הסיפור העצוב ביותר שסופר אי פעם

13/06/2014 748 צפיות 3 תגובות

מהיום למחר, מה כבר נשאר? העולם עובר מהר מדי, ואני תקוע בזמן.

היקום חי לו מיליארדי שנים בעוד אנחנו בני התמותה חיים בממוצע שבעים עד תשעים שנה. הזמן שלנו כאן הוא כה מוגבל, אבל ליקום לא אכפת. הקיום שלנו בשבילו הוא חרק שעובר לרגע ואז נקטל.

אין לנו כל משמעות.

אין הרבה זמן לעשות שום שינוי. בסופו של דבר כולנו נמות, והיקום ימשיך להיות.

למרות שחיי אינם רעים, איני יכול שלא לחוש ריקנות מסוימת, ככל שהם עוברים, ככל שאני מביט באנשים אחרים. כמה מהם משחקים, מחייכים, אחרים בוכים ומרביצים.

"הכל כל כך חסר פואנטה" אני חושב לעצמי. "מה הטעם בחיוכים כשהם כל כך מהר נמוגים. האושר הוא מועט ונמשך כל כך מעט".

למה אנחנו כאן בכלל? האם ישנה משמעות? תמיד האמנתי שמשמעות היא רק דבר שבני האדם המציאו כדי להאמין שיש יותר, וכך גם האל. למרות שבליבם הם יודעים את האמת, שאנחנו לא יותר מסתם, והמודעות שלנו היא לא יותר מטעות של הטבע, טעות מצערת מאוד.

רגשות הם לא יתרון, הם חולשה, הם גורמים לנו ליותר סבל משמחה. כולנו רק בובות, בובות שמתות, ובכזו קלות, אנחנו נעלמים לצמיתות. תמיד שאלתי את עצמי למה אנחנו בכלל חיים? האם זה בגלל האמונה שהחיים מסמלים משהו שכדאי לנסות לשמור, או שמא זהו רק הפחד מהלא נודע, מהמוות ומהחשכה.

זכורה לי ילדה, היא היתה קטנה, תמיד חייכה, כל כך שמחה, כל החיים היו לפניה, אך בשניה אחת היא נמוגה. לא נשאר לי ממנה דבר, מלבד הזכרונות הקצרים שהיו לנו, ומהבובה שלה, שהיא אהבה יותר מכל ונתנה לי עליה לשמור.

היה גם אדם אחר, קצת יותר בוגר, הוא מעולם לא חייך, או שמח. הוא סבל כל חייו, עד שיום אחד זה הספיק לו והוא החליט ללכת אל החשכה מרצונו.

כל הדברים האלה תמיד גרמו לי לתהות "למה כל כך קל למות, אבל כל כך קשה לחיות?".


תגובות (3)

הסיפור הזה לא בהכרח עצוב. אני חושבת שהוא מדבר על שאלות פילוסופיות שקיימות מאז שבני אדם יכולים לחשוב. מהם החיים, למה אנחנו, מה מטרתנו כזן. כל אלה שאלות שעולות כאן.
אהבתי בסך הכל.

13/06/2014 10:15

השם לא מתאים. זה לא עצוב בכלל, זה אמיתי וזהו.
אבל הכתיבה יפה מאוד.

13/06/2014 10:19

אני אוהבת להאמין שאנחנו לא נוצרנו סתם, שאנחנו נוצרנו כדי לאהוב. אני יודעת שזה אולי נשמע דפוק וקיטשי, אבל אני מאמינה בזה לגמרי.
שאלות מסוג אלה הן השאלות שעולות לי יום יום בראש.
אני חושבת שאנחנו נוצרנו כדי להתפתח, וכדי לשמוח ולאהוב. לא נוצרנו כדי להיות משועבדים למערכת חוקים (גם האלו הכתובים וגם האלו הלא) ולמידה שמכתיבה לנו מה לעשות בכל זמן אפשרי.
אני חושבת שאדם צריך לעשות מה שהוא חושב בלי לחשוב מה אנשים אחרים יחשבו עליו.
מקווה שלא יצאתי יותר מדי דפוקה וקיטשית

13/06/2014 14:51
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך