לא למלחמת אחים!

12/10/2020 403 צפיות 6 תגובות

כן, כותב שורות אלו הינו פורק עול משתמט וכו' וכו' אבל אשמח אם תקדישו לקריאת טקסט זה כמה דקות..
יאוש זה המילה שמתאימה לבטא אותנו
כן, התיאשנו כבר לנסות שיבינו אותנו
לא משנה כמה ננסה להגיד ולהסביר אבל לא יהיה מי שיקשיב וינסה להבין
אז חשבתי שאולי בפלטפורמה הזו יצליחו כמה לנסות להבין אותנו ואפילו אם זה יהיה רק אדם אחד או שתים גם זה יהיה שווה את המאמץ

פתיחת מהדורת חדשות לאחרונה תתחיל ותגמר עם המשפט 'חרדים' 'פורעי חוק' 'כפוי טובה' 'מדינת ישראל ומדינת החרדים' ועוד אין ספור התבטאויות דומות
משפטים אלו כבר התחילו להכנס כבר לצופים וכמובן נוצרת תגובת שרשרת שאדם אחד היה חייב לכתוב פוסט אודות החרדים פורקי העול ואחרי זה יבוא אדם אחר שראה את הפוסט והוא יהיה חייב לצייץ ציוץ ואין לדבר סוף

אז בואו נתמקד במקצת בעובדות החיוביות והשליליות
1} אחוז החרדים שנבדקים הוא האחוז הגבוה ביותר מכלל האוכלוסיה בארץ

2} חרדי בא עם מגע עם או בלי רצון עם משפחתו שמונה 10 ילדים פחות או יותר וממילא גם אם האדם לא הרגיש סיפטומים וממילא לא ירגיש טוב ויכנס לבידוד הוא ימשיך להסתובב בביתו חופשי וכן גם משפחתו ימשיכו להסתובב חופשי בלי לדעת שהם נשאי קורונה
החרדים לעומת שאר האוכלוסיה גרים 'בגטו' כך בממילא מדביקים הם יותר משאר האוכלוסיה
נ.ב רק מזכיר עובדה שכל פעם שחרדים היו מנסים לגור בריכוז חילוני אז ישר הדיירים היו מחרימים אותם וצועקים עליהם שיחזרו לגטו שלהם…

אז אחרי שניסינו להסביר [בקצרה] את סיבת הנדבקים הגבוהה עכשיו כולם יקפצו ויגידו לי 'אבל מה עם החסידים שמפירים הנחיות?' 'בגללם כולנו נכנסנו לסגר' וכו' וכו'
אז נכון מדובר במקרים מצערים אבל האם יעלה בדעתכם להכליל ציבור שלם עקב כמה אחוזים בודדים זעקניים שהם מפירי הנחיות?
האם נראה ונשמע הגיוני שעקב כמה אלפי בודדים במדינה שיש מעל 8 מיליון תושבים בגלל קומץ כזה נכניס את כל המדינה לסגר?..
איפה כל מהדורות החדשות כשסלבטראים מפירים הנחיות?
האם נוח לכלך על הציבור החרדי מכיון שאין נציגים שיודעים לענות?

וכל מי שכל החומר הזה לא הספיק לו או שיש לו עוד שאלות תמיד אפשר לשאול בתגובות או בפרטי

בברכה: די למלחמת אחים!


תגובות (6)

אני אשמח לענות.

אני מתוודה שיש לי עניין עם הציבור החרדי, שלא קשור לקורונה אלא במה שנראה כמו הרצון שלו להתבדל ממדינת ישראל ויחד עם זאת לנסות מדי פעם להכתיב חוקים לכלל האוכלוסיה. אז אולי אני לא אוביקטיבי לגמרי.

בוא נניח שיש מגיפה יותר קטלנית מקורונה ומתוך בניין שלם ידוע על שתי קומות שיש בהם דיירים שנדבקו. לא כולם. ושאר הקומות אין כרגע מקרה של הדבקות. האם יש צורך לסגור את כל הבניין, או לבקש מהדיירים בשתי הקומות האלה לא לצאת כרגע כדי לא להפיץ את המגפה. גם אם זה אומר שחלק מהדיירים בקומה הזו שאינם חולים נאלצים להשאר מבודדים. האם זו בקשה מוגזמת מדי?

נכון התנאים של החרדים יותר מורכבים. בגלל הצפיפות, בגלל מצב סוציו-אקונומי שמאלץ אותם להגיע פיזית לחנויות או להשתמש בתחבורה ציבורית. אף אחד לא אומר להם, נכניס אתכם לגטו וניתן לכם להסתדר בכוחות עצמכם. מבקשים שפרק זמן מסוים ימנעו לחלוטין מלצאת מהשכונות (סגר חלקי) ולהשתדל להמנע מהתקהלות גם בתוך השכונה (מתוך דאגה כנה לחיי התושבים). אף אחד לא אומר – תסתדרו לבד. המדינה כבר הראתה שהיא מקצה מזון, חיילים שיחלקו אותו והיא תוכל גם לעזור לצמצם את הפגיעה הכלכלית של בעלי החנויות, וכמובן שיהיה לה קל יותר אם שאר האוכלוסיה בזמן הזה לא תהיה מוגבלת.

אני לא רואה בזה ענישה, ואני כן מסכים שיש כאן אי-נוחות גדולה, אבל אני חושב שאזרחים אחראיים היו מוכנים להקריב את הדבר הזה למען טובת הכלל. אני חושב שהציבור החרדי שפחות סומך על המדינה ועל מוסדותיה, חושב שמדובר בצעדים שנועדו לפגוע בו, ומקבל מידע סותר מאנשים שהוא סומך עליהם וגם להם יש לפעמים אינטרסים לא טהורים, והמצב הזה מקשה מאד.

יש סטטיסטיקות. זה נכון – יש הדבקויות בכל מקום, אבל בחברה החרדית יש את קצב ההדבקה הגבוה, ולתת לציבור להסתובב באופן חופשי מקשה מאד להשתלט על המגיפה.

זה לא אומר שכל החרדים לא בסדר, אבל זה כן אומר שיש לציבור הזה יכולת אדירה לצמצם את ממדי המגיפה אם הוא היה מוכן לשתף פעולה, ולא לזעוק חמס כל פעם שמנסים לבצע צעדים שכוללים רק אותו.

אם המצב היה זהה בשכונה שבה אני גר, הייתי מוכן גם לסגר בשכונה שלי. זה לא עניין חילוני-דתי, ימני-שמאלני,אשכנזי-מזרחי.
זה נטו חשיבה איך להתמודד עם המחלה באופן הטוב ביותר עם מינימום של נזקים נוספים.

אני גם הייתי שמח שהמצב לא ידרדר למלחמת אחים, אבל אני יודע כמי שיש לו שני אחים ביולוגים, ולא רק אחים לאומיים, שהייתי מוכן להקריב אולי אפילו את הכל למען האחים שלי, ומרגיש שגם ההפך הוא נכון – וזה מה שהופך אותנו לאחים טובים.

12/10/2020 20:44

    הדוגמה שהבאת היא טובה אבל עדיין כי
    כי העניין של הסגר עצמו אם זה באמת היה מוכיח את עצמו בתור כלי יעיל למלחמה נגד הקורונה תאמין לי שהייתי מסכים בחפץ לב להשאר בסגר אה מה מה הסגר לכשעצמו לא ממש הוכיח את עצמו והיו יכולים לנקוט בצעדים אחרים יותר הגיונים למשל כמו במדינות כמו גרמניה שהיא נשארה ירוקה ועוד הרבה דוגמאות וזה שאומרים שהרבה מדינות מטילות סגרים זה לא ממש נכון כי שם זה סגרים שיש בהם מסגרות לימוד וכו' וכו'
    אז אני חייב לציין שישראל היה אחת מהמדינות הבודדות שבעולם שעשו צעדים כאלה נואשים הרבה אנשים יגידו לי שאתה חכם לאחר מעשה אז יכל להיות אבל כבר בזמן שאמרו שהשתלטנו על הגל הראשון היו צריכים לשמור על השגרה הזו..

    וגם הציבור החרדי ואפשר גם לומר הציבור הכללי מאס כבר במערכת שסותרת את עצמה כל שניה
    לדוגמה הסגר הראשון אפשר להגיד שהחרדים שמרו עליו בצורה מלאה מה שאין כן עכשיו עקב המערכת ה… הציבור כבר לא יכל לסבול אותה אז אין פלא שיש מיעוט של אנשים שהחליטו לחרוג מההנחיות וכו' וכו'

    זה בקצרה הבעיה שבסגר העכשווי ויש מקום להאריך בדבר אבל מקווה שהבנת את העיקרון שבדבר
    אם לא אתה יכל לשאול בתגובות

    12/10/2020 21:20

האמת שלא הבנתי. הסגר דווקא מאוד הוכיח את עצמו. שניהם. הסגר הוביל לירידה משמעותית במספר הנדבקים. הבעיה עם הסגר שלטווח הארוך הפגיעה שלו היא איומה. כלכלית, נפשית, מוראלית, וגם על החינוך. ולא בטוח שיהיה אפשר לבצע סגרים נוספים בעתיד, כי כבר עכשיו הכלכלה מראה סימני קריסה. אני מסכים שאפשר היה להמנע אם אזרחים היו עוצרים ואומרים, איך אנחנו תורמים את חלקנו. אבל זה לא האופי הישראלי. לגבי הממשלה ברור שהיא עושה טעויות, אבל אני חושב שכל הממשלות בכל העולם עשו טעויות (אולי למעט כמה מהמזרח הרחוק שהיה להם ניסיון קודם מר עם וירוס הסארס). אני אישית משתדל מאוד להקפיד על ההנחיות. מצער אותי לראות שלא כולם. אני מסכים איתך שהרוב דווקא ממושמע, אבל בעניינים כמו מחלות מספיק שאחוז מסוים לא ממושמע והמחלות מתפרצות. דבר דומה קרה לפני זה עם חיסונים, כאשר קבוצות מסוימות באוכלוסיה לא הסכימו להתחסן ופגעו בעקיפין באוכלוסיות חלשות.

לגבי המערכת שסותרת את עצמה, אני מסכים שזה מעצבן, אבל אני לא בטוח שהייתי עושה עבודה טובה יותר. אני יכול להשמיע ביקורת כלפי ההתנהלות, אבל בסופו של יום אני מציית לחוקים. לא בגלל שאני צייתן, אלא כי יש לי עדיין אמון במדינה. אם הייתי מאמין שיש כאן באמת ניסיון לנצל את המצב כדי לפגוע בדמוקרטיה, באוכלוסיה מסוימת וכדו' לא הייתי מציית.

12/10/2020 22:34

    אוקיי את הוויכוח לגבי הסגר האם מועיל הוא או לא יהיה אפשר לדעת עוד עשרים שנה כשיכתבו עלינו את ההיסטוריה [מקווה שזה יהיה היסטוריה..] אבל רק מציין שכבר בהתחלה חרדים התחננו שיקחו אותם למלוניות אבל הממשלה במקום לקחת את התושבים למלוניות החליטה להטיל סגר כללי על האזור וכך גרמה שהחולים-נשאים ישארו בבתים וכך ידביקו את שאר תושבי הבית וכך זה המשיך להתפרץ ולהתרבות וכו' וכו'

    גם כותב שורות הנ"ל הינו שומר על ההנחיות ובתור אדם שמתחשב בהורי ובסובבים אותי אני שומר על ההנחיות ויש לי תמיד בכיס בקבוקון אלכוג'ל וכמוני יש עוד הרבה

    ולגבי המערכת שסותרת את עצמה החרדים במיוחד ראה מה שכתבתי לעייל אין בהם אמון!
    וכמו שאמרת כמו שאתה לא מבין אבל בכל זאת שומר כך גם רוב הציבור לא מאמין ושומר אבל יש עדיין את המיעוט שאצלינו שגם לא מאמין בקורונה וכו' כמו שיש בציבור החילוני מפירי הנחיות כך יש גם בציבור החרדי
    כמו שיש מאמיני קונספרציית פיי גי' כך יש המאמינים שאין קורונה
    וכו' וכו'
    מקווה שעזרתי

    12/10/2020 22:55

אולי בהמשך אמשיך לכתוב בנושא אבדוק כמה מעניין אותם הנושא

12/10/2020 23:41

זלמן היקר,
מה עם חבורת קער אוולט? נשכחה לטובת עניינים זניחים כמו אקטואואליה?
סיפור בעל אופי פוליטי/ חברתי/ אקטואלי בהחלט רצוי כאן, הצץ בסיפוריה של בלהה. מאמרי דעות – פחות מתאים לאתר 'סיפורים'.

השיוך ל'הודעות', והשינוי ל'מעשיות' – לא נכון. אם כבר, 'סיפורים אישיים'. אבל כאן, ההפסד הוא כולו שלך: מי שמעוניין במעשיה – יתאכזב; מאמרך אינו מעשיה, ומי שאינו מעוניין במעשיה – כלל לא ייכנס לקרוא.

על שגיאות הכתיב והפיסוק קשה לי להרחיב. יותר מדיי. להבא, ממליץ לך לקרוא את מה שכתבת פעמיים ושלוש לפני העלאתם לאתר, רצוי לא באותו היום. מניסיון שלי, את רוב השגיאות תגלה בעצמך.
אם כבר לקרוא, קרא בקול. בכל מקום שבו שטף הקריאה נפסק, בין אם לנשימה ובין אם הפסקה מתודית – יש להוסיף סימן פיסוק כלשהו.

אינך דובר של אף גוף או קבוצה, למעט של עצמך. לפיכך, השתמש בלשון יחיד!

מספרים שאינם סידוריים – יש לכתוב במילים.

לגופו של עניין:
כל הפלטפורמות האינטרנטיות מאכלסות את אותם האנשים. אם לאף־אחד אין סבלנות להקשיב, באותה המידה לאף־אחד אין סבלנות לקרוא. מי שקרא, ויותר מכך- מי שהגיב, ממילא היתה לו סבלנות להקשיב.
כותרות החדשות מכילות את האקטואליה היומית. אם היו עניינים הקשורים לחרדים – הם יגיעו גם לחדשות. באותה המידה, ההפגנות בבלפור ובגשרים. הפיצוץ בנמל ביירות לא קשור לחרדים. הפגנות החרדים בברוקלין (כן חרדים) לא קשורות אל הציבור שעליו אתה מדבר. בעל עסק שקרס כלכלית וקיבל קנס כיוון שרק רצה לשרוד – לא קשור לסגר על החרדים.
דוגמאות לא חסרות. החרדים מהווים פלח אוכלוסיה מכובד במדינה, ולכן גם סיקורו בהתאם.

"…ואין לדבר סוף" – זה בדיוק מה שגרמת: כתבת מאמר שעליו יגיבו אחרים, ואתה תגיב על התגובה… חד גדיא.

"האם נראה ונשמע הגיוני…?" לצערי, התשובה היא חד משמעית כן. לנגיף אין כללים פוליטיים, והוא לא מתחשב באמונה או דעה.
כשדוד המלך בחר את עונשו – שלושה ימי מגיפה, הוא בחר זאת בדיוק בשל כך. מלחמה תפגע בחיילים אך לא באנשי האצולה, רעב יפגע בעניים אך לא בחצר המלוכה, המגיפה שווה לכולם.

אגב, התקשורת אכן עוסקת באותם מפירי סגר/ בידוד/ הנחיות. דווקא בשל היותם מפורסמים, הם מוקעים בצורה כואבת יותר.

בשורה התחתונה, הסגר הוא כלי שנועד לצמצם תחלואה. ממש לא אידיאלי, ופוגע בציבור רב, בהרבה מאוד מובנים. אבל "ונשמרתם" כולל קודם־כל את החיים עצמם, ורק אחר־כך את איכותם.
אם נשתף פעולה עם ההנחיות, אולי התחלואה סוף־סוף תרד – ואז נוכל להתווכח כיצד להשתקם.
אם תהיינה התקהלויות, ולא משנה הסיבה, נזיק לעצמנו.

אני לא גזען, אני שונא את כולם.

13/10/2020 17:15
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך