המבוגרים והצעירים

22/11/2009 995 צפיות אין תגובות

המבוגרים והצעירים

אתם מדברים על גיל ההתבגרות וטוענים כי הנוער של היום אינו דומה לנוער של אז!
אין לו את החוסן הנפשי,
אין לו את הערכים הנעלים שהיו לאבותיו.
הוא נוער מנותק מהמציאות,
אינו חולק כבוד למבוגרים ומזלזל במורשת האבות ובשורשים.
מאשמים אותו שהוא מושפע מסרטי-הקול-נוע, ומיחסים הפתוחים שבין הנערים והנערות. נוער שמואס בלימודים ותר אחר תאוותיו המגונות. נוער שרודף אחר הגירויים שמצעים לו החיים המודרניים, כמו עישון, סמים, משקאות חריפים והימורים.
חלקכם מנסים למצוא סיבות כדי לגנות את הנוער של היום ולהטיל בו דופי. מי שמצליח בכך יותר מהאחרים זוכה לכבוד ולהוקרה ורואים בו כמחנך הדור החדש. חושבים את עצמם למפקדים ולמחנכים מעולים.
הרשו לי לחלוק על דעתכם!!
הרשו לי לומר לכם כי אתם לא דוברי-אמת!
הרשו לי לומר לכם כי אתם עושים זאת רק כדי לזכות בכבוד שלא מגיע לכם!
אינכם ראויים לכבוד!
אינכם מחנכי הדור!
אני נער מתבגר!!
אני מודה כי כל הכינויים שכיניתם בהם את הנוער הם אמת.
אך אף סיבה מהסיבות שציינתם לא חלה עלי!
איני מבקר קבוע בבתי הקול-נוע! הסרט האחרון שראיתי דן בסוגיה היסטורית.
אני לא קורא את ספריו של אחסאן עבד הלקדוס!
אני לא קורא ספרות בכלל!
ניסיתי פעם לקרוא את הספר "עץ האומללים" של הסופר "טהה חוסיין" אך לא יכולתי לקרוא יותר מארבעה עמודים! אני חי בסביבה שאין לה בעיות כל שהן, לא בעיות כלכליות ולא חברתיות. אבי אדם מכובד ומוכר. לא זכיתי ממנו לפינוק מוגזם וגם לא לנזיפה. הוא תמיד ניסה להבין אותי, לשוחח עמי על בעיותיי ולהוביל אותי אל הדרך הנכונה. אמי אישה הגונה שהמטירה עלי אהבה רבה. עד לגיל שש-עשרה הייתי מאושר ולא חסר לי כלום בחיים. נהניתי מחיי מאוד. הייתי נער ערני ומלא חיים. אהבתי משחקי ספורט, התאמנתי במכון כושר ופיתחתי את שריריי. שחקתי בקבוצות של כדור רגל, כדור יד, כדור סל וכדור עף. אהבתי מאוד שחיה והייתי שחין מעולה.

ואהבתי את סוסו!!
סוסו היתה בת חמש-עשרה, שנה אחת צעירה ממני!
היתה נועזת. היא לימדה אותי כיצד לנשק. הנשיקה הראשונה שלי היתה ביוזמתה. לא שאלתי מי לימד אותה לנשק בצורה מגרה כזו!!
סוסו אהבה אותי!! לא היה לי ספק באהבתה! נהגה להביט בי כשאני מתאמן במכון הכושר או כששחקתי בכדור. הייתי עושה זאת רק על מנת להרשים אותה וכדי לזכות באהדתה. נפגשנו מדי יום ביומו, הלכנו יחד, שחקנו יחד, שוחחנו יחד ואהבנו יחד.

עברה שנה על אהבתנו!!
ראיתי את סוסו עומדת ומדברת עם בחור כבן שלושים. היה לו שפם דקיק ונראה בחור חזק ומטופח. הכרתי אותו מהמועדון, היה נוהג במכונית ספורט חדישה בצבע אדום והבנות תמיד התגודדו סביבו.
מדוע סוסו מדברת עמו?
עמדתי מרחוק והבטתי בהם. לא העזתי לגשת אליה ולשאול למעשיה ולקשריה עם הבחור. אינני יודע למה! ההמתנה נמשכה כחצי שעה, לאחריה הם נפרדו וסוסו נגשה אלי. הלכה בגאווה ועם ראש מורם כשהיא מחייכת בחיוך מוזר שלא ראיתי כמותו קודם לכן. נעמדה מולי ושאלה, נדמה היה לי שהיא מדברת אל ילד קטן:
"מה שלומך ג'לאל?
האם שיחקת כדור עף היום?".
הבטתי בעיניה כמחפש דבר מה ואמרתי: "מי הבחור שהיה איתך?".
ענתה לי בזלזול: "זה מוחמד! אינך מכיר אותו?".
עניתי ברוגז: "כן אני מכיר אותו, מדוע דיברת איתו?".
ענתה לי כשהיא מנדנדת את כתפיה: "מה רע בזה?".
עניתי: "הוא בגיל אביך!! מה לך ולו!".
ענתה לי: "אתה מקנא? הוא חבר של אחי, ואני נהנית לדבר עמו."
המריבות בינינו גברו מיום ליום. כולם היו בגלל מחמווד. תמיד מצאה דרכים כדי לפייס אותי, הדרך המקובלת עליה היתה הנשיקה, והיא ידעה לנשק!!
פעם הייתי אמור להתחרות בשחייה. חיפשתי אותה בקהל שהצטופף סביב הבריכה כדי לצפות במתחרים ולא ראיתי אותה. לא היתה במקום. הייתי נרגש מאוד, הרי כל התחרות היתה למענה. רציתי להראות לה כיצד אני מנצח ולזכות ממנה במחמאות. כל דבר שעשיתי היה רק למענה, והיא נעלמה. כשהגיע תורי להתחרות, עמדתי ללא תנועה. היא לא היתה ולכן איני יכול להשתתף בתחרות. ברחתי כל עוד נשמה באפי. הקהל החל להאיץ בי לחזור ולעודד אותי להיכנס לבריכה, אך אני ברחתי והתחלתי לחפש את סוסו.

וראיתי אותה!!
היא הלכה עם מחמוד למגרש החניה שפתח לה את דלת המכונית, התיישבה לידו והמכונית נסעה. הייתי נסער ונרגש. עזבתי את המועדון והתחלתי להלך ברחובות בצעדים מהירים, כאילו אני בורח משד או מרוח רעה שרדפה אחרי.
שוטטתי ללא מטרה. לא ידעתי לאין אני הולך וממי אני בורח!! חזרתי הביתה, נשכבתי על המיטה ובכיתי כפי שתינוק בוכה. שאלתי את עצמי:
"מה היא רואה במחמוד שאינה רואה בי?
מדוע היא מעדיפה אותי עלי?".
הגעתי למסקנה שהיא רואה בו כגבר של ממש.
לגבר צריך להיות שפם,
צריך לנהוג במכונית
וצריך לעשן
ולשתות משקאות חריפים.
החלטתי שגם אני גבר ויכול לאמץ לי את כל התכונות של גבר. התחלתי להתגלח שלוש פעמים ביום. לאחר שבוע ימים גדלתי שפם מרשים. התחלתי לעשן בהפגנתיות. הלכתי למועדון וראיתי אותה! היא נגשה אלי ושאלה כמופתעת:
"גדלת לך שפם?".
עניתי: "אינו מוצא-חן בעינייך?".
הנידה בראשה ואמרה: "לא מתאים לך!!".
עניתי לה בצחוק מעושה: "מחר תתרגלי אליו!".
לאחר מכן חקרתי אותה. מה הקשר שלה עם מוחמד, מדוע לא היתה בתחרות שלי ולאין נסעה עם מחמוד. היא ענתה שהיה לה דבר חשוב לעשות ועל כן הוא הסיע אותה למקום בו היתה צריכה להיות. היא פייסה אותי כנשיקה חמה ומתוקה. הרי כבר אמרת לכם: היא יודעת לנשק!!
ושאלה: "אתה הולך לשחק כדור-עף היום?"
עניתי: "הפסקתי לשחק, אני די מבוגר למשחקי הילדים!".
הוצאתי חפצת סיגריות, והתחלתי לעשן.
"ממתי אתה מעשן?" שאלה כמופתעת.
,כל הגברים מעשנים". עניתי.
הציעה שנשב בגן הורדים כהרגלנו. אמרתי לה: "זה משחק ילדים, אני מעדיף ללכת לבר כדי ללגום משקה חריף".
נכנסנו לבר ושם פגשתי בחורים מבוגרים יותר ממני. התיישבתי ביניהם כשאני מעשן וגומע את כוסות הוויסקי אחת אחרי השנייה. לא כי אני אהבתי זאת, כי אם רק כדי להרשים את סוסו ולהוכיח לה שאני גבר כמו מחמוד. התנהגותי זו לא הרשימה את סוסו, היא ראתה בי כילד למרות כל מאמציי להיראות כגבר. המשיכה את הקשר עם מחמוד המבוגר ממנה בארבע-עשרה שנים לפחות.
לא יכולתי לשתוק יותר!!

אני חייב לנקום מסוסו!!
השיטה הטובה ביותר שנראתה לי היתה להתחיל ללכת עם בנות אחרות. התחלתי לרמות בנות הגונות ומכובדות, ניצלתי את תמימותן ועזבתי אותן לאנחות לאחר שזכיתי בחסדיהן. התפארתי בפני חבריי בכיבושיי. כששאלו אותי על סוסו עניתי:
"עזבו אותי,
היא רק ילדה קטנה!".
כדי להשלים את ההצגה הייתי חייב לנהוג במכונית. לקחתי את המכונית של אבי, כשלא רצה לתת לי אותה, גנבתי אתה. ונסעתי למועדוני-הריקודים, שם בליתי עם חברים וחברות בשתייה של משקאות חריפים ובעישון סמים:
"כך גבר צריך לנהוג!". חשבתי לעצמי.
כעבור מספר חדשים ראיתי שוב את סוסו!
היא נראתה כשבר-כלי, כל היופי שלה נעלם ונראתה כאישה זקנה. בכתה וסיפרה לי כי מחמוד ניצל אותה, ועזב אותה כשהיא בהריון. נאלצה לבצע הפלה כדי שהוריה לא ידעו על חילול כבודה וכבודם. התחננה שאחזור אליה ונשבעה כי היא רק אותי אוהבת, ומעדיפה אותי על כל הגברים.

אבל היום אני גבר!!
גבר לא פחות ממחמוד!!
היא ידעה כי בחורים מרמים את הבנות ומנצלים אותן,
מדוע היא חושבת שאני לא דומה לכל הבחורים?
האם היא עדיין חושבת אותי לילד?
שאינו מסוגל לבגוד?
אני גבר כמו כל הגברים!!
גם אני יודע לבגוד!
גם אני יודע לנצל את הבנות!
רימיתי וניצלתי אותה
כפי שגבר אמתי אמור לעשות!
אני היום גבר!!
הפסקתי להיות נער מתבגר!!
כעת אני שואל:
האם רק המבוגרים הגונים?"


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
12 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך