איש ללא שם

21/03/2021 555 צפיות 2 תגובות

היה היה איש ללא שם, ללא גוף, ללא רוח. למעשה שום דבר מאותו איש לא נשאר קבוע. הדבר היחיד שהחזיק את האיש בידיעה שהוא אותו האיש, היא שרשרת הזיכרונות שהיו שזורות בראשו שקשרו אותו לאירועים עברו.
לשם הנוחיות נקרא לאותו איש אדון איקס.

שיגרת חייו של אדון איקס הייתה נראת מאוד לא שיגרתית לאדם הרגיל הצופה מן הצד, אך מבחינתו של איקס זה כל מה שהוא הכיר, ולכן הוא לא הרגיש במשהו מוזר בחייו. שיגרת חייו של אדון איקס הייתה מחולקת לימים. בכל יום היה איקס מתעורר לצליל צורם אחר בין אם זה שעון מעורר, רעם פגז או צווחה של בת יענה, ומגלה איזה עולם חדש נפל בחלקו היום. אך אל תתעו לחשוב שזה הוא השינוי היחיד שחל בשגרת יומו של אדון איקס. לא רק שהוא היה מתעורר לעולם אחר, אלא התנהגותו, תפקידו ועצם מהותו השתנו בהתאם לעולם אליו התגלגל. פעם אחת היה איכר עובד אדמה בעל משפחה מרובת ילדים ממחוז סאצ'ואן, ופעם אחרת פיראט בין גלאקטי מהמאה השלושים וחמש. ובכל פעם התנהג והרגיש כמו מלך, פיראט או איכר ללא קושי, כאילו חי כל חייו בתפקיד זה.

זה היה יום רגיל בשביל אדם איקס, הוא התעורר למשמע קריאת הטירקס ומיד הבין שהוא חלק מקבוצת ציידים בתקופת היורה.
"בוא, הטקס מתחיל" קרא ראש השבט לעברו בניב פרה היסטורי עתיק שלא שרד את מבחן הזמן.
ראש השבט הוביל את איקס אל מדורה. השמיים היו שזורי כוכבים מכל עבר, ומסביב למדורה הסתובבו אנשים שחומי עור, מצחם מעט בולט, צועקים קריאות הלל לאלים שנשכחו. ראש השבט אחז כלי עשוי אבן, מלא נוזל ירקרק.
"שתה בני" אמר לאיקס.
איקס שתה את הנוזל ללא רתיעה, כי ידע שזה הוא חלק מתפקידו היום. לפתע ראייתו של איקס התשתשה והעולם כבה.
"מי אתה?" שאל קול בחשכה.
"אני אצ'נטן, בן לשבט אושניר." ענה איקס.
"לא היום. מי אתה באמת?"
"א…אנ… אני…. אף אחד…. אני אף אחד וכולם בו זמנית".


תגובות (2)

הרעיון מבוסס כנראה על 'זינוק לאתמול', אבל מה שחשוב הוא הביצוע.
יש כאן מבוא לסדרה שלמה, שמתאימה לסוגת 'פנטזיה'.

יש כאן חוסר משווע בפיסוק. הפיסוק הוא הרֵיאות של הסיפור. נסה לקרוא בקול; בכל מקום שבו נדרשת הפסקה בשטף הקריאה – יש להוסיף סימן פיסוק.

כמו־כן, כדאי לשפר את העימוד. עימוד נכון, מזמין את הקורא; עימוד לקוי – מבריח אותו, וחבל.
כל פסקה, אוסף משפטים שעוסקים בנושא מסוים אחד, יש להתחיל בשורה חדשה.
בין פסקאות, כדאי להוסיף שורה רווח. לא תמיד הכרחי, אך מקל על הקריאה.

ציטוטים – בשוּרות נפרדות. כל ציטוט חייב להסתיים בסימן פיסוק, בתוך המירכאות.
חלק הסיפור שאחרי הציטוט אבל לא קשור אליו ישירות – בשורה חדשה.
"בוא, הטקס מתחיל." קרא ראש השבט. [מעבר שורה]
(ראש השבט)[הוא] הוביל את איקס אל… " – הפסקה עוסקת באותה הדמות, אפשר ורצוי להשתמש ביידוע.

"שתה בני[,]" אמר לאיקס. [מעבר שורה]
איקס שתה את הנוזל.

"מי אתה?" שאל קול. [מעבר שורה]
"אני אצ'נטן…"

עוד התקטננות: המאה ה־35. עדיף להשתמש במילים ולא בספרות; ואם בכל־זאת בחרת בספרות – השימוש התקין הוא במקף כתף ([-] + [ALT]).

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

21/03/2021 23:11

תודה על הביקורת, אני גרוע בסימני פיסוק. האמת שלא שמעתי על הסדרה הזאת, אבל כן זה רעיון שחוזר על עצמו הרבה. הפנטזיה הייתה רק מסגרת למה שניסיתי להגיד.

21/03/2021 23:25
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך