חשבתי בהתחלה שייצא לי כמו ספר לא נורא ארוך. אני רואה כעת שכאשר אני מצליח לפרט פרטים מעולם הסיפור, עדיין מדובר ביצירה קצרה בהרבה. מקווה שאגיע לכתיבת החלק הבא בימים הקרובים.

מעשה בשלושה אחים – ההתחלה (2)

21/04/2018 553 צפיות אין תגובות
חשבתי בהתחלה שייצא לי כמו ספר לא נורא ארוך. אני רואה כעת שכאשר אני מצליח לפרט פרטים מעולם הסיפור, עדיין מדובר ביצירה קצרה בהרבה. מקווה שאגיע לכתיבת החלק הבא בימים הקרובים.

בעת ששלושת האחים הלכו לאורווה המלכותית, הגיעו שישה ספינות מסוג סוחר לנמל הבירה של ממלכת המדבר. חמש מהספינות היו ספינות סחורה גדולות, כל אחת עם גילוף עץ של דמות מיתולוגית אחרת: הראשונה היא בת ים בעלת שדיים שופעות, השנייה גריפין בעל כנפיים מסכינים, שלישית אישה בעלת שדיים קטנות וחריטה של בגד דק הנע ברוח- בת אלים אשר האמונה הלאוונית אומרת שהיא האחראית לרוחות על פני הנהר הגדול מדרום, הרביעית ראש שור, החמישית הייתה של אישה כועסת בפיסול אשר אנו היינו אומרים כי רק מהעיר אתונה העתיקה יכלה לצאת כזו יצירת מופת.

הקטנה שבספינות המסחר אולי הייתה הקטנה ביותר, אך לביקור זה נשאה את הנוסעים החיוניים ביותר למשלחת זו. יולדה נסיכת גורגון בת שבע שנים, קריגו המבוגר האחראי עליה. מעל לספינה התנוסס נס משולש קטן. צהוב ברקעו עליו סמל ממלכת גורגון בשחור, ראש שור בעל פה פתוח מלא שיני זאב.

“חשבתי שהממלכה הזאת אמורה להיות מלאת הדר ופאר. אפילו הארמון הוא רק ערימת לבנים מבוץ, למרות גודלו. אם רצית להצליח להשיג משהוא מלבוא לכאן קריגו אני משוכנעת שאין להם". חייך קריגו חיוך קל, בנקל ניתן להרגיש שובבות ושעשוע ממנו. “אנחנו עוד נראה. בכל מקרה אם אצליח להשפיע על המלך שלהם וגם לחתן אותך עם שבט חזק מספיק בגבול ממלכתנו אולי נוכל לממן את הגנתנו מפני לאווניה לעוד עשור".
“ אתה באמת חושב שחשוב לחתן אותי דווקא עם אחד ממוכי החול האלה?”. ענה לה בישירות בלתי ניתנת להבנה דו משמעית "בוודאי. למלך ומערך השלטון שלו יש השפעה על שבטי המדבר הגדול. אך בעזרת קסם אישי גדול מספיק ניתן יהיה לגייסם לנתק את רוב המדבר הגדול ממלך האנויים".

“תזכיר לי מי הם האנוים?” שאלה הילדה. בזעף שאל אותה "האדור שכח לבחון אותך בנושא?”. “אני בטוחה שלמדתי את הנושא בעבר. אינני זוכרת כעת". “אצטרך לשלוח יונה להודיע לראש מחנכייך שעליו לעבור עונש בעבודה קשה. האדור משכיל בשביל עבד; אך עבד בכל זאת". לאחר כמה נשימות להירגע שמע חצוצרות, מכיוון שכך קיצר באומרו "האנוים הוא שם העם של ממלכת הלכה זירוזי, הזדרזי מול המראה בעוד כמה רגעים אנו עוגנים לירידה". לאחר שראתה את קריגו הולך במהרה- בעוד שערו השחור מקפץ מרוב שהפנה את ראשו במהירות- אמרה "לחוץ תמיד זה.” לאחר כמה פעימות לב הוסיפה בקלילות בקולה הגבוה "אני מתגעגעת למשרתת שלי.” סירקה את שערה מול המראה הגדולה מולה. יולדה חשבה שהמראה מכוערת וחסרת מסגרת מושקעת באופן חסר כבוד. “לפחות אני זוכרת שהארמון בוץ מלא הסיבים הזה שלהם מקושט על ידי כל המתנות שממלכתם קיבלה מאז נוסדה, אני מקווה שחלקם לפחות יפים. רגע אחרי שהשבטים החזקים הסכימו להיות חלק ממלכתם בלי לוותר כמעט על שיטור עצמי הייתה הוצאה גדולה".

כך בעודה תוהה הסתכלו בזעם שלושה עובדי נמל אשר העלו סחורה מהמשלחת. אמר אחד בקול מהוסה “סוחרי עבדים ארורים שימותו כולם". בתגובה אמר המבוגר משלושתם "יכול להיות שהדרך לסופם של סוחרי העבדים סוף סוף מתהוות מול עינינו. יבורכו האלים.” בעודם מזיעים יחדיו להעלות ארגזי סחורה לעגלות שאלו על מה הוא מדבר. “הרי גורגון, כבר בקשיים כלכליים זמן רב ויש סיפורים שמעת לעת הלאוונים שולחים כוחות צבא לאיים בדרישות מגורגון. בכל מקרה אם הסכימו לבוא בספינת סוחרים לאוונית עם סחורה משמע שהם חשים ייאוש.”

החלו שלושת לפנות בפני להעלות עוד סחורה "יש להם הכבוד הזה שלהם. אנשי אצולה נאלצים לבוא בספינה שכורה או כנוסעים, אפילו לסבול פחיתות כבוד של לבוא עם דברי סחר למחייה. הם זקוקים לעזרה באופן קשה. אני מקווה שהמלך בנוסף לכמורה ייזכרו להמשיך לממן את צרכי אנשינו, לחיות באופן המקל את סבלם של עניינו בעיני האלים והחשוב מכל לתת להם לשחוט זה את זה שם בצפון".

צעק האמצעי כלפי אנשי הסירה "סיימנו תנו לסירה הבאה לבוא". הצעיר שאל "אתה חושש שנממן למען הגורגונים האלה חיסז’ק אחד אפילו?”. “רק אם יאפשר להביא את אנשי השבטים קרוב יותר לממלכה".

—————————————————————————————————————

הכרכרה של יולדה הגיעה הגיע למזח זמן קצר לאחר הישמע החצוצרות. סוחר קטן קומה, לחוץ, כהה עור ושמן עמד בסמוך לכרכרה. בראותו את קריגו כופף מעט את גוו הסוחר והחליף עמו כמה מילות נימוס לפני בוא הנסיכה. בעת השיחה עם הסוחר תהה מדוע נראה הסוחר כה לחוץ. “מדוע הנך כה לחוץ סוחר יקר?”. קמטים רבים עלו על פני הסוחר מיד לאחר ששאל אותו. “טוב, אני קניתי כמה אבני חן קטנות בשביל להרשים אישה והכמורה גילתה שהוצאתי כסף לכך מתוך רווחי. במקום להשקיע או לשלם בשביל לעזור לאנשים".

“ אז אנשי הדת המטורפים שלכם באמת מקדשים את עזרת הזולת וממררים לאנשים את החיים אם הוציאו את הכסף מכיסך. כמה בלתי מתורבת, אצלנו אישים מוכשרים כמוך יכולים לחיות טוב יותר". “הו, אתה מחמיא לי. אני מאמין שהמלך אפשר לי להתעשר. הרי עובדיו הישירים הם המתחזקים של תעלות ההשקיה באדמותיי. בנוסף אילו אדמותיי יעברו שנה רעה תמיד אוכל לפרוע ערבונות שרכשתי בשלטון אביו, גם אהיה מוגן מפגיעה אילו אאלץ לפטר את כל עובדי".

רצה יולדה במורד הכבש מהספינה. במהירות אמרה "אני חושבת שעבודת האדמה אינה ראויה לאנשי חורין. אנשים חופשיים צריכים להמציא דרכים לבצע עבודות, לנהל ולהחליט. בשביל זה בארצנו תמיד היו … טוב אתה יודע". “יולדה יכולת לדרוך על החצאית הארוכה שלך ולהיפצע. זה מסוכן". “היא ילדה, תן לה ליהנות ככל שיתאפשר". יולדה ומלווה קריגו החלו לעלות לתוך הכרכרה בכדי לנסוע אל הארמון. בעוד הכרכרה נוסעת תהתה יולדה כיצד תוכל בכלל להשיג את עזרת אנשי עלדאבי כאשר אנשי מלך האנוים יפקחו עליה עין ככל הניתן.

—————————————————————————————————————–


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
8 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך