העם הנבחר

dani9196 08/04/2016 1540 צפיות 28 תגובות

עם ישראל הוא העם הנבחר
כל הגויים לא שווים שום דבר
רק אותנו אדוני אוהב
ואת כל השאר ה' מתעב
אותנו הוא ציווה על כל המצוות
ולבניין ביתו הקדוש לקוות
בקרוב במהרה הוא אותנו יגאל
ואז מקרבן הפסח נאכל
ולגויים לא ניתן אפילו לטעום
את כל העמלקים נשליך למעמקי התהום


תגובות (28)

אשמח שתשלח קישור לרב שאומר זאת,שהשם שונא את כל הגויים (יש מצווה לאהוב את הגר).ואגב עמלק וגוי זה לא אותו הדבר.

08/04/2016 18:47

    אתה מוזמן לשלוח.

    08/04/2016 19:08

למה אתה כל כך שונא את הדת?

10/04/2016 00:14

    לא שונא, היא פשוט מגוכחת.

    10/04/2016 10:15

חחח לא חשבתי שמישהו יעלה את הנושא הזה בצורה כל כך מיוחדת

10/04/2016 13:04

    המממ תודה

    10/04/2016 13:06

הדת לא מגוחכת. אתה אולי אף פעם לא חקרת אותה לעומק. ומה שבטוח, אלוהים לא מגוחך.

10/04/2016 14:38

חחחח הצגת אותנו כמו בריונים שמעיפים כאפות לגויים

10/04/2016 14:53

אם היית נולדת למשפחה נוצריה ברור שלא היית חושבת שהדת שלך מגוחכת כי את גדלת לתוכה מגיל קטן וזה חילחל אלייך בצורה כזאת שאת לא יכולה לחשוב אחרת, בדיוק כך קורה בכל שאר הדתות והיהדות לא יוצאת דופן.. לכן את גם משוכנעת בנכונות שלה.
את לא הגעת לזה בעצמך מתוך החלטה מושכלת ומודעת.
למאמינים קשה לראות את המגרעות של האמונה שלהם כי הם מושפעים מאנשי הדת שממהרים לחסות הכל בחול וכך הם מטשטשים את ההגיון והחשיבה הביקורתית של האדם.
הרי ברור שכדור הארץ הוא עגול, ידעו את זה מאות שנים לפנינו אבל בכל זאת היו כאלה שהאמינו שהוא שטוח.
פעם לאנשים לא היה מספיק ידע בשביל שיוכלו לענות בעצמם על שאלות העולם לכן הם המציאו לעצמם תשובות ומיתוסים שבהם הם הסתפקו, במקרים שלא הייתה תשובה ספציפית הם הכניסו בה את אלוהים- והוא הפך להיות התשובה הנוחה ביותר לכל שאלות העולם. עם התפתחות המדע להרבה משאלות אלו ניתנו תשובות מוסברות ומנומקות היטב שיבוא תחליף לתשובה הקודמת וקלת הדעת.
אך למרות זאת הרבה מהמאמינים לא חדלו מהרגלם.

10/04/2016 16:14

    Thank you! ????

    10/04/2016 17:01

יש בזה היגיון. ונכון שלא למדתי על הדת לעומק, ויש לי המון שאלות. אבל אני לומדת. ואם אני אראה שמשהו לא מסתדר, שמשהו לא הגיוני מדעית, אני לא אאמין יותר. בינתיים אין לי סיבה לא להאמין.

10/04/2016 21:42

אני יכול להביא לך דוגמא, אנחנו עוד מעט מתקרבים לחג הפסח וכמו בכל פסח נקרא את ההגדה ונספר את סיפור יציאת מצרים, כל שנה אנחנו חוזרים על הסיפור וכל פעם מחדש כולם מתעלמים מפרט קטן אך משמעותי ביותר..
אם קראת מתישהו את הפסוקים כמו שצריך את וודאי שמת לב אליו, אבל כמו כל השאר גם את לא יחסת לו חשיבות רבה מידי.

טוב אז ככה
כולנו מכירים את הסיפור, משה בא להציל את בני ישראל מפרעה הרשע שהעביד אותם בפרך וכשמשה ביקש מפרעה לשחרר את עמו ה׳ הקשה את ליבו של פרעה.. – ופה בדיוק נמצאת הבעיה.
תחשבי על זה שניה, למה לה׳ להקשות את ליבו של פרעה? פרעה עצמו כנראה היה מוכן לשחרר את בני ישראל אך אלוהים לא רצה בזה
לכן נשאלת השאלה
מה ה׳ רצה להוכיח בזה ? למה לא לשחרר את בנ״י בלי כל הסבל הזה? למי זה טוב? ולמה ה׳ צריך להגיע למצב כזה שהוא מרשה למצרים להתעלל ככה בעם שלו? הוא הרי יכל לשלוט בליבו של פרעה בכל עת אז למה הוא לא שחרר אותם הרבה לפני תחילת הארועים, וכך היה מונע בקלות את כל סבל שהם היו עתידים לעבור.
אך כנראה שזה לא היה בראש סדר העדיפויות שלו.
הוא בחר בדרך הכי פחות מוסרית אנושית ונורמלית.

10/04/2016 22:54

יש שאלות יותר קשות כמו שביהדות כצוסץב שיש "כיפת השמים" והיום ידוע שהשמים הם לא כיפה שמכסה את הארץ. כמו כן כתוב שיש מים מעל לשמים ואין, יש רק חלל. כתוב שהעולם נברא לפני בערך 5000 שנה וזה לא נכון. כתוב שהיה פאקינג נחש מדבר וצפרדעים נפלו מהשמיים ואין בזה טיפת היגיון. ועוד הרבה שטויות שכתובות בתנ"ך ובספרים ה"קדושים".

10/04/2016 22:58

כן אבל זו שאלה שמציקה לי אישית והיא נוגעת בנקודות מוסריות
מעניין אותי לראות איך היא תגיב לזה

10/04/2016 23:12

    התשובה היא שהוא רצה בכוונה לתת לו את עשר המכות כדי להוכיח את גדלותו זה לא קשה

    10/04/2016 23:13

אז במילים אחרות אתה אומר, שהוא היה מוכן לתת לנו לסבול יותר מ200 שנה, רק בשביל שבסופם הוא יוכל להראות את ״כוחו״ ולהציל אותנו?
רק אל תשכח שאלוהים מההתחלה תכנן שבני ישראל ישעבדו על ידי מיצרים, עוד בתקופתו של אברהם
לכן יוצא שהוא בעצמו הביא אותנו בכוונה ובידיעה שנשתעבד על ידי המצרים והוא עצמו מוציא אותנו- רק בשביל להראות את גדולתו?!
זה לא קצת אנוכי וסדיסטי מבחינתו?
בגללו סבלנו יותר מ200 שנה ובגללו גם יצאנו משם, וכל זה ממניעים אנוכיים.

10/04/2016 23:42

    כן, ככה הוא, סדיסטי ואבסורדי.

    11/04/2016 05:52

כמו שכבר אמרתי, הייתי מעדיפה לדבר עם אדם שלא מתנגד לדת. ואני מאמינה שאתה לא היחיד ששואל את השאלה הזו על יציאת מצריים

12/04/2016 22:05

המון אנשים חקרו את ספר התורה לעומק, ולפי מה שאני יודעת בסופו של דבר הכל מסתדר. אני לא יכולה לתת לך תשובה כי אף פעם לא למדתי את החלק הזה לעומק, אבל אני מאמינה שקיימת תשובה. אתה בכלל חיפשת? לפני שאתה קובע משהו, אולי כדאי שתשאל ותברר.

12/04/2016 22:06

אני לא מבין למה את מצפה לפירושים, הדברים כבר נעשו, למה להאחז בפרושים של אחרים שיכולים להשפיע על דעתך? את לא יכולה לחשוב בעצמך ולהגיע למסקנות לבד?
מבחינתך, יכולה להיות תשובה ו/או סיבה מספיק טובה שמצדיקה את כל מה שעברנו במצרים?
..וגם אם את חושבת שישנה סיבה, אלוהים לא יכל למצוא פתרון יותר נורמלי?

12/04/2016 22:34

נשמע שאתה בטוח שאתה האדם הכי חכם ביקום. אני לא יכולה להגיע למסקנות בעצמי כי אני לא מספיק חכמה ואני מודעת לזה. וכן, מבחינתי יכולה להיות סיבה למה שבנ"י עברו במצרים. בלי קשר לאמונה בדת, אני לא חושבת שדברים קורים בעולם סתם ככה. לכל דבר יש סיבה. ובגלל שאני מאמינה באלוהים, אני מאמינה שהוא תכנן מלכתחילה את כל המהלכים. הוא תכנן את הבעיה ואת הפתרון ואז הכל קרה. זה לא שנוצרה איכשהו בעיה ואז הוא ניסה לחםש פתרון. הוא זה שגרם לבעיה. אני מקווה שאתה מבין שאני בסך הכל ילדה שלא מבינה הכל ואין לי את הכלים לענות בצורה נכונה כי עוד לא למדתי הכל לעומק. בינתיים אני סומכת על הדרך שבה גידלו אותי, ומשתדלת לקרוא וללמוד על הדת כדי להבין טוב יותר דברים. ומלבד הכל, הדת טובה בשבילי מבחינה פסיכולוגית, אז גם אם לא הכל לגמרי מובן אני רוצה להיות דתיה.

12/04/2016 23:12

לא נראה לי שיש פה קשר לחוכמה, זה פשוט שיש לנו השקפות שונות, זה הכל.
הבעיה היחידה שיש לי איתו היא באופן היצירתי שבו הוא פותר את כל הבעיות שלו- והעובדה שהכל אצלו מתוכנן מראש הופכת אותו לעוד יותר בעייתי בעיניי.
איפה האל הרחום והחנון שאומרים שהוא?

13/04/2016 01:08

אני לא חושבת שזה יכול להסתיים מתישהו, וזה גם לגמרי חסר טעם כי שנינו יודעים שאף אחד לא יצליח לשכנע את האחר. אז במחילה, נעצור כאן את הדיון, בסדר?

13/04/2016 14:38

כן, עדיף

13/04/2016 21:10

יש טקסטים מסויימים שפשוט צריכים להישאר במגירה. זה אחד מהטקסטים האלו. הטקסט הזה פוגע ברגשות הזולת ולמרות זאת העלת אותו. זה נסלח. אבל, זלזלת בתגובות במשהו שאנשים מאמינים בו. זכותך לא להאמין ולהחזיק בדעה שונה משל אחרים. אבל, לא ניתנה לך שום זכות לזלזל בדעותיהם של אחרים.

אם נתעלם מהמסר של הטקסט, דיי אהבתי אותו.

14/04/2016 20:19

    בשביל לא לפגוע ברגשותייך תסתכלי על מה שנאמר בדיון בצורה אובייקטיבית..
    ואם את מאמינה תנסי לתת לי הסבר ☺️

    17/04/2016 12:41

כל מה שאמרת על הדת מצטער להגיד לך אבל זה שטויות שפמפמו לך למוח אם תעמיק בדברים אולי תבין משהו

15/06/2020 16:41

לא יודע מאיפה הוצאת את כל השטויות האלו

15/06/2020 16:42
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך