ברכתו של הצדיק

13/06/2020 529 צפיות אין תגובות

מעשה שאירע עם סבי הי"ד.
מי אינו מוכן לשמוע סיפורים?

"המשפחה שלנו התגוררה ברומניה, בחבל מארמורש, במיטל-וישווא (וישווא התיכונה). כל מי שמכיר ושמע, יודע שגרו שם הרבה יהודים פשוטים ונפלאים, שיראת ה' בערה בקרבם. התגורר שם סנדלר יהודי, יצחק בער פישר שמו. במרוצת הזמן הסנדלר נעשה סוחר והצליח להתעשר. הוא היה שומר שבת, אך הוא לא הקפיד כל כך בקיום כל המצוות. 11 שנים לאחר נישואיהם, טרם נולדו להם ילדים.
האיש גר בשכנותו של סבי, שהיה 'ראש הקהל' שם, הרה"ח רבי ברוך גנוט הי"ד, וביודעו כי ר׳ ברוך הוא מחסידיו המובהקים של הרבי מוישווא, ראש הישיבה המקומית, הגאון בעל ה'שארית מנחם' זצוק"ל, בנו של ה'אהבת ישראל' מויזניץ זצוק"ל, שנודע כגאון מופלג בתורה וצדיק נשגב, הפציר בו, שיבקש מהרבי ברכה עבורו לזש"ק.
סבא שלי, רבי ברוך, איש צדיק וגומל חסדים היה, הסביר לו, כי לשם כך עליו לקבל על עצמו לשפר את דרכיו, כאשר הלה הבטיח לעשות כן, ר׳ ברוך נכנס איתו אל הרבי , וסיפר לו על השיחה ביניהם.

הרבי השיב: ״איני רואה ישועה למענך, אלא אם תסכים לוותר על הונך ולרדת מנכסיך!"
הסוחר הופתע מהתשובה הבלתי צפויה, אבל לאחר הרהור מעמיק, הסכים לרדת מנכסיו, ובלבד שיזכה בילדים. הרבי ברכו שיזכה לפקודת ישועה ורחמים.
מאז שינה הלה את דרכו והחל להקפיד בקיום המצוות ואף התקרב לרבי וחסידיו. לא חלפו אלא חודשים אחדים והלה בא לבשר לרבי, שאכן הוא וזוגתו נושעו והם מצפים ללידת תינוק.
יש בהמשך סיפור מעניין. שכשהתרחשה הלידה היו קשיים גדולים ליולדת. הסוחר רץ לרבי שבירכו שהכל ילך כשורה והוסיף וביקשו שיבוא לבשר לו שהכל הסתדר.
לאחר הלידה, הסוחר נרדם ורק באמצע הלילה נזכר ששכח לבשר לרבי שנולד לו בן. הוא הלך כמה קילומטרים בקור מקפיא, בשלש- ארבע לפנות בוקר, ומצא את הרבי יושב ומתפלל שהלידה תעבור בשלום.
כשסיפר לו האב שנולד לו ילד לפני מספר שעות, התרעם עליו הרבי על שעיכב זמן כה רב את הבשורה, ושאל: ״וויא האט-מען נישט קיין רחמנות און מלאזט ווארטין א יוד אזוי לאנג מיט א בשורה טובה?״ (כיצד אין מרחמים על יהודי, ונותנים לו להמתין זמן כה רב עם בשורה טובה?).
וכמו שניבא הרבי מראש, מיום שנעשה אבא, החל ר׳ יצחק בער לרדת מנכסיו ולהפסיד את רכושו. פרנסתו ירדה והוא הפך לעני ואביון. בהמשך הזמן נתברך בארבעה בנים, ואת מקומו של החיסרון הכספי מילאה השמחה המשפחתית".
"זה סיפור מעשה הידוע במשפחתנו, שגם התפרסם בספר 'הגאון הקדוש מוישווא'.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
סיפורים נוספים שיעניינו אותך