זאת עם המשקפיים P:
כתבתי מהטלפון... מה אתם חושבים? (עם אתם תוהים מה קורה עם מעגלים ועם ילדי אלים תדאו שאני עובדת על זה ^^)

הכובען- הקדמה/פרולוג או איך שלא תקראו לזה

כתבתי מהטלפון... מה אתם חושבים? (עם אתם תוהים מה קורה עם מעגלים ועם ילדי אלים תדאו שאני עובדת על זה ^^)

הקדמה-

אליס היא מערה יפה בת 19 שעוברת לגור בכפר קטן עם דודתה לאחרי שהוריה מתגרשים.
אליס היא נערה חולמנית, נאיבית ותמימה בעלת דימיון פורה במיוחד שחולמת להיות סופרת, חלום זה הוביל אותה לחלום נוסף והוא לטייל מסביב לעולם ולראות דברים שעליהם היא תוכל לכתוב.
באחד הימים מוצאת אליס בעלית הגג של דודתה ספר עבה וישן בשם הכובען, כשהיא פותחת את הספר היא מגלה שהספר ריק, לאחר מכן היא שואלת את דודתה של מי הספר אך זה מתחמקת משעלותיה ומחביאה את הספר במקום מסתור.
זמן מה חולף ואליס מוצאת את הספר, הפעם היא פותחת אותו ומגלה לתדהמתה סיפור עוצר נשימה אך בעת הקריאה נשאבת אליס אל עולם מטורף ומשונה שנקרא ארץ הפלאות בו שולטת מלקת הלבבות אך מי שבאמת מושך בחוטים הוא הכובען.


תגובות (2)

אני חושב… שלא כדאי לכתוב מהטלפון. יותר מדי שגיאות הקלדה.
אליס היא נערה או מערה?
דמיון, לא דימיון.
"בשם הכובען" – בעבורו, למענו. "בשם 'הכובען' " – 'הכובען' הוא שם הספר.
שאלותיה, לא שעלותיה.
"מלכת הלבבות" – זוגתו של מלך לב-אדום. "מלקת" – זו שמרביצה.
"אם אתם תוהים" – לא "עם".

המשפטים ארוכים מדי. לפחות כמה מהפסיקים אמורים להיות נקודות. לכל משפט נושא אחד בלבד.
אגב, חסרים פסיקים. נסי לקרוא בקול את מה שכתבת. בכל מקום שבו יש צורך בהפסקה מתודית, או לנשום, יש להוסיף פסיק (או נקודה).

הכתיבה בזמן הווה מאוד מקשה על הקריאה. זה נשמע כמו דווח עיתונאי. נסי להמיר את הכל לזמן עבר.

הרעיון משומש. 'אטלס האיזמרגד', 'בנות הדרקון', 'לב של דיו', 'ריצ'ארד וסוד הספרים האבודים'… זה רק בשלוף. מה גם שאיחדת את זה עם 'אליס בארץ הפלאות' .
לא נורא, הביצוע הוא מה שקובע.

מחכה להמשך, ולשיפור איכות הכתיבה.
אני לא גזען, אני שונא את כולם.

21/12/2015 02:59

כל מה שזה שמעלי אמר חוץ מהקטע "רעיון משומש" ועד "'אליס בארץ הפלאות'".
אף אחד לא חושב על הכובען, חוץ משתינו כנראה.
אני כי אני אוהבת דמויות פסיכופתיות גאונות ואת מסיבה שאני לא יודעת עליה

21/12/2015 20:50
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך