עניין של חיים ומוות- פרק 4

JasBlo 12/05/2014 594 צפיות 2 תגובות

תוך שניות ספורות יצאה הספינה לדרכה, מתרחקת מהחוץ במהירות. עד שהגיעו חבורת הפיראטים מהם גנבה את הספינה אל החוף, חלקם אוחזים בכוסות הבירה שסירבו לעזוב גם לעת המרדף, היא כבר הייתה במרחק של כמאה מרים אל תוך הים אפור הגלים, לועגת לאלו שכינו את הים "ממלכתם". נכון, מלכים הם אלו ששולטים בממלכה- אבל ברכושם של המלכים שולטים המוצלחים וברי המזל מבין הגנבים. ונראה שהיום היא בהחלט ברת מזל.
צוות קשר השישה היו מבין הצוותים הקטלניים ביותר שידע הים, וככאלה נראה שהם הותירו למוניטין להם לדבר בעד עצמו והניחו שאף אחד לא יעז לגעת ברכושם. טעות- כנראה חברי הצוות המסוים הזה מתוך קשר השישה היו נמוכים בסולם הדרגות- דגי רקק. בכירים מ"קשר השישה" לא היו מניחים לדבר כזה לקרות.

סקארה נפנתה מההגאים. הגיע הזמן לזרוק את הגופות מהסיפון.
היא גררה את הגבר ואת ארבעת הנערים אל מעבר למעקה והשליכה אותם אל המים. לאחר מעו מחשבה היא השליכה גם כמה קרשים שמצאה על הסיפון, כדי להשתיק את המצפון.
וודאי הייתה להם משפחה, חברים. הם יחסרו למישהו, גם אם רק לחלאות האדם שבצוותי "קשר השישה". חלאות אדם… מי היא שתשפוט. גם היא חלאת אדם, כמוהם בדיוק.
האי הזערורי הלך והתרחק, עד שלא היה יותר מנקודה דקיקה על קו האופק, שעד מהרה נעלמה גם היא כלא הייתה. אם תשוב לאותו מקום בדיוק, סביר להניח שבאמת לא תמצא שם את האי. קצב ההיסחפות היה מהיר להדהים.
כמה מייאש להבין ששום דבר בעולם אינו יציב וקבוע- אפילו לא הקרקע עצמה.
בחדר שכנראה שימש את הקפטן של הספינה הזו היא פרקה את חפיה. לא שהם היו רבים- רק מה שנשאה על גבה. אבל מטענה המועט היה חשוב. בלעדיו, אין טעם לשום דבר ממה שהיא עושה.
החדר היה מפואר. חרבות מוזהבות הוצמדו לקירות, ותר לקישוט מאשר לשימוש אמיתי. גם כמה אקדחים וסכינים, מרהיבים לא פחות מהחרבת ויעילים בערך באותה מידה, עיטרו את קירות החדר.
תיבה מברונזה, שהכילה את רכושו והונו של הקפטן ושל הספינה כולה, ניצבה בפינת החדר.כשפתחה אותה, היא גילתה ערימה של מטבעות זהב וכמה תכשיטים. מדובר בספינה עם צוות זוטר ב"קשר השישה", אין בזה ספק. אם הם היו בכירים, היה שם הרבה יותר ממטבעות זהב ומעט תכשיטים שכויסו מאצבעותיה של איזו גברת.
על שולחן במרכז החדר ניצבו בערימה מפות. הן כמובן לא היו יעילות במיוחד אם ניסית להגיע לאיים מסוימים, אבל הן בהחלט יכלו לתאר אזורים בים אליהם לא מומלץ להשיט את ספינתך. ואזורים אלו, למזלם הרב של בני האנוש, קבועים יחסית במקומם. לרוב.
היא תוכל להשתמש במפה כדי לנסות ולכוון את ספינתה את האיים המרכזיים. היא הייתה מודעת לכיוון המשוער בו הם נמצאו, אבל לא היה בזה. מקומם של האיים המרכזיים היה קבוע נכון לעכשיו, אבל דווקא בגלל זה יהיה עליה לדייק בכיוון. בניגוד לאיים אחרים, הסיכוי שיעדה ישוט לכיוונה אינו גבוה במיוחד.

הצרה היא שלא היה לה ניסיון רב בהשטת ספינות. הניסיון שלה הסתכם בכך שפעם, כשעלתה בגניבה על סיפונה של ספינה, היא ראתה את הקברניט בפעולה למשך חמש דקות. ואז הוכנסה לתא המטען בתוך ארגז העץ בו הסתתרה יחד עם שאר המזוודות. לרוב היא התגנבה לספינות והשתמשה באוטובוסים- היא חששה שאלו לא הצליחו להקנות לה די ניסיון כדי להשיט ספינה.
אבל, כמובן, תמיד יש פעם ראשונה.
עכשיו צריך רק לקוות ש"קשר השישה" לא יודעים בדיוק כמה ספינות יש להם.


תגובות (2)

יופי, יופי, יופי.
אני אמשיך לקרוא ולחקות בקוצר רח להמשך הסיפור.
(השלוש ארבע שורות ראשונות, קצת לא מסודרות, כדי שטטפלי בזה.

12/05/2014 23:31

כן, כמה שגיאות מקלדת… אני צריכה להתחיל לשים לב לדברים האלה >< תודה רבה על תשומת הלב והקריאה!

13/05/2014 06:55
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך