החתול הסופר
בדיעבד הגעתי למסקנה שאני מעדיף את השם אֶוַודין הרבה יותר. נו, שיהיה. אני יודע שהסיפור לא מעניין במיוחד, שההתרחשויות בו לא ברורות, פשוט אין לי מושג בעצמי מה אני רוצה לעשות ואני נותן לסיפור להתפתח בכוחות עצמו.

שברים – פרק רביעי

החתול הסופר 19/07/2020 417 צפיות 2 תגובות
בדיעבד הגעתי למסקנה שאני מעדיף את השם אֶוַודין הרבה יותר. נו, שיהיה. אני יודע שהסיפור לא מעניין במיוחד, שההתרחשויות בו לא ברורות, פשוט אין לי מושג בעצמי מה אני רוצה לעשות ואני נותן לסיפור להתפתח בכוחות עצמו.

אפריל לא ידעה אם כדאי לה לסמוך על החתול, אולם צעדיו הפכו לדילוג חמקמק והיא הייתה צריכה לשמור על קצב.

ככל שהתקדמו, אפריל חשה את המיית היער יותר ויותר. היה קשה לה לפענח את הרחשים בעודה מתחמקת מקוצים והצמחייה הסבוכה שלרגליה, אבל ברור היה לה שהיא והחתול לא לבד. היו עוד יצורים מלבד הטורף בעל שלושת הזנבות. היא החליטה להסתפק בינתיים בחבר החדש שלה ולא להכניס את עצמה לצרות נוספות.

נראה היה שהחתול הפראי ידע את הדרך. זה לא היה מפתיע, בהתחשב בכך שהוא גר ביער הזה מי יודע כמה זמן, אבל קשה לא להודות שחוש הכיוון שלו היה מחודד. מרוצתו הייתה קלילה ושקטה, כמעט מתגנבת, כאילו הוא מוביל את אפריל אל עבר מקום סודי שאסור להם לראות. היא הייתה עייפה ושריריה כולם בערו, אבל סקרנותה מעולם לא הרשתה לה להרים ידיים.

החתול השתופף ונעצר. אפריל לא ידעה מה הוא זמם, או במה הבחין, אבל היא לא שאלה שאלות, וחיקתה אותו באופן מוכני. משבי רוח ושריקות, דומים לאלו של הרוח הידידותית, פילחו את הדממה. הם היו צורמים יותר, מאיימים יותר, כמעט זדוניים. אפריל הצמידה את כתפה אל גופו המתכתי של החתול וקיוותה שהקולות ייפסקו.

החתול קרקש.

"סליחה, חבר," סיננה אפריל, "אני לא מבינה אותך."

החתול קרקש שוב, לאט יותר, במחשבה שאפריל לא קלטה את דיבורו המהיר. גם יחסית לבני מינו הוא דיבר מהר. אבל אפריל רק גירדה את ראשה, לא מבינה שום מילה. הוא יצטרך לנסח את עצמו אחרת.

השריקות התעצמו והתקרבו, אוסף מלמולים שהיה ברור אפילו פחות מקרקושי החתול.

החתול לא ידע מה לעשות. הוא היה צריך למצוא דרך לשכנע את אפריל להחזיק בו חזק ולא להרפות לרגע. רעיון הבזיק במוחו.

הוא לפת בשיניו את הסוודר של אפריל המבולבלת, הכין את עצמו לקראת זינוק, וכמעוף הנץ נשא אותה משם אל עולם הצללים.


תגובות (2)

"…אבל ברור היה לה שהיא והחתול לא לבד." – אישית, הייתי כותבת "אבל היה לה ברור…" פשוט כי זה מתחבר (לדעתי) יותר טוב וגם זה מה שהמוח שלי קרא קודם עד שהבנתי שזה הפוך.

אז בהתחלה תכננתי להגיב את דעתי על כל פרק, אבל הפרק השני היה לי קצר ועבר מהר מידי כך שלא ממש הרגשתי אותו, ובפרק השלישי קצת איבדתי עניין, אז דיי בניתי על כך שהרביעי יעזור לי למצוא את עצמי (מה שגם שארבע זה אחלה של מספר לדעתי)

[היו מקומות שקצת הייתי משנה בהם את הפיסוק בעיקר בפרק הקודם אבל כבר אמרו לי בעבר שלי עצמי יש פיסוק משונה לפעמים, כך שאולי זה רק עניין של טעם. ]

הפרק הנוכחי עבר לי יחסית מהר. אני מרגישה שחסרים לי תיאורים מוחשיים יותר של מה קורה כדי להבין ממש את המצב. כאילו, הפרק התחיל ממש טוב ו"מלא" ברמת הפסקאות שלו, אך נגמר בשתי שורות לפסקה.
זה קצת מבאס.
אני חושבת שאתה צריך לנסות לבנות לך תבנית כלשהי של כיוון שאליו אתה רוצה להגיע -בלי קשר למה יקרה בסוף- רק רעיון כללי קודם, כדי שיהיה לך משהו שינחה אותך ברצף של הפרקים.

ברמת הכתיבה, אני אוהבת את זה יותר ככה מאשר כשזה "פיוטי" יותר. כשזה אובר-פיוטי זה מרגיש לי מתפלסף כזה ואני דיי מהר מתייאשת מקריאה, ולא כי זה לא טוב, פשוט כי זה לא מתיישב לי עם המשלב הרגיל של סיפור בהמשכים וזה משדר לי תחושה מאולצת יותר.

(אז זה היה הניסיון שלי להגיב את מסקנות הקריאה שלי על הפרקים עד כה. כל הדברים נכתבו כמובן בכוונה טובה ולא חלילה להעליב).

21/07/2020 09:33

    אחרי הכל זה ניסוי, ואני לא יודע עד כמה הוא מוצלח.
    זה אוסף של רעיונות שעברו לי בראש לאורך השנים.

    אכן שמתי לב שהפרק קצר, קצר מדי. אנסה לעבוד על פרקים ארוכים יותר בעתיד אי"ה. אני חושב שזה בא מזה שבזמן האחרון אני כותב כדי להרגיש שאני כותב, לא כדי לבנות משהו מרשים. לא יודע.

    אולי אאט את הקצב לטובת פרקים מלאים יותר.

    בכל מקרה, אני מודה לך. חשוב לי לשמוע פידבק.

    21/07/2020 12:26
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך