פרק הבא אני יעשה את זה יותר ארוך

הנסיכה האבודה פרק 3

01/04/2021 461 צפיות 2 תגובות
פרק הבא אני יעשה את זה יותר ארוך

קם ועבר לידי תוך כדי שהוא מסתכל עלי הרגשתי צמרמורת מאיפה הוא מוכר לי העיניים האלה הסתכלו עלי הרבה מאוד פעמיים, אבל זכרוני בוגד בי זה מרגיש מתסכל למה דווקא עכשיו זיכרוני בוגד בי, הסתובבתי לעברו הוא המשיך להסתכל עליי החזרתי לו מבט מתנשא ומאיים, מעורבב בעוד רגש מוזר רגש שגורם למבט שלי להתרכך בקצת, הסתובבתי בחזרה לכיוון אמה ואמרתי "אמה את יכולה לכוון אותי לכיוון השרותים?",פתחתי את תא השרותים של הבנות ונכנסתי פנימה נעלת את הדלת פעמיים פתחתי את התיק שלי והוצאתי את הספר, פתחתי אותו ואמרתי "ספר זוכר את הבטחתך נכון? ענה על שאלתי מי זה אשר פגשתי ליד חדר המנהלת הוא נראה לי מוכר ענה את האמת אחר החזיר אותך למקום שמימנו הרמתי אותך תזהר!" אין תשובה העברתי עמוד וראיתי שכתוב "הספר ישן" אוף גם כן הוא חשבתי ויצאתי מתא השרותים, הלכתי לכיוון הכיתה שלי וחיכיתי בחוץ עד שהמורה קראה לי נכנסתי והצגתי את עצמי, סרקתי את חבריי לכיתה וראיתי את אמה, ולא נכון דווקא הוא מנחשים? כן זה הוא הילד שהתנגש בי בוקר, הוא הסתכל עליי ואני חזרתי לו מבט מתנשא וחצוף, והפנתי את מבטי לכיוון אמה וחייכתי אליה, הלכתי והתיישבתי במקומי בסוף השיעור הלכתי אל אמה ושאלתי אותה "מי הוא הילד הזה" והיא ענתה לי" זה סקאי הוא המקובל בבית ספר אל תתעסקי איתו הוא טיפוס מפוקפק" "הו נשמע שהולך להיות לי פה כיף" "טוב את באה לפיטריה?" "כן" בנתיים בארץ רחוקה משם: "אדוני המלך הוא מצא אותה להמשיך לפעול או לחכות קצת" "סוף סוף הכוח יהיה שלי וצחוק מרושע הדהד בארמון"…


תגובות (2)

אני אשמח לתגובות לפחות תגובה אחת ואני המשיך

01/04/2021 13:48

ראשית, 'שמש מלאה סירות' (או 'סירה מלאת שמש', תרגום מילולי של שם־העט), ברוכה הבאה לאתר.
את מוזמנת להגיב לסיפוריהם של אחרים, וכך נכיר אותך יותר. פועל יוצא מכך – תזכי ליותר צפיות לסיפורייך, ואולי גם לתגובות.
צר לי לאכזב, אבל בשנים האחרונות האתר יבש למדיי. בעת הצטרפותי לאתר, הוא היה מאוד קהילתי, וכל סיפור זכה לתגובות.

שנית, הכותרת.
היא חוזרת על עצמה, כך שהקוראים עלולים להחמיץ פרק חדש, או להתבלבל בסדר הפרקים. כדאי להוסיף מספור.

שלישית, פיסוק.
מראה מלל הסיפור, מאוד לא מזמין. בלוק עמוס מלל, ללא עימוד וללא פיסוק.
נסי לפרק אותו לפסקאות. בכל פסקה נושא עיקרי אחד. בין פסקאות יש לרדת שורה, ולדעתי כדאי להוסיף שורה רווח.
הפיסוק משמש את הקורא באותה הצורה שבה הנשימה משמשת את הדובר. נסי לקרוא בקול את מה שכתבת; בכל מקום שבו שטף הקריאה נקטע – יש להוסיף סימן פיסוק.
כל תחילת ציטוט, יש למקם בשורה חדשה. בצורה זו, יהיה סדר בין הדוברים; והקורא יוכל לדעת אם מישהו אחר מדבר, או אותו הדובר ממשיך.

רביעית, עברית.
רוב התקלות נובעות ממהירות. בטרם העלאת הסיפור, קראי את הטיוטה, רצוי בקול, ובקלות תוכלי לדעת מה יש לתקן והיכן.
מניסיון שלי: אחרי הגהה במעבד התמלילים, כמעט תמיד יש מה לתקן בטיוטת הסיפור.

אותיות אית"ן – אני אעשה, הוא יעשה. לתשומת ליבך.
"תיפוס" – אין מילה כזו בעברית. התכוונת כנראה ל"טיפוס".
"חחח" – סיפור הוא לא מסרון, יש דרכים סיפוריות יותר לבטא חנק/ צחוק/ צחוק מרושע/ כיוצ"ב.

חמישית,
את מוזמנת לקרוא את מאמרי "תגובות! תגובות!" – שמבהיר מהי ביקורת בונה.

שישית,
אני לא גזען, אני שונא את כולם.

01/04/2021 17:02
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך