Edward ScissorHands
הפרק נכתב בשלוש נקודות מבט שונות, למי שלא הבין... פרק משעמם תחת, אבל ככה זה פרקים ראשונים. מקווה שאתם מרוצים מאיך שהדמויות שלכם הוצגו.. אם יש בעיה כלשהי עם איך שהצגתי את הדמויות, תגידו לי! מבטיחה שאשנה (-: הערות והארות!!! 3>

מסע – פרק ראשון

Edward ScissorHands 20/06/2015 834 צפיות 8 תגובות
הפרק נכתב בשלוש נקודות מבט שונות, למי שלא הבין... פרק משעמם תחת, אבל ככה זה פרקים ראשונים. מקווה שאתם מרוצים מאיך שהדמויות שלכם הוצגו.. אם יש בעיה כלשהי עם איך שהצגתי את הדמויות, תגידו לי! מבטיחה שאשנה (-: הערות והארות!!! 3>

***
"כריסטיאן!" צעקה אלכסנדרה בצחקוק. היא הייתה בת שנתיים, הוא בן שלוש. שיערו השחור שהגיע לכתפיו קיפץ בזמן שהוא ניתר סביבה, שישבה על הדשא. "אני מירנדה ווקהולם!" צעק וכפף את גבו הקטן, מעווה את פניו והולך סביבה. "אני מסריח!" צעק וקיפץ בהנאה. מאז ומתמיד נהנתה אלכסנדרה מהחיקויים שלו של מוריהם. היא צחקה ונפלה על גבה, תופסת את בטנה. הוא קפץ עליה והתחיל לדגדג אותה. הצחוק שלה היה כל כך רם שפלא שאף אחד מהמורים לא בא לנזוף בהם ולהלקות את ישבניהם. היא הצליחה לדחוף אותו ואז הבחינה לראשונה בילד מביט בהם בדממה. שיערו היה בלונדיני לגמרי ונצץ בשמש. היא מעולם לא ראתה אותו לפני כן. היא מרפקה את כריסטיאן ולחשה באוזנו: "תראה את הילד הזה," כריסטיאן קם וניגש את הילד בהליכה המגושמת המאופיינת לגילו. "מי אתה?" שאל כריסטיאן בחוסר טאקט. "גבריאל." אמר הילד בקול שקט. אלכסנדרה קמה וניגשה אל שני הבנים. היא בחנה את הילד בסקרנות וחיוך ביישני עלה על פניה. "אני אלכסנדרה." הציגה את עצמה והתנועעה מצד לצד. חיוך פצפון עלה על פניו.
"היי." מלמל ואז הביט לאחור. אלברטו בבניה, שכריסטיאן נהג לכנות אלברטו בבוניה, דידה אליהם והניח יד אבהית על כתפו של גבריאל. האיש היה בן תשעים ואחת. "אני רואה שהכרת את כריסטיאן ואלכסנדרה. את השאר נכיר אחר כך. בוא." וכך הוא הלך.
***
אלכסנדרה הזדקפה במיטתה. מבט מהיר בחלון בישר לה שעדיין היה לילה. היא קימטה את מצחה על החלום שחלמה. היה זה זיכרון מגיל שנתיים, על הפגישה הראשונה שלה עם גבריאל.
היא התגעגעה לכריסטיאן הישן. כריסטיאן החצוף, והקולני, והמצחיק, שתמיד רצה להיות במרכז תשומת הלב. עכשיו, שלוש עשרה שנים אחרי הזיכרון המאושר, הוא היה שקט, מסוגר, ובעל הומור שחור ומעצבן. אבל היא בכל זאת אהבה אותו. במשך השנים, היא גילתה שהאהבה שלה אליו מתפתחת וחוצה את הגבול של אהבת ידידים. עד כמה שניסתה, היא לא הצליחה להעלים ואפילו לא להפחית את האהבה המתמשכת והיציבה שלה אל הנער הנאה, המצחיק, החכם, הנחמד והמושלם. לפחות לדעתה. היא מצמצה ואז קמה ממיטתה, בידיעה שהיא לא תוכל לחזור לישון.
אלכסנדרה הצליחה למצוא את העששית ולהדליק אותה בקסמה. היא הניחה אותה על השולחן שבמרכז חדרה הקטן והתיישבה על כיסא עץ מרופד בכרית, נאנחת ומשחקת עם אצבעותיה בשערה החום והכהה. כל כך הרבה קרה מאז אותו יום… אימונים, ריבים, פציעות, אכזבות, גילויים… מצד הבנות, היו בעיקר ריבים על גבריאל. מסתבר שגם קייל וגם טרה מצאו בגבריאל משהו מושך להפליא.
קת'רין מעולם לא הביעה את דעתה על ה "חמידות" של אף אחד משני הבנים, וריכזה את עצמה באימונים נמרצים ושקטים. אלכסנדרה תמיד חיבבה את קת'רין, ובין השתיים נוצר שלום חמים ושליו. היא לא ידעה אם אפשר להגדיר את מה שהיה ביניהן חברות, כיוון שלא החליפו יותר מעשרים מילים בהיכרות של החמש עשרה שנים שלהן. את גבריאל היא לא חיבבה. הוא היה מרדן, עקשן, עצבני, שקט, ואנטי-חברתי. כולם ידעו כמה הוא שנא את האחוזה, וכמה רצה לברוח. לדעתה הוא היה נער מגעיל ומתנשא. גם כריסטיאן לא חיבב אותו. מרוב מחשבות נוסטלגיות מוחה התעייף והיא התכרבלה מחדש במיטתה.

—————————————————————–

"כל הכבוד, קת'רין." אמרה גברת קרולינה מייס. עיניה הסגולות נצנצו. קת'רין הנהנה ופתחה את אגרופה, מתרחקת מפיסת המתכת שהייתה בגובה שלושה מטרים, ועכשיו הייתה מעוכה, כאילו אגרוף ענקי קימט אותה לכדור. טרה חייכה אליה בהערכה, עיניה הירוקות חמימות. קת'רין ראתה בזה כבוד שטרה הייתה חברה שלה, כיוון שאת רוב האנשים היא תיעבה, בלי סיבה גלויה לעין. רק היא וטרה היו בשיעור עם גברת קרולינה, כיוון שרק הן התמחו בקסם המתכת, ורק גברת קרולינה התמחתה בקסם המתכת בקרב המורים. גברת קרולינה הציבה עוד לוח מתכת וכשטרה קידמה את אגרופה, נזכרה קת'רין בערב בו שתיהן עשו את הקעקועים שלהן.
היא הייתה בת ארבע-עשרה, וטרה הייתה בת חמש עשרה וחצי. הן הלכו לעיירה הקרובה באחד מהערבים הפתוחים הבודדים שהאחוזה נתנה להן. הן לא תכננו לעשות קעקועים, זה פשוט קרה. באותו ערב הטריד גבר את טרה, וזאת העיפה לו סנוקרת לפרצוף ששברה את אפו ועילפה אותו לחמש דקות תמימות. קת'רין נדדה הרחק מטרה ונתקלה במחזרה מזוויע: תרנגולת עמדה על חזו של תינוק קטנטן וניקרה את עיניו. התרנגולת הרימה את מבטה וחשפה לקת'רין את עיניה השחורות ואת הערפל השחור שאפף את גופה. מיד היא הבינה שקוסם שמתמחה באופל כישף את התרנגולת. במהירות מחשבה שהפתיעה גם אותה היא שלחה מטח אוויר חד שערף את ראשה של התרנגולת. לאחר מכן באותו הערב, כשהתאחדה עם טרה, החליטו השתיים לסמל את האויבים שהביסו.
היא ליטפה את עורפה, איפה שאיקס עשוי משני ברקים מוצלבים הוטבע על עורה.
גם שיעור בהתמחות בקסם אש התנהל עכשיו עם מר לאונרד זלקוס, בו השתתפו גבריאל אלכסנדרה וקייל. המחשבה על גבריאל העבירה בה צמרמורת קלה. הדרך שבה עיניו האפורות-ירוקות ננעצו בשלה, התדמית האפלה והמסקרנת שלו, האדישות הסקסית שלו, החכמה שכתובה על כל סנטימטר בגופו השרירי, הכישרון העצום שלו בקסם… היא נאלצה להתאמץ בשביל למנוע מריר לזלוג על סנטרה. למרות שקת'רין נשבעה לעצמה שלא תאהב שוב, נראה כי הפרה את השבועה די מהר. היא תמיד שמעה את קייל ואת טרה מפטפטות בהתלהבות על המראה המדהים שלו, וניסתה למנוע מעצמה מלקום ולהרוג את שתיהן. אבל היא לא יכלה שלא לחבב את טרה. את קייל היא לא חיבבה, למרות שלא הייתה לזה סיבה. היא עשתה רושם נחמד, אבל משהו בה לא הסתדר לה.
לכריסטיאן הייתה שעה של אימון אישי, שבמהלכה הוא התאמן לבד, כיוון שהלו"ז של השיעורים היה מסובך כל כך, שלא הצליחו למצוא לו שיבוץ בשעה הזו. בשעה הבאה יהיה שיעור של ריפוי עם גברת מירנדה ווקהולם, בו היא תשתתף, יחד עם כריסטיאן, שיעור אדמה עם מר אלברטו בבניה, בו רק קייל תשתתף, ושיעור אופל עם גברת קרולינה מייס, בו ישתתפו טרה ואלכסנדרה. בשעה הזו תהיה לגבריאל שעה חופשית. "כל הכבוד בנות. עכשיו שכל אחת תלך לשולחן שלה ותיצור לי פסל של חיה כלשהי מקוביית האבן שם." (שליטה במתכת מתווספת לשליטה באבן, כמו גם ששליטה באדמה מתווספת לשליטה באבן) קת'רין ניגשה מיד אל העמדה שלה והסתכלה על הקובייה בקימוט מצח מפחיד למדי. היא תהתה באיזו גישה לנקוט. פשוט לעצב מחדש את האבן, או לרסק חלקים ממנה? היא החליטה לנקוט בשיטה הקשה יותר והחלה לרסק בדייקנות את האבן לצורת החיה שבחרה. כשסיימה קראה לגברת קרולינה בגאווה. גברת קרולינה בחנה בדקדקנות את החתלתול החמוד להפליא שישב ובהה בה בעיני אבן. "כל הכבוד, קת'רין!" קראה בהתפעלות לבסוף. קת'רין חייכה ושיבחה את עצמה. לאחר מכן ניגשה גברת קרולינה לראות את הצב שיצרה טרה בשיטה שבה נקטה גם קת'רין.
כשהשיעור הסתיים נפרדו השתיים בעוד כל אחת הולכת לשיעור שלה. במסדרון היא חלפה על פני גבריאל ומיהרה להשפיל את מבטה במבוכה כשעיניו פגשו בעיניה העל-טבעיות והצבעוניות. היא נכנסה לכיתה והתיישבה על הכיסא שלה בציפייה. שיעורי ריפוי תמיד היא מעניינים וכפיים, הן כי ריפוי הייתה מלאכה שהסבה עונג לקת'רין, והן כי מירנדה ווקהולם הייתה היצור החמוד, החביב והמקסים ביותר שהיא הכירה. היא חייכה אל כריסטיאן חיוך קטן והוא החזיר לה העוויה נאה. גברת מירנדה נכנסה לכיתה וחייכה בעונג הנצחי שלה, מכניסה את ארנולד רוח הרפאים ואת צחנת הפרחים שלה עמה.

——————————————-

גבריאל נשען על אחד הקירות החיצוניים של האחוזה, משתעשע בעצלות עם המים שבמזרקה. הוא גרם להם לרחף באוויר בכל מיני פעלולים מתוחכמים ואז הנחית אותם בחבטה בחזרה בכן האבן, מתיז מים על ציפורים חפות מפשע. הצבע האדום הדהוי של אחת מהציפורים הזכיר לו את עיניה המיוחדות של קת'רין הורור. הוא עיווה את פניו בחיוך משועשע ועקום במחשבה שלשניהם יש שמות משפחה שגורמים לקרולינה התקפי לב. המחשבה על קרולינה מייס מיד הורידה את חיוכו. האישה הנוראית הזאת. קטעה אותו ממשפחתו, שלמרות שהייתה רחוקה ממושלמת, עדיין הייתה משפחה, ועוד ציפתה שהוא יכיר לה טובה על כך. על מה הוא אמור להכיר טובה? על כך שהיא כלאה אותו כאן והעבירה אותו בסבל רב בשביל שיהיה קוסם הצעצוע הפרטי שלה? על כך שהיא ייעדה אותם, את כולם, למשימה שהיא אפילו לא טרחה לחלוק איתם? מרירות גאתה בתוכו והוא החליק לישיבה נרגזת. אם היה יכול, הוא היה הורג אותה, אבל היא שלטה באופל, מתכת, אש ואוויר. ושלטה בכולם ברמות שהוא יכל רק לחלום עליהן. אמנם הוא היה הקוסם המוכשר ביותר מבין ששתם, אבל ששת הקוסמים הזקנים היו עוצמתיים יותר ממה שיכלו לדמיין. והם ציפו מהם להיות חזקים יותר.
הוא הניד בראשו. חבורה של זקנים משוגעים, זה מה שהם היו. הוא התפלש במרירות של עצמו עוד קצת ואז נשמע דנדון מיוחד. את הדנדון הזה השמיעו רק בשביל התאספויות מידיות ודחופות. הוא קם על רגליו, ומתודלק בכעס של עצמו, צעד במהירות נחושה אל חדר הישיבות. עיניו התעכבו לשנייה על הדלת הגבוהה והשחורה ועל היהלומים הכחולים והירוקים שהיו משובצים בה ואז נכנס, מתיישב על כיסא ומחליף מבט מסוקרן עם קת'רין.


תגובות (8)

ממדהיים תממשיכיי

20/06/2015 20:49

מעולה. רק תוסיפי יותר תיאורים של דמויות ומחשבות.

20/06/2015 22:02

מעוות*
מהחיקויים שלו *על* מוריהם
תמיד *היו* מעניינים וכיפיים

טוב, אני אכתוב את ההערות שלי בחלקים, כי אני קוראת תוך כדי ואני לא רוצה לשכוח שום דבר:

*כבר במשפט השני משהו לא הסתדר לי במבחינת קריאה, ונכונות של משפטים. "שערו השחור שהגיע לכתפיו קיפץ בזמן שהוא ניתר סביבה, שישבה על הדשא." פעמיים השתמשת בגוף שלישי ומאוד קשה לעקוב אחרי זה (בגלל שאין תיאורים.. איך אני תמיד מכניסה את ההערה הזאת -.-), אבל כן. בגלל שאין תיאורים וגם שמות של הדמויות קשה מאוד לעקוב. את צריכה ללמוד מתי אפשר להשתמש בגוף שלישי – לא ישר על ההתחלה ולא להשתמש בגוף שלישי לכמה אנשים.
*בכל הקטעים באופן כללי (במיוחד בהתחלה, ששם זה הכי מורגש) חסרים המון תיאורי מראה. אני הייתי מהמילה הראשונה של הסיפור כבר לחפש את הדמויות בסיפור לנסות להבין ולדמיין איך הם נראות, ולא רק שבתור קוראת זה מעיק ומעצבן, זה גם לא עוזר ואתה לא מצליח לדמיין כי כל פעם אתה עסוק ברק לחפש את הדמות הארורה שאתה לא מוצא או יודע פ***ינג שום דבר עליה ואז כל הפואנטה של למצוא את הדמות נהרסת. זה לא חשוב שכל הנתונים על הדמויות כתובות באופן מסודר אן שאת יודעת פיקס איך הם נראות, בתור קוראים (או אפילו הכותבים של הדמויות) זה לא אכפת לנו בכלל, כי בסופו של דבר הדעה של הכותבים הכי חשובה (כן.. זה לא נשמע נחמד כל כך) ואת צריכה לדעת לשלב את התיאורים כ ל הזמן, אחרת הסיפור יאבד מהיופי שלו ונאבד את הרצון לקרוא, כי כל מה שנעשה זה לחפש את הדמות הארורה שפתאום החליטה להימחק מהפוסט על הדמויות ולעשות דווקא -_- (~סיפור אמיתי~)

*נכון את הביקורת האחרונה שכתבתי לא היה נוח לקרוא? הכל היה דחוס כל כך וממש קל בעין לאבד את השורה וזה מעצבן. אותו דבר לגבי הסיפור. תשתדלי לשמור על פסקאות קטנות ולחלק את הקטעים בסיפורים טיפה יותר, למרות שאני שמה לב שזה הרבה יותר טוב מהפעמים האחרונות שהערתי לך אז כל הכבוד =)

* אחרי שאלכסנדרה מתעוררת, את מתארת את הרגשות העזים והמאוהבים שלה לכריסטאן, למרות שבחלום עצמו נראה היה שהיא מחבבת את גבריאל (או לפחות רק אני חשבתי ככה). את צריכה ללמוד להבהיר יותר טוב את הרגשות, כי זה מתבלבל לב מאוד מהר. לדעתי, היית צריכה לכתוב גם על זה שהוא השתנה הרבה ונעשה בלהבלהבלה. אותו דבר חוזר על עצמו בריבים על גבריאל – מה אכפת לך אם את לא מחבבת אותו? הדברים קצת לא מובנים וצריך לעבור על זה.
[בתור כותבת הדמות: גבריאל מושלם! הוא פשוט לא מובן…]

*כשראיתי את הקטע על גבריאל שמחתי, כי באמת רציתי לקרוא איך הוא מרגיש אל שאר הילדים, את מי הוא מחבב יחסית ומה הוא חושב על היחס של הבנות שמביטות בו כל הזמן. הייתי רוצה להכיר את גבריאל ככה יותר, וזה דבר חשוב ביחס דמות-קורא.
אני חייבת לציין שהקטע על השמות משפחה היה מעולה. הוא היה בדיוק מה שהייתי רוצה לקרוא ואותו אהבתי במיוחד.

*בדרך כלל התיאורים שלך על מה שקורה הם סבבה והם גם מאוד סוחפים, אבל יש לך טיפה בעיה עם תיאורי גוף. אני אישית עדיין לא יודעת איך נראים כמעט כל הדמויות (חוץ מגבריאל, אבל אפילו הוא. אני צריכה להיזכר) ובכלל, חוץ מעיניים סגולות אין לי ש מ ץ איך נראית הקוסמת מה-שמה (אין לי כוח לבדוק מה השם שלה) או איך נראים שאר הקוסמים. בבקשה תעברי על זה ותיקחי את זה לליבך ♥

*מה זה העוויה?

*במילה ששתם התכוונת לששת הקוסמים, נכון? יותר נכון וקריא לכתוב בצורה יותר קריאה "מבין כל הקוסמים" או משהו כזה.

[בתור הכותבת של גבריאל – נהניתי מאוד לקרוא על אל! הוא כזה מאמי לא מובן בעליל , אבל פפליז תראי שהוא גם רגיש וחמוד ומצחיק ולא רק דיכי.. או! שיחטוף מכות! זה גם טוב^^ so me the bad stuff
בתור קוראת – מלבד כל החפירות שלי (וואו, אני ממש חופרת. אני מצטערת אם אני נשמעת חשה או מאסטרית כתיבה, כי אני לא) הסיפור היה כיף לקריאה מאוד וגם מעניין]

אני מאוד משקיעה בתגובות האלה ובהערות שאני נותנת לך, כי באמת אכפת לי מהכתיבה שלך ומהסיפורים שלך. אני רוצה שתשתפרי, ולכן אני גם רוצה שתדעי שלי אכפת. אני מאוד מעריכה את זה שאת קוראת את התגובות חזרה, וגם לוקחת אותן לתשומת ליבך ובאמת מנסה, אז אני מודה לך על זה.
עכשיו, לסיומת התגובה שארוכה יותר מהדמות שכתבתי לך על גבריאל – תמשיכי! ופליז מהר!!

20/06/2015 22:20

פרק ראשון יפה.
אני לא קראתי את התגובה של תולעת סיפורים, אבל אני מניחה שהיא העירה לך הרבה יותר ממה שאני מצאתי שם. אין לי זמן לתגובה ארוכה, אז אני פשוט אסכם בזה שממש אהבתי.
קטניס אוורדין, סוף.

21/06/2015 07:13

פרק יפה בשביל פרק ראשון,
ומה לעשות צריך להכיר את הדמויות….
*עוברת לפרק השני*

21/06/2015 11:25

מושלם אח שלי דישן אמר שאת כותבת מושלם ורציתי לבדוק אז כנראה אני אקרה מהר את הפרקים אי אכתוב תגובה כל פרק

05/07/2015 19:34

אני*

05/07/2015 19:34
13 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך