Estonian
* אז אולי אתם שואלים את עצמכם מדוע צריך חישובים. הסיבה לכך היא שדרך החישובים ניתן לדעת מהי מסתו, מהי צפיפותו וגם מהי עוצמת המשיכה שלו ועוד כל מיני פרטים.

איך גילו את נפטון ופלוטו?

Estonian 02/07/2011 1072 צפיות 4 תגובות
* אז אולי אתם שואלים את עצמכם מדוע צריך חישובים. הסיבה לכך היא שדרך החישובים ניתן לדעת מהי מסתו, מהי צפיפותו וגם מהי עוצמת המשיכה שלו ועוד כל מיני פרטים.

כאשר בני אדם מצאו את כוכב הלכת אוראנוס, הרבה מאוד אסטרונומים התלהבו. סופסוף הם הבינו מה גרם לטעות בחישוב שלהם בנוגע למסלולו של שבתאי, כאשר חישבו את מהירות הקפת השמש שלו הם לא הבינו למה הם טועים, האם הנוסחא שגויה?, הרי אחרי מעקב אחרי מסלולו כל לילה ניתן לדעת את מהירות הקפתו.*
לבסוף התברר שאוראנוס הפעיל על שבתאי כוח משיכה שגרם לו לסטות מהמסלול.

כאשר מדענים חקרו את אוראנוס לתדהמתם הם גילו שוב נוסחא שגויה. הם בדקו וגילו מה צריכות להיות , מיקומה של הפלנטה החדשה, את מסתה ואפילו את צפיפותה.
אחרי ששלחו גשושיות לאזור שבו חשדו גילו את הפלנטה בדיוק במקום שבו שיערו שהוא, וכך גילו את נפטון.

לאחר כמה זמן, בדקו שוב את מהירותו של אוראנוס ואז הבינו שחייבת להיות עוד פלנטה כי הנוסחא עדיין שגתה. הם בדקו וחקרו ושלחו גשושית למקום שבו חשדו וגילו את פלוטו.

לאחר זמן מה הוכח שפלוטו לא השפיע בכלל על אוראנוס כיוון שפלוטו קטן מידי בשביל לעשות את זה.

ההסבר לכך עדיין בגדר תעלומה.


תגובות (4)

רגע,
לסיכום מה שהקטע מסביר:
שבגלל שמצאו את אוראנוס מצאו גם
(כמובן שאחרי זמן מה) את נפטון ואז גם את פלוטו.

ככה זה בחיים דבר אחד מוביל לדבר אחר.
David.M☺

29/08/2011 19:30

אמממממ……..מה??

07/09/2011 00:46

אוה!
החכמתי!
תודה XD

07/09/2011 08:05

היי Estonian
יפה שחשבת לכתוב דברים מדעיים והתגובה שלי היא תמשיך להתעניין "ברומו של עולם" ואין ספק שתגיע רחוק"

תודה בקי

07/09/2011 08:34
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך