מי גר בחושך?

21/10/2020 1104 צפיות אין תגובות

לפעמים פרני מורידה גרב אחד ואומרת שהיא בילבי בת גרב. איזו ילדה חזקה ואמיצה בילבי זאת!
תנסו אתם להרים סוס או לנצח את האיש הכי חזק בעולם.
גם פרני היא ילדה אמיצה וחזקה. היא רצה מהר, קופצת גבוה. היא מטפסת על כל המתקנים במגרשי משחקים, גם על כאלה שעליהם מטפסים רק ילדים מאוד גדולים. גדולים כמעט כמו אבא.
האחים של פרני לפעמים מנסים להפחיד אותה. הם פתאום מופיעים מאחורי הדלת וצועקים: "בווווווו!" פרני אפילו טיפה לא מפחדת, כי היא אמיצה. לא כמו סבתא שלה, שתמיד נבהלת כאשר פרני עושה לה "בווווווו!".
פרני רק מעט מפחדת מכלבים, רק כאשר הכלבים מאוד גדולים. כמו הסוס של בילבי.
יכולנו להגיד שפרני לא מפחדת מכלום. אבל לא נגיד, כי פרני מפחדת מ… נחשו ממה! ואל תציצו בהמשך לפני שאתם מנחשים.

פרני מפחדת מחושך. היא חושבת שבכל חושך גרה מפלצת! פרני לא מכירה את המפלצת, כי הרי אי אפשר לראות בחושך, ואי אפשר להכיר מישהו בלי לראות. ולכן פרני לא יודעת איך המפלצת נראית, איפה היא נמצאת ומה היא עושה. אז פרני מדמיינת מפלצת אפורה וענקית כמו זומבי, עם עיניים ממש גדולות, בכל עיין יש נורה, ואור חזק פורץ ממנה.
"אבל" אומרת סבתא, "לא רואים אור. איפה הוא? הרי יש רק חושך בחדר?"
אז אולי אין לה נורות בעיניים. אולי המפלצת אוהבת חושך, כי בחושך היא עושה מה שהיא רוצה. אולי היא  יושבת על השולחן?
"על השולחן יש ציורים, ספרים, דובים, ספינרים, צבעים, בצק, כובע, מכנסיים ודברים אחרים. למפלצת המסכנה אין מקום לשבת", עונה סבתא.
אז אולי היא נמצאת בארון?
"בארון אין אוויר, איך המפלצת יכולה לנשום שם?" שואלת סבתא.
אז אולי היא מסתתרת בפינת החדר?
"אולי" אומרת סבתא, "אבל איפה היא כאשר אנחנו מדליקות אור?"
אז אולי המפלצת עושה הסוואה? פרני ראתה בסרט מצויר מפלצת שעשתה הסוואה לעץ.  אז אולי המפלצת בחדר הופכת לרצפה כאשר מדליקים אור?
"אולי", אומרת סבתא. "אז תזהרי לא לדרוך עליה."
פרני לא רוצה לדרוך על המפלצת. אפילו שאולי המפלצת דומה לזומבי. ואולי היא לא דומה?
פעם אחת סבתא אומרת: "פרני, אין לך מה לפחד יותר מהמפלצת. היא עברה לגור אצלנו. נראה לי שהיא דווקא נחמדה, כחולה עם כובע ורוד." 

באמת? היא עברה? פרני שותקת. היא כל כך רגילה שהמפלצת גרה בחדר שלה. ועכשיו המפלצת עזבה? פרני נכנסת לחדר החשוך שלה, היא כבר לא מפחדת אבל היא עצובה. מעכשיו בחדר שלה לא יהיה אף אחד בחושך?
פרני מסתכלת על סבתא  ושואלת: "אני יכולה היום לבוא לישון אצלכם?"


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך