המדריך לנבל המתחיל- שיעור מספר 5

דוקטור הו 05/04/2016 627 צפיות תגובה אחת

כמו שאמרתי, אני ארחיב את דברי על מה שהתחלתי בשיעור הקודם.
אם אתם זוכרים דיברתי על שלא צריך לנצח. לנצח זה לא כזה טוב, זה יגרום למותכם.
ובכן אם לא הבנתם למה בשיעור הקודם אני אסביר עכשיו, בואו נחשוב יחד על שאלה שמלווה את כל החוקים.
נבל, מה הוא רוצה?
מה גורם לכל נבל להיות נבל?
האם זאת נקמה?
האם זה רצון לשלוט על העולם?
האם זה רצון להשמיד את כל הטוב שבעולם?
יש סיכוי שכל אחד מהם הם הדברים שמתמרנים את הנבל. אבל, לאט לאט בדרך הנבל יבין עד כמה זה היה נורא אם לא היה טוב בעולם שבו הוא יוכל להילחם, הוא יבין עד כמה זה היה רע אם הנקמה שחיפש במסעו היא תעלם ותגמר פתאום, ושליטה על העולם? זה כאב ראש רציני, מה תעשה אחרי שתהפוך למנהיג היקום? תשתעבד להיות מלכו, עדיף כבר לפוצץ הכל ודי.

הדרך, הדרך היא החשובה! וזה לא עוד משפט קיטשי המסמל את החיים.
לנו הנבלים יש מטרות פשוטות. את המטרות היינו יכולים לכבוש בצורה קלה ופשוטה הרבה יותר, אבל גם משעממת.
היצירתיות, החן שבדרך היא הקורצת לנבל אמיתי!
לא תהיתם איך זה שיש כל כך הרבה נבלים מעט גיבורים ועדיין העולם עומד?
לא?
ובכן זו שאלה חשובה בהחלט והתשובה פשוטה מאוד:
אנחנו נותנים לזה לקרות.
אם ננצח את הגיבורים הטובים האלו אנחנו נשתעמם למוות. אנחנו זקוקים להם בשביל להמשיך לחיות, אנחנו חייבים אותם בשביל להמשיך להתעלל בחייהם ואז לתת להם לנצח, כמו ילד קטן שנותנים לו לנצח אותך כדי שהוא ירגיש סיפוק.
הסיפוק מצמיח אגו האגו מצמיח גיבור גאוותני שכיף לאמלל אותו, תמיד יהיו עוד נבלים ועוד נבלים ולא משנה מה הגיבורים יעשו, אבל אם הנבלים ינצחו את הגיבורים לא יהיו עוד גיבורים, לא עוד צעצועים קטנים.
כמו שאמרתי בהתחלה: שעמום לפעמים גרוע יותר ממוות.
ואיך אנחנו מפסידים? פשוט מאוד:
שמתם לב שכל נבל אחרי שהוא הפיל את הגיבור שנלחם נגדו נואם לפני שהוא מנחית את מכת המוות? וההמשך כמובן הוא שהגיבור קם על הרגליים שלו ומנצח.
בטח חשבתם לעצמכם שהנבלים מטומטמים, הרי הם יכלו להרוג ואז לנאום כרצונם, לא?
לא. כמו שאמרתי, ככה נבל מפסיד בשביל לסגת וכעבור כמה זמן להתעלל שוב בגיבור הצעצוע שלו וככה לאמלל לו את החיים.
ודרך אגב, עוד סיבה למה לא להרוג ואז לנאום:
תגידו לי, אתם נורמליים? למה לנאום לגופה?!


תגובות (1)

אני חושבת שמה שמניע רשע אמיתי יהיה פשוט רוע, לפעמים זה נקמה, לפעמים זה להשתלט על העולם , ולפעמים כי התעללו בו בעברו, אם לקח למשל את הסידרה ' עד עצם היום הזה' קרואלה דה ויל הייתה רוצחת רשימת בלי סיבה, סתם כי היא אהבה את הרוע ונמשכה עליו. אני חושבת שהרוע הכי חזק יהיה הרוע שלא ניתן לבטל, הרוע מתוך העובדה שהרע פשוט כזה.

05/04/2016 11:15
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך