אני האחרת

דידישה 09/09/2015 826 צפיות 12 תגובות

בתוך תוכי היא מסתתרת
מישהי שונה
מישהי אחרת

ילדה מקפצת ושמחה
הטובה באין ספור דברים
שהדבר האחרון שמעניין אותה
הוא מה יאמרו האחרים

ואותה האחת
שבעבר הייתה אני
האריכה דרך
לעבר הכיוון השני

לפעמים אני שמחה מהפרידה
מזה שהיא איננה
כאילו עברתי שלב בחיי
שהוביל אותי הנה

אך לרוב
מעבר להיותה תעלומה
תוהה אני שוב ושוב
לאן נעלמה?

מה גרם לאותו הניתוק
בינה לביני
שיצר שתי ישויות
של אני ואני

האם רוצה היא
שאתמודד לבדי?
או שמא הכעס בנינו
הוא למעשה הדדי?

ומה אם היא פה
ממש ליד
ורק כשאפול
תושיט לי יד?

אני האחרת,
אני יודעת שאת עוד פה
אני יודעת שאת קיימת
אז אנא ממך, יקירה,
צאי מהתרדמת


תגובות (12)

פשוט מרגש.

09/09/2015 20:25

תראי, חוץ מהמחסור החמור בפיסוק אני חושבת שהדבר הבולט ביותר הוא החוסר אמינות.
את כותבת על הילדה השמחה שנעלמה, כשלמעשה את משתמשת בדיוק במילים של אותה הילדה.
כל האווירה של השיר קלילה וזורמת. מה שהיהיכול להיות נחמד אם לא היית מנסה להגיד שהצד הזה בך בתרדמת.

09/09/2015 22:58

    היי,
    "המחסור החמור בפיסוק" הוא בכוונה, זה אמצעי שהשתמשתי בו. אל דאגה, אם הייתי רוצה הייתי משתמשת בסימני הפיסוק ושמה אותם במקומם.
    לגבי השאר, מה זאת אומרת משתמשת בדיוק במילים של אותה הילדה?
    ומצטערת לשמוע שזה לא אמין בעינייך, כתבתי באמת את מה שהרגשתי (ועדיין מרגישה) באותו הרגע.
    אז במקום סתם להגיד, אשמח שתפרטי יותר.

    09/09/2015 23:46

    דבר ראשון, אני מתנצלת אם פגעתי בך. את יכולה להיות בטוחה שזו לא הייתה כוונתי.
    אני אכן מודעת לאמצעי של חוסר פיסוק, אבל לא ממש הצלחתי להבין איך זה משתלב עם השיר.
    בקשר לחסור אמינות, אני מתכוונת שהמילים בהם השתמשת הם תמימות וקצת ילדותיות.
    אין בהם תיחכום או שנינות כמו שמצופה מדמות שאיבדה את הילדה שבה.

    10/09/2015 00:05

    אני בטוחה שזו לא כוונתך.
    בכל מקרה, בשירה אני פחות מתעקשת על משלב לשוני גבוה, יותר על התוכן עצמו… יכול להיות שהייתי צריכה להשתמש במילים גבוהות יותר מאלו, למרות שכשכתבתי את השורות האלו, זה הרגיש לי נכון להשתמש במילים האלה.
    לגבי היעדר סימני הפיסוק – כנראה שזה לא עבד טוב, אבל הכוונה שלי הייתה סוג של להעיק על הקורא בעזרת הפסיחות והיעדר סימני הפיסוק ולהעביר את מה שאני הרגשתי באותו הרגע…
    בכל מקרה, את השיר הזה כתבתי יותר ממקום של רגש, כך שהיה לי הצורך לכתוב את מה שעלה בראשי, בשפה יחסית פשוטה.
    שוב, יכול להיות שזו טעות שלי והבחירה שלי שגויה, אך זה מה שהרגשתי לנכון.
    ותודה רבה על הביקורת כמובן!

    10/09/2015 00:19

בס"ד
"שיצר שתיי ישויות של אני ואני…" אני מאוד אוהב את סגנון הכתיבה שלך. גם בשיר שלך עם "וביחד את העבר המצחין נטהר…" חזק ומיוחד.

28/09/2015 23:01

פשוט מקסים, אני מסתכלת על מה שאת כותבת ואת ללא ספק מוכשרת.

03/10/2015 19:22

ממש ממש יפה. אני יודעת שהתדובה כבר לא רלוונטית כי כתבת את זה מזמן, אבל עכשיו התחלתי לקרוא את כל הסיפורים שלך ברצף (למה רק עכשיו???), והם פשוט יפהפיים!!!

03/01/2016 18:23
AS AS

שיר יפה מאוד וההשקעה ניכרת בשיר!.
# אני טיפה נוטה להסכים עם "אול אוף מי" שכתבה שההיעדר סימני פיסוק לא כל כך משתלב. היעדר סימני פיסוק נועד כדי לגרום לקורא לקרוא את השיר ברצף ומכיון שיש את הבתים זה כבר יוצר את ההפסקות שמונעות את הקריאה השוטפת.

מעבר לכך השיר נהדר ושמחתי לדעת מהשיחה שלך עם "אול אוף מי" שאת בקיעה במושגים ויש לך מגע עם תחום הספרות והשירה.
אהבתי מאוד!
אשמח אם תעיפי מבט בשיריי- רק אם תרצי.

03/01/2016 19:47
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך