כוהן שאינו כהן

21/11/2009 1797 צפיות אין תגובות

כהן שאינו כהן

דוד ושרה היו זוג מאוהבים. לאחר תקופה של שנה ביחד הם נישאו ברוב פאר והדר. חיו חיים מאושרים עד לרגע בו החליטו להביא ילדים לעולם. אך היתה להם בעיה : שרה לא יכלה להרות. החילו בטיפולים ארוכים ומכאיבים.הרופאים שניסו בכל כוחם לעזור לשרה אך ללא הצלחה. כעבור 10 שנים של ניסיונות שלא הניבו תוצאה, דוד החליט להתגרש כדי שיוכל להביא ילדים לעולם מאישה אחרת. שרה הסכימה והם התגרשו. כעבור 3 חדשים מהגירושים, הרופאים הודיעו לשרה כי הפעם הניסיון הצליח וכי הוא בהריון ותוכל להביא ילדים לעולם. שרה מאוד שמחה ולא האמינה למשמע אוזנה: "אני בהריון !! אני אהיה אימא !!" מיד צלצלה לדוד כדי לבשר לו. דוד מאוד שמח ואמר לה: "אני מאוד שמח. אנו נתחתן שנית מיד ונמתין לילוד שימלא את חיינו אושר ואהבה".

אבל ציפתה להם אכזבה מר: הם לא יכולים להינשא שנית אחד לשני. דוד הוא כהן וכהן אינו יכול להינשא לגרושה. לא עזרו כל התחנונים והבקשות. הוא פנה לכל הדיינים והחכמים ואמר: "שרה היתה אשתי במשך 10 שנים, היא גרושה שלי…מדוע איני יכול לקבל אותה חזרה?". כלום לא עזר ואיש מהחכמים ומהדיינים לא רצה עזור להם.
אחד הדיינים שאל אותו: "האם התייעצת עם ההורים או עם הקרובים?". דוד ענה: "לצערי אין לי קרובים שיכולים לתת לי עצות. אימא שלי נפטרה ואבא מאושפז בבית שאבות סיעודי ואינו מתפקד בכלל". החכם לחץ מאוד על דוד: "אתה מוכרח להתייעץ עם אבא שלך. אולי הוא יעזור. אני מוכן ללוות אותך לאורך כל הדרך. שמע בקולי בן יקר והשם יעזור לי לעזור לך".

דוד והחכם הלכו לבית האבות. האבא שכב במיטה כשהוא תשוש אך ערני במידה סבירה. הוא הכיר את דוד וכשדוד התכופף לנשק את ראשו, האבא בכה בדמעות של שמחה. דוד סיפר לאבא את מהלך כל הדברים וכיצד אינו יכול להינשא לגרושתו בשל היותו כהן. האבא הרגיע את דוד: ,"בני היקר מכל, אין בכלל בעיה. אתה יכול להינשא לשרה שנית, אתה "ישראל" ולא כהן". דוד והחכם היו מופתעים וביקשו לשמוע את כל הסיפור.

האבא החל לספר:
"אימא שלך היתה נשואה לאדם אחר. לאחר כמה שנים נולדת אתה אך האבא שלך נפל באחד ממערכות ישראל. כעבור מספר שנים אני פגשתי שאת האימא שלך ונישאנו….אימצתי אותך לבן וכך גידלנו אותך אני והאימא שלך.
אתה לא כהן…יש לי את כל התעודות והאישורים וההוכחות שאינך כהן במקור. לבנות לך בית כשר בישראל".
כך התברר כי הכהן אינו כהן במקור.
דוד ושר נישאו שנית , נולדו להם ילדים והקימו בית יהודי כשרש בישראל.
(סיפור אמתי ששמעתי מפי חזן בבית הכנסת.)
נמרדי יוסף


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך