אינטלקטואל חביב
רק הרהור, כרגיל, אבל ניסיתי להוסיף לו גם עלילה. אני יודע שהשורה האחרונה לא ברורה, אבל אם תשאלו אני אשמח להסביר. כמובן, לכל מי שחושב שזה חילול הקודש, אני באמת לא מתכוון להעליב. תהנו ותגיבו.

מוות ואמונה

רק הרהור, כרגיל, אבל ניסיתי להוסיף לו גם עלילה. אני יודע שהשורה האחרונה לא ברורה, אבל אם תשאלו אני אשמח להסביר. כמובן, לכל מי שחושב שזה חילול הקודש, אני באמת לא מתכוון להעליב. תהנו ותגיבו.

אי שם, מעט אחרי השמדת היקום, אי שם בריק, שכן הדבר המסובך ביותר שראתה עין אנוש.
הוא היה גדול בצורה לא רגילה, מבעית בעוצמתו ובעל הבנה שלמה ומלאה של כל הדברים כולם.
זה היה אלוהים. והוא היה כועס.
"לא ייתכן שזה קרה!" שאג בתסכול. הוא ידע שאי אפשר באמת לשמוע אותו בריק, אבל עוצמתן של מילותיו הרעידה את היקום החלול כולו. זה גרם לו סיפוק מסוים.
אלוהים נשם עמוק (רק אינסטינקט ראשוני, אף על פי שלא הייתה לו כל סיבה או אפילו יכולת לנשום בחלל) וניסה להרגיע את עצמו.
זה עוד ייסתדר, חשב לעצמו. זה רק חלום.
לא ייתכן שהגזע המובחר שטיפחתי במשך אלפי שנים הצליח לעשות משהו שאני לא יכולתי לממש.
במחשבה שנייה, אמר קול קטן וזדוני במוחו הכביר, הם הרי הגזע המובחר שטיפחת במשך אלפי שנים. לא הייתה לך שום ראייה כשיצרת אותם שהם ישרתו את מטרתם הראשונית.
"אני יודע!" הוא צעק, מודע בקושי שהיה זה רק קול בראשו, "אבל הם עשו את זה במשך דורות! למה הם הפסיקו עכשיו?"
אולי, אמר אותו קול זדוני, לא היית צריך לטפח אותם כך מלכתחילה. אולי היית צריך להשאיר אותם במצב קופי לחלוטין ולגרום להם פשוט להקריב אחד את השני אליך עד מוות?
"אבל ככל שהתפילה מתורבתת יותר עוצמתה גדולה יותר, אתה יודע את זה…" מלמל אלוהים בחשש.
"ומה היה בימי הביניים? אה?" אמר הקול, שכבר ממש החל ללבוש צורה. "תגיד לי שזו לא הייתה התקופה הכי טובה שלנו."
"אני צריך להזכיר לך שוב מי שולט במי?" שאל אלוהים בזעם.
"כמובן שלא, מלכי. אני הרי עבדך הנאמן ותו לא."
"אז למה אתה שוכח עכשיו שהסגידה אליך היא משנית?!" צרח אלוהים.
שקט.
"למה?!"
"מכיוון, מלכי, שאז באותה תקופת מוות ותוהו היו יותר תפילות אליך מאי פעם בעבר מהדת היהודית, הנוצרית והמוסלמית גם יחד."
אלוהים הרהר בכך לרגע.
"אתה… אתה תוכל אולי לנסות ולהתקדם כמוהם? אני מתכוון, לנסות ולעבור מהיקום איתם ולהמשיך את התוכנית הגדולה?"
"כמובן, מלכי. אוכל לנסות להעביר אותנו איתם אבל זה ייקח לי כמה מאות שנים בגלל עקרון היפוך החוקים לאל-גשמי…"
"פשוט עשה את זה כבר!"
"כמובן, מלכי."
אשמדאי התנדף מן המקום כאילו לא היה שם מעולם, ואלוהים נשאר לבדו.
כמו בראשית.
כמו אז, כשהרגיש בודד וחסר כוח כאדם פשוט.
ואז בא אשמדאי ושינה את הכל.
אולי הגיע הזמן להתחיל מחדש.
ואלוהים נשם עמוק שוב, ויאמר "ויהי אור!"
ויהי אור.

***

במקום אחר באותו אל מקום הופיע אשמדאי. הוא ידע שחיוך זדוני יהיה קלישאה משמעותית, אבל הוא חייך בכל זאת. הוא פשוט רצה.
המכשיר הקטן נצץ בידו של אשמדאי. הוא השליך אותו אל הריק שלפניו וצעק "ויהי מעבר!".
שער אל העל-מרחב נפתח לפניו, והוא עבר בו בקלילות, עדיין מחייך.
מה שהאל הטיפש לא מבין, חשב אשמדאי, הוא שהתוכנית הגדולה כבר בוצעה. במשך אלפיים שנה שירתתי את אותם ערכי מוסר וערכי סגידה משנית, אבל לא עוד. עכשיו הוא יישאר לבד אי שם באפלה, באל-מקום, כמו כשבאתי אליו עם ההצעה ושיניתי הכל. זה ההבדל ביני לבינו.
אלוהים הוא צורך. השטן הוא כוח אמיתי.
זו הסיבה שאפילו אלוהים יכול למכור את נשמתו לשטן.


תגובות (10)

חילול הקודש!
ואיזה תוכנית? על מה מדובר? מכשיר נוצץ? מה?! עוד פעם האנשת את אלוקים? לאן נעלמו בני האדם? מה לעזאזל?! והשאלה החשובה מכול: מה כן מובן בסיפור הזה? (חוץ מזה שהוא חילול הקודש…)

19/11/2013 16:38

האצת, אחרי שכתבתי אותו גם אני לא הבנתי אותו בשלמות, אם כי די ברור מה העלילה בכללותה אם תסתכל טוב. אני אנסה להסביר לך עוד מעט.

20/11/2013 06:48

טוב, אחרי שהתפניתי לעניין, אני אנסה לעשות את זה כמו המורה שלי לספרות:
נסה לסכם במילים את מה שכן הבנת מהסיפור.

20/11/2013 07:15

שיש אלוקים

20/11/2013 13:31

שכשזה מגיע ממך זה מפתיע

20/11/2013 13:32

אני חושב שפספסת פה משהו…

22/11/2013 11:07

כן, את כול הסיפור בעצם… ולא פספסתי, פשוט התבלבלתי עד אי הבנה מוחלטת. הדבר היחיד שאותו כן הצלחתי לקלוט היה שיש אלוקים…

23/11/2013 09:22

עדיין לא התפנית להסביר לי… או שבעצם נמאס לך…

30/11/2013 09:20

אני מתנצל כולם,
החשבון הישן שלי, אינטלקטואל חביב, יצא מכלל שימוש. משום מה הוא הפסיק לתפקד כראוי (התנתק לי כל פעם שניסיתי להגיב על משהו). עברתי אל החשבון הזה. כן, אני עדיין סטיבן.
בכבוד רב, אינטלקטואל חביב לשעבר.

נ"ב,
אני מצטער על הזמן שלקח לי, דניאל, אבל האמת שמה שהיה לי בראש היה שבני האנוש עברו מהיקום אל העל מרחב (או אל כל מקום אחר שנראה לך מתאים, תבחר אתה) ומכיוון שאלוהים שונה מהם (בעובדה שהוא על גשמי, כמובן, ולכן פועלים עליו חוקים הפוכים מאלו שפועלים על חומר ואנרגיה רגילים) הוא לא יכול היה לעבור מהיקום איתם כדי שימשיכו לסגוד לו. לעומת זאת אשמדאי היה חכם יותר, והצליח ליצור שער אל העל מרחב.
המשפט האחרון היה הכי פחות ברור (אך גם הכי פילוסופי). אלוהים הוא צורך של בני אדם באמונה (וכך חי איתם במעין סימביוזה, מכיוון שהוא זקוק לאמונתם), לעומת השטן שפשוט הורג ללא הבחנה (ולכן הוא כוח אמיתי). אין בעד מה על ההסבר. אני יודע שלא הצגתי את זה ממש טוב.

03/12/2013 03:21

וואוו כל כך יפה
אהבתי מאוד
אני דתייה אבל זה לא קשור, הכתיבה שלך ממש יפה.
תמשיך לכתוב ככה!

04/09/2014 20:25
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך