עתירה

27/05/2016 551 צפיות אין תגובות

ארצה לדון היום בנושא מעורר ענין, אשר קשור בתביעתו של ענק ביטוחי המשך חיים "עוד נשמה באפו" נגד בוריס קפוצ'ין, לקוח חסר כתובת קבועה ומוחזק במשמורת שלפני ניתוק מטעמה. התהליך מתקיים בימים אלה בפני כבוד השופט רובו 17, מכונה מומחה לנושאי חיים ומות.
כתב התביעה מציג תחילה את העובדות.
המשתמש התקשר מיוזמתו למסוף החברה, ביקש, קיבל ומילא טופס בקשה לשכירת איברים לשימוש עצמי למטרת הארכת חיים.
המשתמש זומן לפגישה עם מפעיל אנושי, אשר תוכנה מצורף בזה בקפסולת זכרון ושבה סוכמו תנאי העסקה. הוצג דירוג אשראי מאושר, שהופק ע"י מערכת רווחת האזרח הממשלתית.
המשתמש עבר בדיקה גופנית במכון "רפואה שלימה" ועל פי בחירתו החליט לשכור את הערכה הבאה- 2 כליות, מסתם מיטראלי ובלוטת היפופיזה.
מכון הבדיקה המליץ להחליף גם אונת כבד פגומה ברמת דחיפות של 57%, אך המשתמש לא אימץ את ההמלצה.
אותו מכון המליץ גם לערוך מספר כיוונוני מוח ברמת דחיפות של 72%, שאמורים למטב את השימוש במושכרים, אך גם כאן סירב המשתמש לרכוש את הטיפול.
יצויין, כי המשתמש בחר בקונסולת הפיקוח המינימלית, שמאפשר הסכם ההשכרה לערכה כזו. זו בחירה תקינה ואולם המשתמש סירב בכל תוקף לשידרוג למרות, שהוצע לו תעריף מופחת והתנגדותו תועדה.
המשתמש רכש ביטוח סטנדרטי המכסה נזק בלאי רגיל, אך לא נזק משני ולא טוטל לוס. חבילה זו אינה מזכה את המשתמש לשיפוץ איבריו המקוריים, והם מוחזקים בקרור עמוק ומוחזרים בתום תקופת ההשכרה כפי שהם.
החבילה הוכנסה לשימוש בשנת 2076 על פי הוראות חוק השכרות חסד המאפשר תת השכרה בתנאי ביטוח מופחתים ומבטל את אחריות החברה במקרי כשל נסיבתי, הנובעים מאי השלמת השכירות לרמת התקן הסטנדרטי.
יצויין, כי התקן המלא של המלצת המכון נמצא תואם את דרוג האשראי של המשתמש וכי עובדה זו הוצגה בפניו לפני ובעת הבחירה.
לפני הרכישה הוצגו למשתמש האלטרנטיבות, שיעמדו לפניו בתאריך פקיעת הסכם ההשכרה. מכון רפואה שלימה מגיש בזאת תיעוד גלי מוח מאושר ע"י בוחן מוסמך בומ 72 גרסה 32 המוכיח, שהמשתמש היה בהכרה מליאה ועבר את טסט התפקוד השכלי בציון של 84,9 נקודות, שהוא מעל המינימום המותר על פי כל חוק בעת החתימה.

על המשתמש דווח לחברה שבועיים לפני תום תקופת השכירות, לאחר שהתמוטט במסבאה בשם "שטוף אותן" וניידת אווירית הפקידה אותו במוסד טיפולי חירום אזורי להערכה.
בדיקות הראו, שגופו אינו כשיר ב 95% לתפקוד עצמאי ונרשמה רמת תודעה של 19% בלבד בניכוי השפעות האלכוהול.
בבדיקה זוהו איברים השייכים לחברתנו ומצבו דווח לחברה.
מעריך של המוסד קבע, כי דרוג אשראי של המבקש לא יאפשר שיפוץ כללי לדרגת 60% כשירות לפני שחרור כפי שמחייב החוק. יעצנו למוסד לגבי החלקים בגופו, שבבעלותנו ( 17% ) והבהרנו כי נעמוד על זכותנו לקדימות ולשיפוץ איכותי של רכושנו בנבדל מיתר האיברים עד לרמת נזק בלאי סטנדרטית לגיל הביניים, כפי שקובע הסכם ההשכרה, מה שהפחית לחלוטין את כדאיות השיפוץ הכולל.
מאחר, שאין אפשרות חוקית לשחררו, גם מסיבת רמת התפקוד הנמוכה וגם מהיותו נשא רכוש זר, שעלול להינזק סופית (טוטל לוס), מבקשים המוסד בשיתוף עם החברה באחוזים הרלבנטים את רשות בית המשפט להפיץ מכרז בין גורמי שיפוץ לגריטת המשתמש להקטנת הפסדיהם.
בנפרד מתבקש בית המשפט לאשר לחברה להשתמש ביתרת חשבונו של המשתמש, כדי להשמיש מחדש את החלקים המושכרים עד לרמה, שאותה התחייב המשתמש לשמור על פי הסכם השכירות. אנו מבקשים להעניק קדימות למחויבות זו על פני דמי האשפוז, שתובע המוסד מאותו חשבון.
החברה מסכימה, שאיבריו העצמיים, שמופקדים למשמורת החברה מעת ההשכרה יוערכו על פי מצבם הנוכחי וערכם יתוסף לחשבון המשתמש.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך