הסיפור הוא משל להמון נושאים - יחסי עולים- מקומיים, יחסי ילדים רגישים וילדים כוחניים. אני מספר את הסיפור הזה לבת שלי כבר המון שנים ומרגיש לי שהיא שואבת ממנו כוחות. מרגיש לי שחסר משהו בסיפור. האם הטיפול של האימא בסיטוציה היה נכון? כיצד מתמודדים עם ילדים כמו נחום? אשמח לשמוע תגובות

אלכס

07/08/2020 1240 צפיות תגובה אחת
הסיפור הוא משל להמון נושאים - יחסי עולים- מקומיים, יחסי ילדים רגישים וילדים כוחניים. אני מספר את הסיפור הזה לבת שלי כבר המון שנים ומרגיש לי שהיא שואבת ממנו כוחות. מרגיש לי שחסר משהו בסיפור. האם הטיפול של האימא בסיטוציה היה נכון? כיצד מתמודדים עם ילדים כמו נחום? אשמח לשמוע תגובות

פעם היה ילד שקראו לו אלכס. שזה קיצור של אלכסנדר. סבא של אלכסנדר היה גיבור גדול ואימא של אלכס קראה לו כך בציפייה שהוא יהיה גיבור גדול כמו סבא. אלכסנדר זה שם די ארוך, אז כולם, חוץ מאימא שלו, קראו לו אלכס.
יום אחד, אלכס חזר הביתה מהגן כשפניו אדומות מבכי.
מה קרה? שאלה אימו.
אני שונא את השם שלי. אני רוצה להחליף שם. צעק.
מדוע?
אלכס ייבב, היום רציתי לשחק עם נחום, שמשון ויפתח בכדור. נחום אמר שהם לא מוכנים לשחק איתי כי יש לי שם מוזר.
אתה רוצה להחליף שם? שאלה ברוך.
כן.
אתה יודע שאתה קרוי על שמו של אבא שלי, והוא קרוי על שמו של אלכסנדר הגדול שכבש את כל העולם.
זה עדיין שם מוזר.
יש לי הרגשה, שגם אם תשנה את השם שלך, ילד כמו נחום יחפש סיבה אחרת מדוע לגרום לך להרגיש רע.
זה לא נכון. באמת יש לי שם מוזר. לאף אחד לא קוראים בגן אלכס. אני לא מכיר עוד אלכס חוץ מסבא.
אז מה אתה חושב על השם דוד? על שמו של דוד המלך? שם מהתנ"ך, שם של מלך וגיבור צבא.
בסדר.
וכך היה. למחרת אלכס, שהפך לדוד, ניגש לנחום, שמשון ויפתח וביקש להצטרף למשחק. נחום אמר לו שהוא לא מוכן לשחק איתו כי יש לו שם מוזר.
אלכס אמר בשמחה, אבל שיניתי את השם. מהיום אני דוד.
נחום גיחך כן אבל אתה עדיין נמוכצ'יק.
דוד כל כך נעלב והתחיל לבכות מיד, כשבינתים שמשון ויפתח צחקו בקול, למרות שהם היו בגובה של דוד, שבכלל לא היה נמוך לגילו.
דוד חזר הביתה בוכה. למה את ואבא כל כך נמוכים? בגללכם אני גמד.
אימו חיבקה אותו ומיד שאלה מה היום אמר נחום.
דוד התייפח, שאני גמד. שאני דרדסבא, והוא צודק.
אימא של נחום עטפה אותו בחיבוק. אהוב שלי, זה לא נעים שאומרים עליך דברים לא נעימים.
מה אני יכול לעשות שנחום יסכים שאשחק איתו? איך אני אהיה גבוה?
אתה יודע שעד מחר לא תצליח לגבוה. אבל יש לי הרגשה שמה שלא תעשה, נחום תמיד ימצא סיבות חדשות לגרום לך להרגיש רע. אתה צריך להבין שעם ילדים כמו נחום לעולם לא תוכל לנצח. או שתחפש חברים אחרים או שתתעמת איתו.
מה זה להתעמת.
זה לעמוד מולו ולהגיד לו שלא אכפת לך מה הוא חושב. ושאתה חושב שהוא טיפש מטופש.
אבל אז הוא לא ירצה לשחק איתי.
גם עכשיו הוא לא רוצה לשחק איתך. אבל אולי הוא צריך שמישהו ישיב לו בשפה שהוא מדבר ומבין.
למחרת, דוד, שכבר חזר לשמו המקורי אלכס, ניגש לנחום וחבריו ששיחקו בכדור.
אפשר לשחק אתכם? שאל.
נחום הסתכל ואמר, אנחנו לא משחקים עם גמדים.
אלכס הסתכל עליו ואמר, אתה יודע מה, אני בכלל לא רוצה לשחק איתך כי אתה טיפש מטופש שרק גורם לילדים להרגיש רע. הסתובב והלך.
נחום היה בהלם. שמשון ויפתח בהו בו, הסתכלו על אלכס המתרחק והתחילו לבכות.
לא עברו כמה דקות ונחום ניגש לאלכס. אני רוצה לבקש סליחה. לא הייתי בסדר. אתה רוצה לשחק איתנו? שאל.
כן. השיב אלכס וחייך.
ומאז ועד היום, כבר המון שנים, אלכס ונחום החברים הכי טובים.


תגובות (1)

אני אוהבת את הסיפור, מאד התחברתי אליו, באמת שאין לי מילים זה ממש נגע לליבי.

07/08/2020 15:42
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך