noazil111
איך זה?

סיפור מהמיתולוגיה – החידה של ספינקס (לתחרות סיפורים)

noazil111 05/12/2013 3231 צפיות 3 תגובות
איך זה?

ספינקס היא מפלצת עם ראש של אישה וגוף של אריה עם כנפיים. בגלל פניה היא לא נראית מאיימת. פניה החמודים של אישה לא מפחידים את העוברים שהולכים ליד ההר הגבוה שבו היא גרה. שום איש לא ידע על קיומה כי מי שעבר לידה, לא חזר. את כל מי שעבר לידה היא שאלה בחידה. היא הייתה ניגשת בנימוס רב ומציגה את עצמה: "שלום, אני ספינקס ויש לי חידה!" בשביל שיסכימו שתשאל אותם היא אמרה אמרה שמי שעונה נכון יקבל את מה שיש לו. האנשים התעניינו ורצו שתשאל את החידה. שום איש לא הצליח לפתור אותה. החידה הייתה קשה והם לא התייחסו אליה ברצינות ולכן היא כעסה. הם לא הצליחו לפתור את החידה ולכם היא טרפה אותם. בחור אמיץ וחכם אחד בשם אדיפוס הגיע אל ספינקס. ספינקס חשבה שהוא עוד סתם טיפש טעים. בלי היסוס היא חדה לו את החידה: "מהו היצור ההולך בבוקר על ארבע רגליים, בצהריים על שתי רגליים ובערב על שלוש רגליים?" ספינקס הייתה כל כך בטוחה בעצמה, ולא חשבה לרגע שה'טיפש' אדיפוס, שלא היה כלל טיפש, יפתור את החידה. "התשובה היא כמובן, אדם. בבוקר, הוא תינוק ההולך על ארבע רגליים, בצהריים הוא אדם בוגר ההולך על שתי רגליים ובערב הוא אדם זקן ההולך על שלוש רגליים – שתי רגליים ומקל" ספינקס נבהלה ממה ששמעה, ופחדה שיספר את התשובה גם לאנשים אחרים ולא תהיה לה ארוחה, ולכן, קפצה מההר ומתה.


תגובות (3)

אני מתה על הסיפור של הספינקס!
והתכוונתי שתיקחי סיפור ותעשי לו גרסה משלך.

05/12/2013 11:10

לא הבנתי בדיוק אבל זה בסדר?

05/12/2013 11:20

אהבתי.

05/12/2013 11:21
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך