איש הדעת והחתול הסגול (כמעט אותו שם, יצירה אחרת)

oliv 10/12/2014 652 צפיות 8 תגובות

איש הדעת יודע שאין חתולים בסגול
הוא מתכופף והוא לוחש לי
שדבר כזה כלל לא מתקבל.
אני עומדת על קצות האצבעות ושואלת למה
אך איש הדעת לענות ממאן
הסברים לתת לי לא פעם סרב.
אז לקחתי קצת צבע ושמתי על מיצי הזקנה
עכשיו היא נראית לי הרבה יותר מאושרת
אימא ואבא צעקו שזה לא מתקבל על הדעת כלל
עניתי להם שעם הדעת שלי אני כבר בכלל לא מדברת…


תגובות (8)

הייתי צריכה לקרוא את השיר פעמיים כדי להבין, וחייבת להגיד שהשיר נפלא.
שימוש נהדר במילה "ממאן" – מילים גבוהות תמיד מעשירות את הטקסט.
אולי אם היית משתמשת בסימני פיסוק נוספים ובמקומות אחרים, השיר היה ברור יותר כבר מהקריאה הראשונה. בכל אופן, השיר משעשע ונפלא!

12/12/2014 19:39

    הסימני פיסוק האלה :/ סבבה אשים לב.
    ושמחה שאהבת האמת גם אני אהבתי נורא את השיר הזה (:
    מילים גבוהות גם אני אןהבת איך התלהבתי ממאן חחח
    שמחה שאהבת 3>

    12/12/2014 22:51

קצר אבל עם המון משמעות, ועצם זה שהאמירה כל כך פשוטה היא עוצמתית..ותיארתי את עצמי כילד אומר את זה למבוגרים..

12/12/2014 23:03

    תודה לך (:
    חשוב לי מאוד שאפילו שהחוות דעת חיובית פירטת לי איך בדיוק.

    13/12/2014 03:32

מעניין איך שהיא מתווכחת עם עצמה בעצם בנוגע למה שאפשרי ומה שלא. כמו מלחמה בין לב לראש, או מסע לחיפוש עצמי.
כשבסוף היא מחליטה מי צודק מהצדדים, באים ההורים שלה ואומרים לה שטעתה, והיא מסרבת לשנות את דעתה ולקבל את שלהם, מה שמצביע על ביטחון שנוצר אצלה במהלך השיר.
מדהים איך שבעשר שורות הצלחת לייצור דמות עגולה…

13/12/2014 14:26

    נכון. לא חשבתי על זה ככה, היא באמת דמות עגולה. וזה באמת סוג של מסע. למרות שאף פעם לא ראיתי את זה כמלחמה, אלה סוג של דיון. ילד שיודע מה מתקבל בחברה ומה לא אבל כששואל את עצמו למה זה ככה הוא נותר בלי תשובות. לכן הןא מחליט להתעלם מהחוקים האלה כי הוא לא מבין אותם ולכן כשהוריה מסבירים לה שזה לא מתקבל היא מסבירה להם שזו בכלל לא השאלה יותר בשבילה אם זה מקובל אן לא כי אין לזה שום משמעות. אילו הייתה סיבה ברורה לא לעשות כן היא הייתה מקשיבה. זה סוג של תסכול מהחברה ומהמסגרת. מתאים יותר לעידן של פעם אני מניחה אבל נותרו גם היום שאריות לא מוסברות של מה נכון ומה מותר.

    13/12/2014 16:32

כל כך היתחברתי לשיר הזה. השיר ניפלא! הכנתי גם לחן.אבל סתם ככה בשביל עצמי
כבר הספקתי ללמוד אותו בעל פה רק מקריאה אחת. הכתיבה שלך , נ י פ ל א ה

19/12/2014 12:03

    די מה את צוחקת?? לחן??? אניאניאני כל כך רוצה לשמוע! זה… כבוד ענק בשבילי! אין לך מושג.
    מילותייך מחמיאות לי מאוד, תודה לך 3>

    19/12/2014 16:23
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך