המצאת הטלוויזיה

05/06/2014 1092 צפיות אין תגובות

פעם, לפני 50 שנה בערך איש אחד ששמו: "מיניאס פרו", החליט שהוא ממש רוצה לנסות להמציא המצאה שלא המציאו מעולם.
הוא חקר וחקר המון ניסויים, ולא הצליח, עד שתגלית מדהימה צצה לו בין רגע.
"אף אחד לא חשב להמציא את זה" הוא אמר.
והמצאתו היא: "מסך טלוויזיה", לא גדולה, היא תהיה בשלבי הניסוי שהוא יחשב.

~ כעבור שנה ~
מיניאס עדיין חשב על המצאתו, ושאל המון אנשים שיעזרו לו, אך הם לא הבינו אותו וצחקו עליו, ואפילו לעגו לו: "אתה, מיניאס כזה איש, תמציא המצאה שאף אחד לא חשב"? הם אמרו.
ומיניאס לא הקשיב להם, והוא ישב בביתו חודשים רבים ואפילו שנים, עד שהגיע לו לראש ההמצאה.
אך הוא לא ידע למי לספר עליה, כי הוא רצה שיאמרו לו אם זה אפשרי.

~ כעבור חודשיים ~
מיניאס התקשר לחברו הכי טוב בעולם "אורי גלר", ושאל אותו: "תוכל לבוא אליי בבקשה? אני צריך עזרה בהמצאתי הראשונה".
אך הוא אמר לו: "מצטער, אני צריך לעשות פה עבודה שאני עובד עליה למען העתיד שלי".
מיניאס אמר לו: "איזו עבודה"?
"עבודת שורשים למשפחה שלי" הוא אמר.
"כל 400 בני הדודים שלי, הסבים והסבתות, הילדים, ואפילו 10 הכלבים והכלבות" הוא אמר.
אז מיניאס המשיך לעבוד בהמצאתו שנים רבות, ולפתע צלצול בדלת.
"מי שם"? הוא אמר.
"אורי גלר". אמר מבחוץ.
מיניאס פתח את דלתו, וראה את אורי גלר חברו, עומד יחד עם כל משפחתו, שעומדת וחוסמת את 4 הקילומטר של הכביש.
"אפשר להיכנס עם משפחתי"? אמר אורי גלר.
"בוודאי" אמר מיניאס, ורץ להביא כיבוד.
אורי קרא למשפחתו שתיכנס אל ביתו של מיניאס.
"כיף לכם"? אמר מיניאס.
"כיף לנו? בוודאי", אמרו כל המשפחה, וצהלה גדולה ערוכה בבית.
מיניאס צחק איתם וחזר להמשיך בהמצאה הגדולה.
אורי גלר ראה במה הוא עובד ושאל: "אפשר לעזור לך"?
"אם אתה מבין" אמר מיניאס במבט חיוור.
"מממ…. זה נראה משהו שמוכר לי", אמר אורי.
"אה! הבנתי, 4 החלקים האלו הולכים ל-A, והחלק הזה עובר ל-B" אמר אורי.
"וואו" אמר מיניאס. "איך אתה מבין בנושא"?
"פעם הרכבתי משהו נורא מסובך, וחשבתי אם גם על זה יעבוד", אמר אורי.
"יופי" אמר מיניאס, "רוצה שנתחלק 10% מהרווחים שנרוויח"?
"בסדר" אמר אורי.

~ וכך המצאת הטלוויזיה פורסמה בחנויות החשמל. מאות תושבים באו וקנו. אך מיניאס פרו, ואורי גלר, לא וויתרו. הם העבירו את ההמצאה למיליוני איש והמון טלווזיות בצורות שונות ובגדלים שונים הגיעו לקולנוע שרק נפתח, למפעלים של חנויות החשמל הגדולות, וכמובן גם לבתיהם של האנשים שהטלוויזיות משמשות כמסך צבעוני ומלא אפקטים בשבילם ~

שני הגאונים "מיניאס ואורי", ישבו בביתם נטושים, ומלאי זקנה, ונהנו ממסך הטלוויזיה.

~ כעבור שנתיים ~
נפטרו מיניאס ואורי ממחלה קשה נוראה: "4 צינטורים, ו-2 התקפי לב".
בצער רב התאספו להם 2 משפחותיהם וחזרו הביתה.

~ כעבור שנה ~
הקולנוע השתדרג רק בזכות ההמצאה הגדולה: "מסך הטלוויזיה החכמה". על הקולנוע הגיע מסך פלזמה ענק: "60 אינץ", ומאות תושבים באו לצפות בסרטים החדשים שמשדרים.
כל כרטיס עלה 50 ש"ח. יחד עם הפופקורן והשתיה זה עוד 50 ש"ח, וכולם נהנו מהסרטים.

~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך