עולם חדש נפלא

אריאל 07/03/2017 858 צפיות 6 תגובות

אני אוהב את כל ספרי הפנטזיה, גדלתי עליהם. איך אני יכול שלא. הם הנוסטלגיה שלי, הרפרנסים, המבחן הסודי שאני עושה לאנשים כדי לדעת אם הם ראויים , שליפת אקסקליבר מהאבן, שלי (כשאני מרלין והם ארתור בפוטנציה)
הם שעות של לילות עם פנס מתחת לשמיכה. הם הסיוטים, סמייגול, וולדמרט, הערפד הזהוב…
הם גם הקללה שלי, הטמטום שלי, של הילדות-
כי לקח לי כל כך הרבה זמן לעזוב אותם ולהבין;
הם דיברו על גיבורים. על מלחמת הטוב ברע. האור באופל. הרע רק רוצה להרוג להרוג להרוג. וכוח. הטוב רק רוצה לגדל פרחים ולחיות בשלווה ובהרמוניה (# הפתיח של אווטר) , לצחוק על קשתות בענן ולהפריח בועות סבון. יפהפיות.
ואני חשבתי שזה זה, בהיגיון של ילד חמוד עם רפרטואר עצום של דרגונים, מרוקנים, ראז'אק ושדונים מצחקקים. חשבתי שזה זה.
שפתרתי את העולם. היו הם והיו אנחנו. אנחנו היינו טהורים. הם לא.
רציתי דמון כמו פנטילמון ממש (עדיין), ביום הולדת אחד עשרה התאכזבתי ממש, והיה תקופה שבה ניסיתי להאמין שהעגיל שאור נתנה לי יוביל אותי לסטרגוונזה. איכשהו.
ואני גם לפעמים בוהה בחפצים ומכווץ את המוח והמצח. כלום לא קורה.
אבל זה רק משחק, בכאילו (בערך)
הבעיה היא: הטוב והרע. כוחות האופל נגד כוחות הטוב. זה. זה. זה.
כי העולם לא ככה. הוא אף פעם לא היה ככה. כזה בינארי ופשוט. כזה שחור ולבן. כזה ברור. חד. עם שביל של אבנים צהובות במיוחד בשבילי.
נבואה שאומרת מה צריך לקרות
חרא. חרא.
כי כל כך רציתי שיהיה, ולקח לי כל כך הרבה זמן להבין. יותר מידי


תגובות (6)

יש ספרים וסרטים (שאני מאד מעריכה) שלא מדברים על טוב ועל רע. וזו כל הפואנטה שלהם – שאין טוב ורע. וגם כל הדמויות האלה שאנחנו לא יודעים אם לאהוב או לשנוא – אלו הדמויות הכי טובות. ג'ייסון גרייס הוא דוגמה נהדרת לגיבור פנטסטי, הוא מושלם מידי!! לכן חצי מהקהילה הג'קסונית שונאת אותו ^^.
יש את סדרת כאוס מהלך שמדברת ברובה על מלחמה, ששם אין בדיוק טוב ורע. זה מאד מעניין. כי שני הצדדים "הרעים" בסיפור עושים את הדברים האלה לצורך מטרות "נעלות" וכל אחד מהצדדים שונא את השני חח מצחיק. יש גם סרט אנימה שמדבר על לא טוב לא רע, "הנסיכה מונונוקי" (פחות אהבתי אותו).
ופינת ההפחדה היומית:
חזרה בתשובההההה

07/03/2017 20:01

    חחח רשעית.
    את צודקת, אבל הרוב (הרוב שאני גדלתי עליו לפחות) היה טוב מול רע…. ????

    07/03/2017 20:06

בדיוק!

07/03/2017 20:13

מממממ יש לך קטעים שאתה לא חושב, פשוט כותב, וזה נהדר וכשרוני , ויש קטעים שאתה כותב כאילו מתוך ממחשבות לך וזה נחמד ועוזר להכיר רעיונות ואותך אבל זו לא בדיוק ספרות. וזה מצחיק כי אתה מכניס אותה לפעמים באמצע קטעים ספרותיים חחח. ממממ אני ממש מטורפת על דברים שהם לא שחור או לבן, הם מרתקים אותי לגמרי.

07/03/2017 20:49

    הממ זה טוב או רע? (או שזה לא שחור לבן חח)

    07/03/2017 20:52

תהיה טבעי (:

07/03/2017 22:02
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך