Ocean
מקווה שיצא טוב.. ???? בהצלחה!

נופש- כתיבת סיפור סבב שני של CB

Ocean 26/10/2016 815 צפיות 14 תגובות
מקווה שיצא טוב.. ???? בהצלחה!

אני רואה אותו, בהיר, מרהיב, ומאיר פנים. תמיד אותי הוא הדהים. הדהים אותי עם צבעיו וגווניו הססגוניים. הדהים אותי בצורתו הביצית.
במקום בו אני שוכן רק צבע אחד ניתן לראות מאותו דבר מה רב גוני, כתום לכל גווניו.
מעניין, מסקרן, תאוותני הוא הדבר הצבעוני הזה שלא מניח לי להתאפק.
חברי תמיד אומרים כשיהיו גדולים, יסעו לשם, לאותו דבר מהפנט עיניים. הם כמהים כמוני להגיע לשם, ל"נופש", כך הם קוראים לו. המקום בו ניתן לנוח ולהנות מיופיו השקט.
מעניין מי נמצא שם, אם בכלל, אבל אני יודע שאני, ריריקון ג'יל מכוכב מאדים, רק רוצה לברוח, לברוח מכאן לאותו ספקטרום ביצי.
מעניין מה קורה שם כי מה שקורה כאן הוא פשוט סיוט.


תגובות (14)

פרסמתי הבהרה קטנה של החוקים…
שימו לב להודעה שלי
להבא, נא לשים לב.

בקשר להתחלת הסיפור, התחלה מהפנטת ומלאת תיאורים.
זה מהווה אתגר לא קטן כי עומס תיאורים גורם לחוסר ריכוז אצל הקוראים אם התיאורים ממשיכים וממשיכים.
יש כאן כמה שגיאות בטקסט (אני לא מתכוון לעשות תיקונים לשוניים כמו שעשיתי בסבב הראשון כי זה לא הוגן)
לא הבנתי דבר אחד… יש הסבר שבו העולם הנראה מורכב מגוונים של כתום אך הוא מתאר אובייקט מסוים כצבעוני… איך זה יכול להיות?

27/10/2016 00:14

    אני אסביר את עניין הצבעים: במקום שבו הוא חי אפשר לראות רק צבע כתום ואת גווניו הכתומים כלומר הכוכב בו הוא חי הוא בצבע כתום לגווניו. אבל **מ**הכוכב שלו הוא רואה כוכב אחר צבעוני מעניין יותר שלוו בהבדל מהכוכב שלו כי בכוכב שלו קורה משהו..
    את הנקודות הללו אני משאיר לדמיונו של הקורא.
    בנוסף אסביר מה העניין של החזרות על התיאורים שדרך אגב ישנו אצמעי ספרותי כזה- המטרה היא להעביר את תחושת ההתלהבות של הכותב לקורא ואת תחושת הדיפרסיה שהוא חווה לגבי הכוכב בו הוא גר כלומר קונפליקט בין תיאורים. עוד דבר, כתיבת קטעים ברובה מתחילה בתיאורים רבים כדי להמחיש לקורא את הסביבה ולהבהיר לו אותה ץמיד קטעים התחלתיים יהיו מתוארים ברובם מאשר מעלילים (מתמקדים בעלילה שלהם).

    מצטער על התגובה הארוכה, הרבה קטעים שאני מעלה לאתר כאן לא צולחים כי אנשים מפחדים להיכנס לראש הספרותי.
    אמרתי שאני אנסה, ואני רואה שזה לא צלח ולא כולם התחברו.. אבל היה שווה לנסות..

    27/10/2016 01:32

היי היי, מה אתה נמהר כל כך? חכה ותראה אולי יבואו לך עוד קוראים כרגע. על היום הראשון לא באים כל הקוראים… אני אצטרך להמשיך את הסיפור שלך לכן אני אקרא אותו שוב עד שאבין לגמרי מה אני רוצה לעשות אבל על מה שהסברת כבר הבנתי שיש פה עם מה לעבוד, לטובה (:

27/10/2016 08:54

    תודה רבה.. שמח לשמוע
    לגבי קוראים נוספים את האמת שאני מיואש חח אני כותב ותיק כאן ובהן לקחתי הפסקה של חצי שנה מכתיבה וחזרתי שוב.

    27/10/2016 14:21

כמו שרשמה לאסתםמישהי, אתה קופץ למסקנות.
אין לי בעיה עם חזרות ותיאורים ובטח שאני מכיר את העברות הרגש בכתיבה.
אמרתי שזה אתגר לא פשוט כי יש כאן עומס של תיאורים וצריך להמשיך את הסיפור כהמשך ישיר. הרי אי אפשר מיד לעבור לעלילה.

27/10/2016 10:39

    אוקיי, כנראה לא הבנתי אותך.
    תודה בכל מקרה על ההזדמנות לכתוב.

    27/10/2016 14:22

*הוא תמיד הדהים אותי*. לומר 'תמיד אותי הוא הדהים' זה לא נכון דיקדוקית. הקטע מורכב רק מתיאורים ודי הופתעתי שיכול להיות קטע רק מתיאורים. הקטע עם הצבעים באמת לא מובן. חוץ מזה זה בהחלט מעניין ואין לי שום מושג איך אפשר להמשיך את זה….

27/10/2016 13:27

    בעברית ישנו מושג הנקרא משפט ייחוד בהן ניתן להעביר את המושאים לקידמת המשפט כדי לייחד את הנושא והנשוא במשפט.
    לדוגמא: "אני אכלתי את האוכל" במשפט ייחוד זה יהיה כך: "את האוכל אכלתי" אותו דבר עשיתי עם "תמיד אותי הוא הדהים" חחח מקווה שהייתי ברור..
    בכל מקרה יש המון לאן לפתח את הסיפור והוא לא חייב להתמקד בהסבר שנתתי לכם קודם..
    העניין כאן הוא להעביר את קו המחשבה שעלה במוחם כשקראתם את הסיפור.
    יש פה שני נקודות מבט שהכותב מתאר אחד את המקום בו הוא נמצא והשני- את המקום בו היה רוצה להיות. האחד כתום שטחי בנאלי ולא מרגש ומשהו איום קורה שם, ואילו השני צבעוני מהנפט מסקרן (כי לא ידוע מה יימצא שם).

    תודה על התמיכה ועל התגובות הבונות!! חשוב לי לשמוע מה דעתכם.

    27/10/2016 14:30

השארת אפשרות להמשיך את הסיפור בכל כך הרבה דרכים שונות! מעולה לי ^-^
אהבתי את הרעיון של כתיבה על כוכב אחר זה מעניין ומצריך חשיבה. באמת שיש הרבה תיאורים והייתי צריכה לקרוא את הקטע פעמיים או שלוש כבר לא זוכרת כדי להבין מה מסופר בדיוק. אבל הצלחתי בסוף. יאיי.

27/10/2016 15:59

    שמח לשמוע! זה בדיוק מה שרציתי לשמוע חח
    זאת הייתה הכוונה שלי..

    27/10/2016 16:08

אה ונראה לי שלא הזכרתי את זה אבל אני אוהבת ממש את התיאורים שלך! אני מתחברת מאד לנושא הזה. ככה אני מבינה המון על על המקום ועל הבנאדם בלי שתאמר מילה ודו שיח. יפה מאד

27/10/2016 19:43

    תודהה! ☺

    28/10/2016 11:13

אהבתי מאוד את הקטע. כתיבה ממש יפה :)
שבת שלום ^-^

28/10/2016 16:40

    תודה רבה! ✌

    29/10/2016 20:36
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך