Estonian
אני מקווה שתצליחו לחדור לעומק הסיפור, ולעבור את מעטפת הבדיחות והציניות. מוצגת כאן המלחמה באופן סרקסטי, אך חשוב להבין שלכל צד מניעים משלו למלחמה, מטופשת ככל שתהיה, ולכל אחד דרך אחרת להצליח במטרתו. אני מקווה שנהנתם. בנוסף, קרוקודיל. תודה רבה.

המלחמה על תפוח הזהב

Estonian 15/07/2014 6997 צפיות 23 תגובות
אני מקווה שתצליחו לחדור לעומק הסיפור, ולעבור את מעטפת הבדיחות והציניות. מוצגת כאן המלחמה באופן סרקסטי, אך חשוב להבין שלכל צד מניעים משלו למלחמה, מטופשת ככל שתהיה, ולכל אחד דרך אחרת להצליח במטרתו. אני מקווה שנהנתם. בנוסף, קרוקודיל. תודה רבה.

האלות הרה, אתנה ואפרודיטה ערכו סעודה והזמינו אליה את כל האלים. שלוש האלות התגנדרו היטב, והיו לבושות במיטב הבגדים היפים שהיה ליוון העתיקה להציע.
הם הזמינו אלים רבים, אך את אריס, אלת המדון הן לא הזמינו, ולכן, כיאה לאלה מסכסכת ומחממת, חרטה על תפוח זהב את המילים "ליפה ביותר", וגלגלה לעבר האלות. למותר לציין שצחקקה צחוק מרושע, כיאה לאלה של וויכוחים.
שלוש האלות מיד החלו בקרב, שכן, כל אחת האמינה שהזכות לבעלות על התפוח הזהב (שאגב, לא היה טעים במיוחד, לדעתי. ניסיתם לאכול פעם זהב? זה שובר את השיניים. לא מומלץ.)
למה בכלל כל אחת רצתה את התפוח?

~הצד של הרה~
"זאוס! מספיק כבר!" קראה הרה.
"מה עשיתי?" מחה אדון השחקים.
"עוד בת תמותה, עוד ילד, עוד יורש עצר?!" כעסה הרה.
מאז נישאו השניים, שלום בית היה מושג שחמק מסף ביתם. זוגיותם הייתה חזקה, אך חיבתו של מלך האלים לנשים הייתה חזקה יותר. לא פעם תפסה הרה את זאוס במהלך משגל או ניאוף, וזה דבר שתמיד הכעיס אותה.
"אתה ממשיך שוב ושוב לבגוד בי! אינני מוכנה לשאת עוד את זה!" קראה הרה.
"איני כובל אותך בכבלים אלי," אמר זאוס.
"אני אלת הנישואין. כיצד אוכל להתגרש?"
"חפשי ב144. יש שם עורכי דין טובים."
"אני אמצא עורך דין ואוציא סכום מזונות כל כך גדול, שכל העושר שיש לך יהיה שלי."
"בהצלחה עם זה. הבנים שלנו לא צריכים דמי מזונות."
"הסתכלת על ארס לאחרונה? הוא תוקפן ואלים יותר מתמיד. מעט אומגה 3 לא יזיק לו. הוא זקוק לדמי מזונות."
"מספיק עם הפולניות," מחה זאוס.
"זו לא פולניות! זו דאגה של הורים, מה שככל הנראה לא קיים אצלך, משום שאתה הולך ובועל כל דכפין!"
"זה לא כל דכפין! רק נערות יפות."
"אתה פשוט מחליא אותי!" קראה הרה.
"ואת מחליאה אותי. הסתכלת במראה לאחרונה? את נראית כל כך זקנה!"
הרה נעלבה כל כך מההערה הפוגענית של זאוס. היא לא הייתה מסוגלת עוד לשאת את העלבון.
היא קמה והלכה, בעוד זאוס מגדף אותה, ומכנה אותה פחדנית.

"ואז הוא אמר לי שאני נראית זקנה," אמרה הרה, כובשת את דמעותיה, אוחזת בספל של נקטר מתוק.
"די, די, יהיה בסדר, הרוש" הבטיחה איריס, "שתי עוד קצת תה עם נבט חיטה, והכל יסתדר."
כאשר ניגשה אליה אתנה, והציעה לערוך סעודה ביחד עם אפרודיטה, רצתה הרה להוכיח שאיננה זקנה, והיא עוד נמרצת. היא ביקשה את עזרתה האדיבה של אפרודיטה בשביל בגדים יפים, איפור מושלם וגינוני אישה.
"את נראית כמו מיליון דרכמות," אמרה אתנה.
"בואי ניקח סלפי," אמרה אפרודיטה, ושתיהן הצטלמו.
וכך, כאשר התגלגל התפוח, רצתה הרה את תפוח הזהב כהוכחה ניצחת לכך שהיא אלה שצריך להתחשב בה, בעיקר מצד בעלה שזלזל בה.

~הצד של אתנה~
"חכמולוגית טיפשה!" קרא ארס.
"אינך יכול לקרוא לי 'חכמולוגית' ואז 'טיפשה'. המילים הללו נוגדות זו את זו."
"אשכנזייה מתנשאת!"
"איני מבינה. מהו בכלל אותו כינוי אשכנזייה?"
מאז שהתחיל ארס לצפות ב"האח הגדול", למד מילים שהיו זרות בשפתן של האלים היווניים. מובן שאף אחד מהם לא היה בקיא במוצאות המזרח ואשכנז. כולם היו יווניים, מלבד אפרודיטה, שהייתה קפריסאית, אבל בינינו, קפריסין, יוון, הכל אותו דבר. מלונות זולים, קל לגנוב מגבות. לא קשה.
"את אפסית!" קרא ארס, "את בושה לאלות המלחמה!"
"ובכן, אתה אל המלחמה חסרת החשיבה. אני היא אלת המלחמה והטקטיקה."
"טקטיקה שמקטיקה. זה לא מעניין אותי."
"צר לי שלא בורכת בשכל, אחי," אמרה אתנה.
"מתנשאת מסריחה," אמר ארס, והלך.
אתנה לרוב לא התייחסה לעלבונותיו של הקולגה שלה, אך הפעם היה בזה משהו שטרד את מנוחתה. היא הרגישה בחוסר התמיכה והפרגון מצד שאר האלים. היא האמינה שהדבר נעוץ בכך שהיא מדברת בשפה גבוהה כל כך, שאין הם מבינים אותה, ולכן לגלגו לה.

"האם אני באמת מתנשאת?" שאלה אתנה.
"לא, לא, וודאי שלא, אתנוש," אמרה איריס, "שתי עוד קצת תה עם נבט חיטה, והכל יסתדר."

אתנה רצתה להוכיח לכולם שהיא איננה עוד סתם אלה, ואיננה "מחרבת כייף". היא החליטה על ארגון סעודה, אך לשם כך הייתה זקוקה לעזרה נשית: אפרודיטה, שהתמחתה באירועים וקישוטים, והרה, שהתמחתה בלהיות אמא.
אתנה קיוותה שהשגת תפוח הזהב של "היפה ביותר" יגרום לה לקבל מעט כבוד משאר האלים. כבוד אותו רצתה מאוד לקבל.

~הצד של אפרודיטה~
אפרודיטה הינה אלת היופי והאהבה. מן הסתם שתפוח שרשום עליו "ליפה ביותר" יהיה מכוון לה, אך הדבר היה לה חשוב אפילו יותר מהרגיל.
"אז… מה בכלל ההבדל בינך לבין ארוס?" שאל אפולו.
"ארוס הוא בני."
"ובכל זאת?"
"אני אלת האהבה, והוא אל התשוקה," אמרה אפרודיטה.
"אבל מה ההבדל?"
"אהבה זה כשאתה אוהב משהו. כמו למשל, אני אוהבת גלידה, שוקולד, ממתקים, סוכר, בצקים, מלאווח, ג'חנון, פתות, מופלטה."
"ותשוקה?"
"תשוקה זה כשאתה ממש רוצה לקבל משהו. כמו למשל, אני משתוקקת לגלידה, שוקולד, ממתקים, סוכר, בצקים, מלאווח, ג'חנון, פתות, מופלטה."
"נשמע שאת רעבה."
"ברור שאני רעבה. אתה יודע כמה קשה זה להישמר מפיתויים? אני מוכרחה לשמור על הגזרה שלי!"
"אבל את אלה! את יכולה לשנות צורה כרצונך."
"היי, זה נכון!" אמרה אפרודיטה.
היא החליטה מיד להתחיל בסעודה. היא אכלה גלידה בטעם וניל יווני (הוניל הצרפתי עוד לא הומצא, שכן הצרפתים עוד היו שבטים גאליים), שוקולד (שעוד לא התגלה, אז זה סתם שם קוד למשהו טעים), סוכר (לא קנה סוכר, אלא אבקה לבנה שהם מצאו שם.), בצקים, מלאווח (תימנים תמיד היו, ותמיד הכינו אוכל טעים), ג'חנון (ככה הומצאו ימי השבת), פתות (מה זה בכלל?) ומופלטות (כי אין דרך טעימה יותר לשבור את אי-אכילת החמץ בפסח!). היא אכלה והשמינה, עד שהחליטה שהיא תשנה את צורתה לרזה וחטובה, אך לא הצליחה! הקסם לא עבד.
בחרדה עמוקה, פנתה אפרודיטה למומחית.
"איך אני אוכל להרזות עכשיו?" שאלה אפרודיטה בבכי, ואז הביטה במגש. "איפה העוגיות?"
"אין עוגיות," אמרה איריס.
"אין עוגיות?!" צווחה אפרודיטה, "אבל יש לי מאנצ'יז לעוגיות!"
"די, די, אפרודיטוש," אמרה איריס, "שתי עוד קצת תה עם נבט חיטה, והכל יסתדר."
אפרודיטה, שבניגוד להרה ואתנה, לא זכרה שצריך להיזהר מהתה הזה, שתתה ממנו והקיאה את נשמתה עד שהפכה לרזה וחטובה שוב.
כאשר הציעו לה הרה ואתנה לערוך סעודה, שמחה מאוד, שכן, כך הייתה יכולה להציג את יופייה המחודש.
כאשר התגלגל התפוח לשם, האמינה אפרודיטה שהכוונה אליה, שכן הקיאה כל כך הרבה בשביל להפוך ליפה.

שלוש האלות היו בעלות צד במלחמה על התפוח הטיפשי, אך שכחו, ממניעיהן האישיות, שהמלחמה הזאת הייתה מטופשת כל כך… למה להילחם על תפוח זהב בכלל? כנראה שלעולם לא נבין…


תגובות (23)

סיפור נהדר, מקורי ואמיתי.
בדיוק כמו החיים עצמם: אין טובים או רעים.

15/07/2014 22:28

מדהיםם

16/07/2014 00:26

סיפור יפה מאוד. הוא כתוב נהדר בצורה מצחיקה וקלילה למרות שבסופו של דבר יש מסר בסיפור. אני חושבת שזה יפה מאוד שככה אתה מציג סיפורים.
התגעגעתי לכתיבה שלך.

16/07/2014 11:10

ממש אהבתי את הסיפור סרקסטי קצת ילדותי אבל יש בו הרבה מידעה שחבוי בין השורות :)

17/07/2014 15:20

אני מכירה את הסיפור על התפוח.
הדרך שבה הצגת את כל הצדדים קרעה אותי! (וגם הנבט חיטה של איריס שלקוח, למיטב זיכרוני, מהסידרה החדשה של פרסי ג'קסון והאולימפים)

17/07/2014 16:29

אהבתי מאוד, דרך אחרת להסתכל על המיתולוגיה.
-לא נכנסתי כבר ארבעה ימים בערך ואף אחד לא שם לב אליי. אני הולכת לכתוב סיפור שייכנס לבחירת העורכים. עכשיו.-

17/07/2014 16:40

נחמד וקליל, מתה על זה! אבל הסיפור מנוגד מעט למה שקרה על פי הסיפור במיתולוגיה. דירגתי 4.

17/07/2014 17:23

תודה רבה כולם!!!
ורעות: לא התכוונתי אפילו קצת שזה יציג את הסיפור המקורי, כי הוא לא שלי, וגם כי כל אחד יכול לפתוח ספר/אינטרנט ולקרוא.
רציתי לתת נקודת מבט אחרת לגמרי על הסיפור, ולהמציא לחלוטין את קו העלילה. מן הסתם שאף אחד מהדברים האלו לא הופיע במיתולוגיה היוונית עצמה… כי אם כן, היינו בבעיה קשה… (כלומר, סלפי כבר מלפני הספירה? סלפי?!)
תודה בכל זאת ^^

17/07/2014 17:44

סיפור ענק. אני לא מכירה אותך, אתה חייב להיות סופר מוכשר.
אני לא יודעת מאיפה להתחיל, השתמשת בשפה גבוהה ו"עממית" לסירוגין אבל בהתאמה, התייחסת לבעיות של ימינו בין השורות, תיארת הכל בצורה מושלמת, הסיפור אסתטי, מצחיק, כתוב טוב, וגם משלב מיתולוגיה יוונית שזה תמיד מעורר מחשבה.
בקיצור הכי טוב שקראתי זה זמן רב.
כל הכבוד, ומזל טוב על בחירת העורכים!

17/07/2014 20:51

הצלחת לשדרג סיפור מוכר לחדש, ולהצחיק.
יפה.

18/07/2014 04:20

אדיר.
אני מת על מיתולוגיה וזה פשוט אדיר

20/07/2014 22:59

אהבתי.

28/07/2014 02:13

מקורי מאוד, ממש אהבתי.
גם פעם שאני שומעת על המלחמה עם תפוח הזהב, אני אף פעם לא אבין את המלחמה הטיפשית הזו.
אה וממש אהבתי את הסרקזם והציניות שהבאת כאן.
מדרגת 5

05/08/2014 18:16

זה ממש יפה :)
זה כתוב בצורה שנחמד נורא לקרוא ואהבתי את מוסר ההשכל

06/08/2014 06:16

תמיד כיף לקרוא את הסיפורים שלך אור…
שמח שלפחות אתה לא פרשת, כי לא מעט מהויתקים פרשו כמו ששמת לב.
מדרג 5.

26/08/2014 04:47

יואו, את כותבת מדהים. זאת הפעם הראשונה שאני קוראת סיפור שלך והתרשמתי לטובה.
מזל טוב על בחירת העורכים.

26/08/2014 07:58

קרעת אותי חחחח פשוט קורע

26/08/2014 17:43

תודה רבה לכולם! אני ממש שמח לראות את התגובות האלו! אני מעריך את זה מאוד.
(ואגב, אני בן, למי שלא ידע :))

26/08/2014 21:09

ממש ממש ממש אהבתי. אני אישית מת על המיתולוגיה היוונית. דרך מעולה ומצחיקה להציג את הסיפור שלך. ממש אהבתי

27/01/2015 20:49

שמחה כל פעם לקרוא את הסיפור הזה, רציני זה כבר בסימניות שלי.

11/08/2015 11:37

תודה רבה! זה ממש משמח אותי לשמוע :)

12/08/2015 12:42

ממש אהבתי איך שחיברת את המיתולוגיה לתקופה המודרנית של ימינו!!
סיפור מקסים ומצחיק, צפיתי סוף אחר אבל הסוף שאתה הבאת מראה שכל הסיפור הוא על מה ולמה? בגלל תפוח זהב. שהוא בעצם לא האישו אלא הבעיות הפרטיות של כל אחת מהן.

16/10/2015 22:42

מהממם

28/06/2022 19:11
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך