

אני מאוד ציוני. זה מתבטא היטב בשיר שחיברתי "הנה לך מולדת" (רוצו לקרוא!) אבל בדיוק – השם שלי Estonian… מצטער.

12/10/2011 06:05
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך