lizza.nort
לא מי יודע מה אהבתי את הכתיבה אבל הרעיון ישב לי מלא זמן בראש אז...

חלום קטן ונוראי

lizza.nort 25/03/2015 980 צפיות 18 תגובות
לא מי יודע מה אהבתי את הכתיבה אבל הרעיון ישב לי מלא זמן בראש אז...

הוא לא התקרב לבר הרבה כי האגדות שלו היו לרוב בצד השני של היער, אבל הוא עבר באזור אחרי שניסה להפיל את בית הלבנים של החזירון השלישי והוא הניח שאם הוא כבר נמצא, למה שהוא לא יציץ באוכלוסית הנבלים המקומית? הרי איפה שהוא גר אין כמעט אף אחד מסוגו. מדי פעם היצור מגיע, אבל אלו עיתים רחוקות מאוד מאחר והיצור עסוק בעיקר בעצי סנדלווד וחיפוש קורבן. בנוסף, היצור מעדיף לשיר לעצמו מאשר לדבר עם הזאב הגדול והנורא שעלול לפגוע לו בתדמית, ואולי עדיף ככה כי קול הבס של היצור מצמרר אותו כל פעם מחדש.
הזאב עלה את ארבע המדרגות בשני צעדים ופתח את דלת הבר. הוא נכנס אל חדר גדול וחמים, אפילו קצת מחניק, מלא באנשים, בעלי חיים ודברים נוספים. נרות האירו את החדר באורם הצהוב המרצד על הקירות, את כל הדמויות הנמצאות בחדר ואת כוסות הבירה הגדולות שהיו בידיהן.
"זאביק!" הוא שמע קול מוכר והסתובב אל עבר הבר. ג'ק ישב שם עם כוסית מלאה בנוזל שקוף וכיסא ריק לצידו. הוא חייך לעצמו והתיישב לצד ג'ק.
"אז איך בעסקי האפונים?" שאל הזאב, מסמן באותו זמן לברמן לתת לו כוסית.
"אפונה זה לא בשבילי, מהיום רק ביצים."
"ביצים?"
"ביצי זהב, הענק הטיפש הזה…" ג'ק צחקק בשכרות והניח את ראשו על הבר. "מה אתה עושה כאן, זאביק? לא רואים אותך בצד הזה של היער."
"אני גר בצד השני, ליד הבית של כיפה אדומה."
"נו… עם הדג שדג בסירה?" שאל ג'ק באיטיות.
"לידו," ענה הזאב בחיוך ושתה.
"היצור אוהב אותו," דיווח ג'ק. "מאוד."
"הוואשטה נאראדה אוהבים את היצור," ציין הזאב כבדרך אגב.
"המלאכים הבוכים אוהבים את הוואשטה נאראדה."
"מראת הקסמים אוהבת את המלאכים הבוכים."
"האקסית שלי אוהבת את המראה."
"אוי," אמר הזאב בשקט. "זרקה אותך?"
"היית מת, יש לי יצור שמטיל ביצי זהב!" התפרץ ג'ק בקול רם מדי.
כל המבטים התמקדו על שניהם ושקט שרר בחדר. רק נשימותיו הכבדות של ג'ק נשמעו בחלל. "ג'ק, אולי תרצה להפסיק לשתות, אתה מתחיל להזות."
"אני לא הוזה!" התנגד ג'ק וניסה להרים את ראשו מהשולחן, אך הסתחרר ונפל מכיסאו.
"בטח שכן, ניקח אותך הביתה-" הזאב עשה מאמץ נואש להציל את חברו, אך זה היה מאוחר מדי. אף אחד מיושבי החדר לא האמין לזאב שצעק הזיה, וכולם החלו לסגור אט-אט על ג'ק.
אך לפתע, קולו של ילד צעיר נשמע בין כל ההמולה המתגברת. "היי," אמר הקול, לא מאריך הרבה.
כולם נבהלו והתרחקו- אפילו ג'ק.
"ילד, אני חושב שאתה לא במקום הנכון."
הילד היה בובה חיה בגובה מעט גבוה ממטר, היו לו שני כפתורים גדולים ואדומים כעיניים ופה תפור, ושיערותיו היו ערבוב של קש וצמר. חוטים ותפרים נראו בבירור על גופו ועל ליו השמאלית נתפר ריבוע קטן של בד שחור עם הדפס פרחוני. "למה שתחשוב דבר כזה?" הוא שאל וגבותיו התרוממו מעלה בתמימות.
"זאביק, תעשה טובה, תתרחק," אמר ג'ק במהירות ומשך את עצמו לעמידה כנגד הבר.
"כן בחור, תקשיב לשיכור, עדיף לך," צייץ הברמן והניח כוס חלב חם על הבר.
"מה יש לכם? הוא סתם ילד!"
"מי אתה?" שאל הילד בסקרנות והתיישב על כיסא הבר הגבוה.
"אני? אני הזאב הגדול והרשע." חיוך מלא גאווה עצמית נמתח על פניו. "אני אוכל דברים כמוך כמתאבן לארוחת בוקר."
"אני לא אוכל בכלל," אמר הילד בקול רגוע.
"אתה שותה חלב."
"בשביל הכיף. אני לא חייב. אז, אדוני הזאב, תספר לי עוד עלייך."
"אני… צד ארנבים בדרך כלל… אבל בשר אדם הוא המועדף עלי. כיפה אדומה ברחה רק בנס, אבל בפעם הבאה אני אתפוס אותה. ובאשר לחזירים, גם האבן הכי חזקה תתפורר."
"ומה אתה עושה כאן?"
"סליחה?"
"באיזו צורה אתה עושה משהו שמכניס אותך לכאן? למקום של הנבלים? את החזירים לא אכלת, את הילדה והסבתא לא אכלת, בני אדם צדים ארנבים גם בלעדייך… מה הופך אותך למיוחד?"
"אתה נורא חצוף." השתנקויות נשמעו מכל קצוות החדר. "ומה אתה בכלל? סתם ילד, אפילו לא. פינוקיו יותר טוב ממך."
בשלב הזה החלו לצאת מהחדר במהירות, והמעטים שנשארו צפו בהם בעניין.
חיוך קטן נמתח על פניו של הילד. "אני? אני חלום קטן ונוראי."
"חלום? אז אתה דימיוני?! וואו, אתה פשוט עצוב…"
"זאביק…" החלום קם ממקומו והתייצב מול הזאב היושב. "אתה מפחיד אותם, אתה הורג אותם, אוכל אותם, פוגע להם ברכוש… אבל הם שוכחים אותך. הם שוכחים אחרי שהם מתים, הם שוכחים אחרי כמה זמן שלא באת לבקר, הם מתגברים עלייך. נחש מה אני עושה?…"
הזאב קם מבלי משים. "אתה?…"
"אני," הרים החלום את כפתוריו לתוך עיניו של הזאב, "נכנס לאנשים מתחת לעור. אני משחק לאנשים במחשבות, שולט במוח שלהם. אני יכול לגרום לכל אחד-" החלום נתן לזאב סכין "-לעשות כל דבר. אני משחיט את הנשמות הטהורות, ואתה? אתה רק מכריז על בואי."
הסכין ננעץ בליבו של הזאב, בידי הזאב עצמו. "ואתה יודע מה הכי נורא?"
הזאב נפל לרצפה והביט מעלה בעיניים מדממות. "אתה יכול להאמין שהכלא מיתי ולזכור את הדקירה שלי עד שתמות, רק שאתה לא תמות. אתה תחייה חיים ארוכים, וכל מה שתדע הוא… איך אתה עתיד למות…" החלום הצמיד את מצחו אל זה של הזאב. "כי חלום לא יהרוג אותך… אבל הוא ירדוף אותך… בסוף? אתה תישאר כלום… קליפה ריקה…" צחקוק קטן ברח מבין תפריו של החלום. "ואני? נתתי לך הצצה קטנה לעתיד שלך. לעולם אל תזלזל בחלומות שלך, וזה כולל אותי."


תגובות (18)

אני ממש לא מצטערת שלחצתי להיכנס לסיפור הזה אהבתי כל רגע!
כתוב ממש מעניין פשוט לכד את צומת לבי (: נייס!

25/03/2015 04:04

    [תשומת*]
    תדה רבה לך, שמחה נורא שהבת

    25/03/2015 08:39

הסיפור שלך מדהים! איך שהצלחת לקחת דמויות ילדים ולהפוך אותם לנבלים חסרי לב, זה ממש כישרון טוב… יש לך גם כתיבה ממש טובה, אשמח לקרוא עוד מהסיפורים שלך…

25/03/2015 11:13

    תודה רבה, למרות שלא זכור לי החלום כדמות ילדים והזאב לא נראה חסר לב במיוחד… אבל תודה בכל זאת~ ^^
    את\ה תמיד מוזמן\ת לקרוא עוד סיפורים שלי, רצוי משהו מהקצת יותר ישני אבל לא יותר מדי. גררר.

    25/03/2015 23:22

(כרגיל מחולק לסעיפים כדי שתצליחי להבין משהו)
1. אליס קורבן אנושי? (המבין יבין) (ווקאלויד)
2. "הילד האנושי – לעיתים כה חד הבחנה יותר מאשר המבוגר המהורהר עד טמטום חושים" (כי הייתי חייבת)
3. ילדים קטנים הם אחד הדברים הכי קריפים (למרות שבחלומות שלי זקנים מנסים להרוג אותי O_O)
4. אהבתי, אהבתי איך שזה כתוב ובמיוחד אהבתי את הילד.

25/03/2015 15:32

    1. נתן את הביסוס לדמות של החלום בזמנו, כן. על השיר הזה אני חושבת לכתוב משהו בעתיד, אולי.
    2. ציטוט יפה~
    3. ספרי לי על זה [למה הם עושים את זה? הם נחמדים QQ]
    4. אני שמחה מאוד שאהבת, תודה~

    25/03/2015 23:24

וואי חחח הזכיר לי את שרק.
טוב
אז כל ההתחלה מרתקת. לא משנה מה כתוב בכלל, ה"איך" לגרפמרי סוחף את כל הלב פנימה. ואז הדברים מתחילים להתבהר, זה ממשיך להיות מאוד נחמד וגם מאוד מסקרן, כאילו זה בילד אפ מטורף.
עכשיו, זה כן בילד אפ מטורף. וזה אפילו לא שהסוף הוא רע. אבל כן יש לי המון בעיות אתו.
אני חייבת לתת לך קרדיט ולומר קודם שעשית בקטע הזה כמה דברים יוצאי דופן בבניית הסיפור. יש לך כישרון קופה. זה מצחיק כי אפילו ספרי מדפים לא מספקים אותי לרוב.
נחזור לעניינינו. אז הרעיון כן מעולה. ביחוד שזה כל כך עשה לכתיבה שלך טוב אז זה כבר פשוט מדהים. אבל העניין שהוא שבסוף הרגשתי שקצת הסתבכת כי לא היית בטוחה אז כתבת מה שנדמה לך שצריך להיות.
כלומר… נו באמת. החלום, הורג?! אותו?… הרי כל הקטע שהחלום לא הורג. כל הקטע שהוא נכנס ולא יוצא. וזה מה שהוא צריך לעשות לזאביק! אגב, למה החחום קורא לזאביק זאביק אין לי מושג… ואם כבר הוא הורג אותו אז אני חייבת להודות שזה היה נשמע בנלי כמו ללכת לשירותים. הוציא סכין. תקע בו. הזאב נפל. ככה ציארת את זה חחח זה לא טובי לא טובי. צריך לתאר את רגע לפני כשהזאב מבין שסכין הולכת להינעץ בו פלוס רגע ההבנה שדקרו אותו פלוס מה שהחלום מרגיש בנוגע לזה. כי אחרת זה מאבד תנופה ועוצמה. אבל שוב אני בכלל בעד שמה שיקרה לזאב זה סיוט מתחת לעור כי מה הקטע בלהרוג אותו איך זה תורם לשום דבר חוץ מנסיון נואש לגרום למישהו לחשוב ולהרגיש שהסיפור הזה הוא האדג'י מגניב ותראו מישהו מת יואו איזה מתח וואי… חוץ מזה בעיה אחת אחרונה זה המשפטים של החלום. את הצלחת לנסח את זה בצורה מדהימה לגמרי. אבל זה מוזר לשמוע את החלום אומר את זה כי המניעים שלו להגעד דברים כאליפה בחי להיות חייב נשמע כמו התרברבות וזה לגמרי לא מתאים כאן. הייתי מוסיפה תיאור שמצביע על כך שהסיבה שהוא מפרט לו זה כדי להפחיד את הזאב ולא כדי לומר 'יואו תראה איזה כוכב מדהים אני'… כאילו… אםילו לא תיאור. רק תראי את ההשפעה שיש לזה כדי שנבין.
אבל באמת בלי שום קשר סיפור מדהים ומטורף ליזי. תודה שאמרת לי לקרוא.

27/03/2015 14:43

    תודה סנפאיי, אני אערוך ואודיע לך כי אני צריכה לוודא כל דבר
    עד אז, אחלי לי הצלחה כי אני עושה ניקיון אביב וקשה בחיים [כל… הארון…]

    27/03/2015 14:59

    :*

    27/03/2015 15:42

    :* את העצמך

    30/03/2015 09:48

ואו^^
אני באופן אישי אף פעם לא אהבתי את הסיפורים עם הזאב הרע (כיפה אדומה, שלושת החזירים, הילד שצעק זאב…) כי הם גם לא הבהילו אותי מספיק וגם הציגו חיה יפיפיה כאילו היא איזה פדופיל. ובסרטים הקול של הזאב תמיד היה צרוד! זה בכלל לא ככה, זאבים במציאות דומים יותר לכלבי הסקי, גם ביללות.
אני יותר מתחברת לסיפורים כמו The wolf among us (משחק מחשב) בו השוטר ביג בי וולף (ביג באד וולף) גר בדירה אחת עם החזיר כי הוא "חייב לו על הבית".
גם את ג'ק אני לא ממש אוהבת. אני לא יודעת, זה משהו אצלי. אני מוצאת את זה קשה להתחבר לקלאסיקות כמו סינדרלה או עמי ותמי- סרטי דיסני האהובים עלי הם בכלל אל דוראדו, אוליבר וחבורתו, סינבאד ושבעת הימים וכמובן אטלנטיס, אז כן.
אולי זו הסיבה שאני אוהבת יותר את ג'ק כנבל. מהצד זה בכלל נראה נורא גס רוח מצידו ללכת ולגנוב ממר ענק את האווזה!
למה כל זה קשור בכלל לסיפור? טוב, קודם כל זה לא הכי קשור, ושנית, זה נותן לך רקע להבין למה מהרגע שראיתי אותו כבר החלטתי שאני מעדיפה את הסיוט. זה משהו שמעולם לא קראתי בעבר. את הראשונה שהציגה בפני את התגלמותו של סיוט בצורת ילד! וזה גם יצא ממש טוב.

30/03/2015 06:27

    שמחה שאהבת, האמת שאני כילדה לא ראיתי דיסני אז לא מזמן ראיתי קוואזימודו. זה ופלונטר הם בערך כל מה שאני באמתבאמת יודעת מה הולך בהם. כל השאר [סרטים, לא האגדות הכלליות] אני מכירה את העיקרון, אבל כל הדבר הטום וג'רי שהולך בסינדרלה חצי סרט שמעתי רק בפרודיה שבוע שעבר.
    כיפה אדומה אהבתי כי זה די הסיפור היחיד שסיפרו לי כשהייתי קטנה, אבל אני לא זוכרת את העמדה שלי כילדה לגבי כל דמות. [וגם זה לא שמעתי הרבה, אבל באופן יחסי לשאר זה המון כי בעיקר סיפרו לי חמשירים ברוסית]
    ג'ק הכרתי רק בגיל מאוחר יותר, ו… כן. הוא גנב. הוא לא דמות חיובית. זה למה בגרסאות של ימינו אומרים שהענק גנב מאבא של ג'ק או שהוא רצח את אבא של ג'ק… אבל במקורי ג'ק נתפס כדמות שלילית וסיפור שלילי כי הגנב זוכה.
    ושלושת החזירונים היה לזה משהו בטלוויזיה. ראיתי רק ערוצים רוסיים וערוץ הילדים [וקארטונטוורק, למרות שלא הבנתי מילה] אז אגדות כילדה לא היו לי. כמעט בכלל. הכי הרבה שלי היה פינוקיו, גם כיפה אדומה נאה לי ששמעתי רק ביסודי.
    בכלל, גם את פלין ריידן אפשר לדחוף לבר הזה. הוא גם גנב.
    קודם כל, בטח שזה קשור כי זו תגובה שלך וזה אחד הדברים הכי מהנים בעולם. שנית, נראה לי שלשם כיוונתי, לא? [רגע, נכון! לא כולם אוהבים פסיכופטים או רואים את ג'ק והזאב כאסהולים. אופסי?]
    שמחה שהייתי הראשונה, כעיקרון לקחתי את הרעיון לחלום מהשיר "אליס קורבן אנושי" [אמרו חלום קטן, והוא משנה חיים של אנשים בזה שהוא הורג אותם בפנים]

    30/03/2015 09:48

    היי! היי! היי! פסיכופטים זה אדיר! וחוץ מזה האמת שבשיר הוא אומר שהוא יגרום לאנשים ללכת בתוכו לאיבוד ולהשתגע נראה לי שהם התכוונו שכיאילו אתה הולך לאיבוד בתוך העולם שהתת מודע שלך יצר..

    31/03/2015 00:48

    התכוונתי שהוא הרג אותם בבפנים שלהם, יעני הנשמה שלהם נהרגת.

    31/03/2015 00:49

    כן, אבל הנשמה שלהם לא מתה היא פשוט איבדה את הדרך

    31/03/2015 01:08

כעיקרון הרוב מתו בחלום. כאילו, הראשונה ננעלה עד שהיא מתה, לשני ירו בראש, השלישית נשארה חיה אבל בטח הרגה את עצמה בסוף מרוב לחץ, הרביעי-יים [לפי הסרטון] אחד מהם מת [או נפצע קשה]. בכל אופן, המשיכו לטייל בחלום לנצח, משמע מתו בעולם האמיתי כי הם לא התעוררו.

31/03/2015 01:14

רין מתה. לן השתגע והרג אותה.
בקיצור השיר הזה מטריד מאוד במיוחד שלחברה שלי קוראים אליס O_O

31/03/2015 01:22

    אז היא מוגנת כי לא היו אליסות בשיר~ היו רק מייקואיות, קאיטואים, מיקואיות, ריניות ולנים

    31/03/2015 01:23
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך