Belijin722
אשמח לדעת מה דעתכם^^

סיפור חורפי (קטע קצר כזה)

Belijin722 17/08/2014 7231 צפיות 10 תגובות
אשמח לדעת מה דעתכם^^


[רצוי לקרוא עם המנגינה.]

"בלילה ירד שוב השלג,
על עץ, על שדה ועל גן.
פתיתים שירדו מבלי הרף,
צבעו את הכל בלבן…"

למעלה לבד בשמיים גרה סבתא חורף, אישה זקנה ובודדה שבסך הכל נואשת לקצת חברה.
בימים גשומים או מושלגים שבתא חורף מנקה את ביתה, כאש היא שואבת את האבק אנו שומעים את הרעמים, כאשר לי שותפת את הרצפה הגשם יורד.
לפעמים סבתא חורף מחליטה לנער את הכריות שלה, והנוצות… הם מתפזרות והופכות לשלג לבן.

לילה מושלג אחד, בבית חם שבו בערה האח, ילדה קטנה עם שיער זהוב הביטה מבעד לחלון ובחנה את הפתיתים הלבנים.
"מה הדבר הלבן הזה אמא?" שאלה בתמימות והביטה באמה בעיניי עגל. "למה הוא יפה כל כך וקר?" המשיכה.
אימה חייכה חיוך רחב, היא הניחה את המסרגות שהיו בידיה עד כה והרימה את ביתה אל החלון.
"אלה הנוצות מהכריות של סבתא חורף" אמרה האם.
"נוצות הם חמות אמא, הדבר הזה קר,"אמרה הבת והזעיפה קלות את פניה לעבר אימה, בעד זו רק צוחקת צחוק מתגלגל.
"את כל כך חכמה ,יקרה שלי, סבתא חורף נמצאת למעלה בשמיים, היא בודדה ולכן היא מנקה את ביתה כדי להפיג את השעמום. הדבר הלבן הזה נקרה שלג והוא בעצם הנוצות שסבתא חורף מנערת מהכריות שלה, בדרך למתה הוא קופה והופך לדבר הלבן הזה," אמרה האם ברוך.
ביתה לא אמרה דבר, היא הניחה את ידיה על החלון והביטה בפתיתים לבנים ממשיכים לחסות את ההאדמה בשמיכה לבנה ויפיפייה.
"כשאני אגדל, אני אלך לבקר את סבתא חורף, אמא," המרה הילדה בהחלטיות והביטה באימה בנחישות. "אני אעזור לה לנקות את הבית שלה."
האם צחקה. הבת צחקה גם היא, ואף אחד בעולם לא היה יכול לראות את המחזה המאושר הזה. אף אחד מלבד איזו זקנה שגרה לבדה ומנקה את ביתה כדי להפיג את השעמום…


תגובות (10)

ביתה=בתה
קופה=קופא
למתה=למטה
המרה=אמרה
סליחה, אבל "סבתא חורף" הפך אצלי ל"גנרל חורף" (ההיסטוריה רודפת אותי) ואז דמיינתי גנרל קשוח מנקה את ביתן תוך כדי קשתות בענן וחדי קרן ופונים שעוזרים לו, וזה הצחיק אותי.
חברה שלי היא כנרת, אז אני מכירה את הלינדזי הזו (יותר מדי, אם תשאלי אותי) וזה באמת מאוד נחמד עם המנגינה. אם כבר, אני אישית חושבת שהשלג מתאים יותר להיות אבק, אבל גם הנוצות זה רעיון יפה.
סך הכל, אם נתעלם מהשגיאות הקטנות, קטע מאוד חמוד :)

17/08/2014 22:37

    הקטע של סבתא חורף… זה מבוסס על שיר מקלטת שהייתי רואה כשהייתי קטנה וגם יש איזה אגדה כזאת חחח

    17/08/2014 22:40

    טוב, מעולם לא ראיתי את זה ><" (צופת חינוכית שכמוני)

    17/08/2014 22:46

    זה היה בדיג דיג דוג חחח ><

    17/08/2014 22:48

סיפור יפה! המנגינה גם מאוד יפה…
וסבתא שלג נישמעת כל כך נחמדה. :) חחחח.
אני לא יודעת לתת ביקורות אז אני פשוט אגיד שאהבתי טת זה נורא!
חוץ מכמה שגיאות כתיב פה ושם

17/08/2014 23:06

*שבתא- שסבתא
אהבתי מאוד את הרעיון. יש בו משהו מקורי ונעים. כתבת את זה בצורה זורמת (והמנגינה הוסיפה, לדעתי) ומאוד יפה.
אשרייך =]
מדרגת חמש, מגיע לך

18/08/2014 00:28

ממש אהבתי את הקטע ונסחפתי לתוכו. כול הכבוד כתיבה מושלמת.

18/08/2014 02:17

ממש והשיר ממש מתאים

18/08/2014 02:58

ממש חמוד*

18/08/2014 02:59

וואו יפה!

05/08/2015 22:29
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך