oliv
סליחה שהנושא הזה קצת רוקד לי על הקרקפת

מדע בדיוני – מבחן

oliv 28/02/2017 620 צפיות 10 תגובות
סליחה שהנושא הזה קצת רוקד לי על הקרקפת

זופתה זו המערכת הגלקטית שכוכביה הם הכוכבים עליהם אנשים הצליחו להתיישב. אצלנו בכוכב אוכלים בירברו חמוץ ומעדונת.
זופתה זו מערכת די שוקקת, מלאה בטרללה וטריללי. זה נחמד לעבור בין הכוכבים ולטעום את המאכלים השונים של זופתה, ולפעמים גם לטעון אותם בגרץ. אני עדיין זוכר איך בתור ילד פקקתי נגיסבמל צבעוני, מכוכב הלכת רחטיל. הרי זה מעדן שנחשב שאין שני לו בחלק זה של הגלקסיה.

היום, בפלנטה בה הרצפה עשויה ממים, השמים מגשם והאוויר מקשת בענן – הרי זו טינקלייר, יכריזו על הרובוט החכם הראשון.
איזה פרופסור שעבד בתחום, באוניברסיטת טרנחזילי, השתגע ואמר שרובוטים חכמים יהרסו הכל, אז לא רצו לחגוג את החגיגות שם, איפה שעיקר הטכנות התבצע, כדי לא לקבל מזל פלורפ מן התושבים. פעם אחרונה שראו אותו היה כשעבר לגור בכוכב הלכת הקדמון והקדום קורלימז שם כל מה שיש להם זה נינטנדו ודגובישים.
בכל אופן, זו ממש צהלה והילולה, אני מחכה שיהיה יצור יותר חכם ממני. אמא, בסזש, אומרת שהוא יוכל להגיד לי כל סוף סוף מה לעשות.

אח של, גר בכוכב מצוחי, זהו כוכב שמלא בנקבוביות ליקרמו ורודות שטובות לגידול קטרביח ושאר מיני הירקות. אח שלי, סמליקו, ממש חכם, אבל בגלל זה גם עקשן ואי אפשר לשנות את דעתו. ניסינו לומר לו לעבוד ברשפסזי אבל זה לא הלך לנו, אז הוא סתם גנן מצוי. אני זוכר שכשהיה בן שמונה הוא היה סבור שצריך להשמיד את כל האוכלוסייה האנושית. אבא קרא לזה באג. אם כי בכל זאת, ,אני חושב שאני מבין מאיפה זה מגיע. זו מסקנה שאפשר להסי…

1) המשך המכתב נקטע, שאריותיו לא נמצאו, יתכן נשרפו. מכתב זה הועבר במעבורת בין כוכב הלכת בזופתה מיקום לא ידוע, ונמצא מרחף מחוץ לאטמוספירה. יתכן כי לא היה אמור להשלח לעולם, כיוון שלא ברור למי ס.ל פטעיב רצה להסביר את כל זה הודות חייו ומיקומו. לידיעתך, יש אומרים כי מכתב זה נקטע בשל התפרצות אירוע החרבת הגלקסיה הראשונה שאנו מכירים.
א. תאר במילים שלך מדוע מכתב זה הוא בעל ערך היסטורי חשוב והבע את דעתך האם כתב זה מלמד כי תושבי זופתה יכלו לצפות את החרבת הגלקסיה שלהם זמן לפני.
ב. קח מאכל אחד מן המאמר והסבר את טיבו וקשרו התרבותי הסטורי לתקופה.
ג. תאר את השריפה הגדולה אותה הרובוטים חוללו להשמדת האנשים, התייחס גם לקלטות בנות אלפי ביליוני השנים שנמצאו המסריטות את החורבן.

רותיר הסתכלה על המבחן שלה, הרימה את ידה, וביקשה לצאת לטרמבלולו. היה לה זמן לזה כיוון שזהו מבחן קל.


תגובות (10)

חחח אהבתי 3>

28/02/2017 11:33

חחח זה נחמד, מזכיר לי קצת את התכתבויות הראשונות שלנו

28/02/2017 11:56

אגב הפרופסור שהשתגע זה אתה חח הבחנת בהומור?

28/02/2017 12:07

היה בי חשד…
מצחיק גם לי זה הזכיר

28/02/2017 12:15

הפתיח נראה לא מתאים… אם זה אכן מבחן אז הפתיח מאפשר כניסה לאנשים שלא מכירים את הגלקסיה כרגע.
זה סותר את המשמעות שבו הכל מובן מאליו ומרחיק את ההרגשה שבו אנו צריכים לקפוץ למים העמוקים של הלא נודע.
לפי הטקסט, יש כאן הרבה הומור פרטי שאני לא מבין… האמת שרוב הטקסטים שלך יש בהם משמעות שמעבר להבנה שלי אז אני לא מופתע.
אהבתי את שינויי הכיוון שאת לפעמים עושה. זה נותן משב רוח מרענן :)

28/02/2017 13:26

    במבחנים בהסטוריה הייתי מקבלת טקסטים קצרים יותר, לא הרבה יותר, שכן סיפרו על רוח התקופה. זה פשוט דף הסטורי חשוב שהם מצאו, הפשר שלו לא ברור. בחרתי בזה כדי לתעתע בקורא ולתת לו תחושה של הווה ואז עבר. אין כאן הרבה הומור פרטי, רק שלכ"ל אמר לי משהו על בינה מלאכותית והחלטתי שהוא פרופסור משוגע, זה הכל. מה שצריך להבין בטקסטים שלי זה פשוט בגדר התחושות שמשהו נותן לך, משהו מאוד סוריאליסטי ואישי ולא נתפס בצורה מילולית, כי הכל באווירה וקשה להניח את האצבע. יכול להיות? ותודה (:

    28/02/2017 16:14

מקסים, מזכיר לי את התרגומים לטקסטים במבחנים בערבית.

28/02/2017 15:05

    תודה לך (:

    28/02/2017 16:14

מעניין מאוד.
נראה שלכל הדמויות יש קשר הקיף או ישיר להחרבת הגלקסיה
הפרופסור המשוגע היה מעורב בייצור הרובוט החכם הראשון- האב טיפוס, שממנו יקום בעתיד צבא הרובוטים. הוא ידע שבשלב מסויים הם יהווה בעיה- אז למה הוא ברח, ולא ניסה למנועה אותה?
סמליקו; בעל מניע לא מוסבר להשמדת המין האנושי; ויתכן שאולי הוא היה זה שעמד מאחורי האירוע ומשך בחוטים; אם זה כך/ובלי שום קשר, הוא מוצא חן בעיניי משומה. וסתם מתוך עיניין, מה זו העבודה הזו ׳רשפסזי׳?
ס.ל פטעיב, אחיו של סמליקו, ומי שכתב את המכתב.. לא ידוע עליו הרבה, ומה שידוע- לא רלוונטי. מה תפקידו(ס.ל?)? במה עוד היה מעורב? ומה הוא עוד יודע? – מה הכוונה ב״אני חושב שאני מבין מאיפה זה מגיע״ (כשהוא התייחס לסמליקו)?
ורותיר היא זו שבעצם קיומה מראה שהשמדת המין האנושי לא הגיעה אל סופה.
וזהו, נראה לי, כולם קשורים לכולם והכל קשור להחרבת הגלקסיה.
(…כל מה שאמרתי נמצא בגדר תאוריה, לפי כל מה שהבנתי וכל מה שלא.)
וטרמבלולו זה שירותים?

02/03/2017 02:15

אני ממש נהנית מהפרשנות שלך, זה היה ממש כיף.לקרוא את התגובה .הוא ברח כי כשהבין את העניין וניסה לעצור הכל אף אחד לא הקשיב לו אז הוא נידה את עצמו. סמליקו הוא קוטף בפרדס חח , תדמיין את זה מוזר כמה שבא לך. הוא מצא חן גם בעיניי משום מה . אני חושבת שפטעיב הבין איך מישהו יכול להגיע למסקנה שעדיף ללא האנושות, כנראה כמו שרובוטים הבינו… אפילו אם זה באג… מממ וכן חחחחח טרמבלולו זה שירותים גלקטים (:

02/03/2017 16:09
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך