Who Will Save the Sane?
שתדעו, אני מאוד אוהב את המדינה. ואני ציוני. מטרת השיר היא לעביר ביקורת, ואם מישהו נפגע אני מצטער מראש.

ברוכים הבאים למדינת ישראל.

Who Will Save the Sane? 19/04/2014 1429 צפיות 36 תגובות
שתדעו, אני מאוד אוהב את המדינה. ואני ציוני. מטרת השיר היא לעביר ביקורת, ואם מישהו נפגע אני מצטער מראש.

ברוכים הבאים לישראל!
ארץ תת הרמה.
ארץ הערסים והפרחות,
ארץ התקווה האבודה.

לא נותנים צ'אנס לאף אחד!
העתיד של כולם שחור.
לא משקיעים בבעלי פוטנציאל,
העיקר אומרים שישראל זה חור.

בוא כפרה! בוא לפה!
ככה אומרים לי.
וכשערס דוקר אותי עם סכינו,
אני לא פורץ בבכי.

למה?
בגלל חברתנו הדפוקה .
לא מקבלים את האחר,
הכל בגלל הממשלה.

ממשלה שמנוהלת על ידי אנשים מושחתים
שתומכת בחלשים ולא בחזקים.
ממשלה שמקצצת בחומר הלימודים,
בסוף כולנו נגמור כערסים.

בלי חינוך.
בלי תרבות.
בלי תקווה.
קצרי אופקים.

לאן נעלמה המוזיקה הטובה?
לאן נעלמה המשמעות בחיים?
עם כל תרבות הריאליטי של היום,
כולנו נגמור כגזענים.

בלי שום רקע!
בלי השכלה.
שומעים מזרחית,
ועוד אומרים ש"זה מוזיקה טובה".

למוזיקה אמורה להיות משמעות!
לא סתם גיספן שממציא מילים.
למה אין עוד יוצרים אמיתיים?
ולמה יש רק "זמרים" שמעשנים סמים ומעלימים מסים?

למה הנטל רק עלינו?
העם הפשוט והתמים.
למה חרדים לא משלמים מסים?
ולמה יש הנחת סלבריטאים?

מה קרה לימים שהיינו העם הנבחר?
מה קרה לעם של החלוצים?
אני לא מבין מה השתבש.
עוד מעט כולנו נהיה מובטלים.

מה קרה לצה"ל?
איפה הכבוד שנתנו לו?
למה כולם משתמטים עכשיו?
העיקר הם אומרים שהם לא.

עם נשיא שמשלם מכספי העם על מוצרי יוקרה,
ואשתו שמשלמת 64 אלף על נרות.
רק לעם נותר לשתוק ולהסתכל-
ברוכים הבאים למדינת ישראל.


תגובות (36)

בא לי לעבור לשוויץ.
טוב בשוויץ.

19/04/2014 17:08

    משמע- מסכימה עם כל מילה ומילה.

    19/04/2014 17:08

בא לי לעבור ארצות הברית.
בארצות הברית יש את הוואי!

19/04/2014 17:09

אני ניו יורק! יש בה הומלסים! ו״חלון הזדמנויות״ שבור! ובסוף אתה הופך למפורסם שמקבל גוגליונים ביום! ובסוף מגיע הנשיא שרוצח את אישתך ולוקח לך את הילד , ואת הכסף , ואתה הופך להומלס! סתם הכי בא לי ל-וואגס! הכביש המהיר!

19/04/2014 17:14

אני רוצה להישאר בארץ.
אבל ערסים ודוסים זה בעיה

19/04/2014 17:15

קנדה היא סבביישן.
סבבה+יישן.
אבל אני לא מישהו פסימי, ת'אמת אני לא אוהבת שמתלוננים כמה מדינת ישראל היא חרא (סליחה על המילה) ועוד קללות פסימיות, כי אתם חיים פה, ומה שיהיה יהיה, צריך להתמודד עם זה.
יש לכם קול, עובדה שהייתה מחאה ענקית ב2011 אם אני לא טועה. (או ב2012?) אבל בכל זאת כתיבה יפה :)

19/04/2014 17:16

את הערסים רצחתי ואת הדוסים דרסתי , את הפרחות גירשתי ואת המטומטמים לא סבלתי! את חרמנים פוצצתי , ואת הפחדנים העפתי! אז מי נותר? דורה כמובן! הגיע הזמן למות דורה! מוחעחעחעחעחעחי מוות לדורה מוות לדורה! הילדה שאומרת ״ לאן הולכים? ״ אז ״ לאן הולכים? עכשיו מתים!״ מוות לדורה!

19/04/2014 17:19

אוקיי, אני מסכימה, ישראל לא הכי טובה בעולם, אבל כאילו לצאת עליה בטענות? זה מוכיח עוד יותר את ישראל בתור מדינה לא- מפותחת. אפילו הערסים מכבדים את ישראל יותר! אנחנו נחשבים בתור עם עתיק, ופלא שאנחנו עוד חיים, עם כל המלחמות והשונאים האלה.
ולרדת על צה"ל? סליחה? אתה יודע מה הם עושים לישראל? הם מקריבים את החיים שלהם, למענך! לעזאזל! ואתה לא מעריך את זה.
בהחלט, המדינה לא הכי טובה, אבל אתה חושב שבחו"ל יותר טוב? בתור מישהי שנוסעת הרבה לחו"ל ויש לה משפחה שם, הרשה לי להגיד לך שלא! באנגליה הכל אפור וסגרירי, ומלא קור ושלג. הבתים שם ענקיים כמו מפלצות, ואין שום חמימות בין המשפחות. במדינות ערב, יש מלחמות ואי-סדר, והם בכלל לא מתפתחים. אוכל לתת לך עוד דוגמאות, אבל זה סתם ייצר עומס בתגובה. במדינת ישראל מסוגלים לגור 20 נפשות בבית קטן אחד, ועדיין לאהוב אחת את השני, ולהתמודד עם כל המס שבארצנו. כולם מכבדים אחד את השני, בין הם ראשי ממשלה, ובין אם הם פרחות זולות. בישראל תוכל להשיג כל מקום שתרצה. מדבר – יש, ים- יש, שלג (החרמון)- יש, שדות ופרדסים- יש, עיר עמוסה- יש. כל מה שתרצה יש!
אז הרשה לי לחלוק עלייך, ולמקרה שלא הבנת זאת, כן, נפגעתי.
אבל חוץ מזה, אחרי כל המגילה שכתבתי, אני מסכימה :)

19/04/2014 17:20

    אבל את הערסים רצחתי…

    19/04/2014 17:20

    ואווווווווווווווווו מסכימה איתך!!
    אני לא אוהבת פסימיות :P

    19/04/2014 17:24

    +1 למה ש-Love Books אמרה

    19/04/2014 17:26

    אני מאוד אוהב את הארץ. ואני מסכים איתך בכל מילה
    לא כתבתי על זה שאני רוצה לעזוב את הארץ- ויש סיבה.
    על מה אבות אבותינו עבדו יותר מ2000 שנה? כדי שנעזוב אותה? לא!!
    אני פשוט כתב על מגמת ההתערסוות וההתפרחות, וגם על כך שבמדינה לא כל כך משקיעים באנשים שיש להם פוטנציאל ושמשתמשים בכסף של המסים שלנו למוצרי יוקרה ולשימוש פרטי (חצי מיל' שקל על מיטה זוגית במטוס זה נראה לך הגיוני?)

    ואני ימני. רק שתדעי

    19/04/2014 17:28

    אוקיי, פשוט אני מאווד אוהבת את הארץ היפה והחמודה והנהדרת שלי, ואני לא רוצה שירדו עליה ^^ חחח

    19/04/2014 17:33

    נוו.. מעולה כמו ארצות הברית אני ממש לא אוהבת את זה שפתאום באה השכנה שלי ומתנחלת פה פותחת את המקרר כל הקרירות הזאת של לבש סוכר בקושי זה משהו שאני יצליח להסתדר איתו

    19/04/2014 20:20

    פרדסים.
    פעם, היו בעיר שלי פרדסים. היום יש רק פרדס אחד כמוזיאון, כמה פרדסים ספורים, ותפוזים כעצי נוי ברחוב. הרי זו 'עיר הדרים'.
    אבל אני אוהבת את הארץ הזו, ואני לא מוכנה לוותר עליה. ערסים ופרחות הן הגדרות די עיוורות. פעם דיברתי עם מי שנחשבת הפרחה הגדולה של הכיתה, והיא הייתה ממש נחמדה. לא תמיד זה מה שקורה, אני מודה, אבל לפעמים.
    בגלל זה, צריך להיות אופטימיים. לא לנטוש את הארץ ולתת לכל הדברים הרעים להתגשם ולהתפשט לכל תחום ודבר.

    19/04/2014 20:24

אני יעבור לגוואדה לה חרא

19/04/2014 17:26

גם אני העברתי ביקורת(מוזמן להציץ אם תרצה), אבל הצורה בה אתה מעביר אותה נורא נורא מתנשאת. לדעתי, כאשר אתה פונה לאנשים בצורה כזאת אתה יוצר אנטי גמור.
אתה חושב שרק בארצנו הקטנה יש מושחתים? אם כן, צר לי לנפץ לך את האשליה.
אתה חושב שכל מוזיקה לועזית היא טובה? תרשה לי לענות לך בעצמי, לא.
אם כבר אלו טעויות שמושרשות בחברה האנושית, ולאו דווקא רק כאן.
דור הגיבורים של אז, בן גוריון, בגין, רבין וכו' הולך ונעלם. ואנשים שדעתם צלולה הולכים ומתמעטים.
באמריקה, תמצא ערסים אמריקאים ובצרפת ערסים בסגנון "ויוה לה פראנס", מחנה הביניים תמיד קיים ולא משנה באיזו מדינה. "אפקט העדר", אין מה לעשות. פעם אנושיים תמיד אנושיים.
נכון שיש לנו בעיות קטנות וסוגיות המייחדות אותנו, אבל זה מה שקורה במדינה בעלת היסטוריה כל כך מפולגת.
ואומנם לא ניצור את חברת המופת שגדולי המנהיגים תמכו בהקמתה, אבל אני מקווה שלפחות ניצור חברה נורמלית כי בינתיים אנחנו לא ממש מאוחדים.
לגבי האלימות והגזענות, שוב, פגם שמושרש בטבע האנושי.
"ארץ התקווה האבודה" איפה אתה חיי? בקוריאה?
אני ידועה בסלידתי הגמורה לפרחות וערסים, אבל הנה. אתה מדבר על קבלת השונה, בזמן שאתה מוריד מרמתם של אחרים (לא שיש מי יודע מה רמה, אבל בכל זאת).
"בלי חינוך" קצת מוגזם. אולי חינוך לקויי במקצת, אבל עדיין חינוך.
זאת לא ארץ פלא, אבל אנחנו צריכים להודות שיש לנו אותה.
תאר לך מה היה קורה אם היינו מפוצלים בגולה, סובלים מאנטישמיות הולכת וגוברת?
משהו חכם אמר לי פעם :"אל תירקי לבאר שאת שותה ממנה."
אמץ לך את המשפט.
אפשר לבקר בלי לשלול לגמרי.

19/04/2014 17:55

    מסכימה. למרות שהערסים של חו"ל אפילו לא דומים לרמה של הערסים שלנו XD

    19/04/2014 18:01

    צודקת.
    אני רק העברתי ביקורת על איך שהמדינה מתנהלת ולא על המדינה עצמה

    19/04/2014 20:52

גל! חפרתי לך במייל עם פרק 5!

19/04/2014 19:52

חכה למחר

19/04/2014 19:55

גל אפשר לעשות עד פרק עשר אני מצועמם

19/04/2014 19:57

לא

19/04/2014 20:00

אולי רק אני נאיבית, אבל אני לא חושבת שאנשים רעים. אבל לפעמים באמת המצב נראה גרוע כל כך, שהכל הופך להיות שחור.

19/04/2014 20:02

כל כך אני רק מחכה ליום שאני יגמור את הצבא ויעלה על מטוס לארצות הברית אני ממש לא הולכת לגדל פה ילדים להקים בית או משהו כזה אלה אם אני רוצה למות על ידי דקירה מהבן שלי, שהוא בן חמש כי לא הסכמתי לקנות לו אייפון (אין לי באמת ילד זה רק בשביל להמחיש כמה אנחנו חיים בעולם מעוות ובמדינה מעוותת עוד יותר)

19/04/2014 20:14

    צר לי, אבל את קצת חיה בסרט.
    רק ילדים שלא קיבלו חינוך ראוי יעזו לעשות צעד חמור כדוגמת מה שצינת. זה יקרה גם בארצות הברית.
    בארצות הברית בני נוער עסוקים באלימות לא פחות, ואחוז גדול יותר מהאוכלוסייה הרה בגיל צעיר. שוב פעם, עניין של חינוך לקוי.
    עצוב לי לשמוע שזה מה שאת אומרת על המדינה, וכנראה את לא מודעת להיסטוריה המסובכת שלנו והמרדף אחר המדינה אם את מוותרת עליה בכזאת קלות.
    את הסולידריות שיש פה, את לעולם לא תחושי שם. ואולי תצליחי להתערות בחברה, אבל תוך ויתור על חלקים מעצמך.
    "היה יהודי בביתך ואדם בצאתך". אולי למשפט הזה יש כוונה טובה, אבל אני שונאת אותו בכל מאודי. לדעתי זה ויתור על עצמך.
    ואם כבר לא לחיות בארץ לדעתי, משיקולים כלכליים בלבד.

    19/04/2014 20:29

    אני הייתי אמורה להיות אמריקאית פשוט איך לומר אני במקום הלא נכון.
    ואני לא חושבת שלך יש זכות לבקר את החינוך של ההורים שלי, את לא מקירה אותם או אותי ואין לך זכות לשפוט כי רק אלוהים יכול לשפוט אותי.
    אני מודעת לכל מה שעם ישראל עבר בשביל הארץ הזאת אבל אני חושבת שאם מי שנלחם על הארץ הזאת היה רואה את מה שקורה פה הוא היה מתבייש.

    19/04/2014 20:35

    ואולי אני חייה בסרט אבל לפחות טוב לי וזה הכי חשוב

    19/04/2014 20:36

    פעם ראשונה שאני אשכרה מסכימה איתך נועה לחיות בארץ זה לחיות עם יהדות וללא שום מטרה נוספת וגם היהדות זה דבר שמאוד מגביל אותנו פה. וגם כי לחיות בסרט אומר שאתה מחליט על הכל אז למה שלא נהנה מכל השעה וחצי שלה הסרט שבסוף נפיק מהכל!

    19/04/2014 20:45

    שירושית צודקת…..
    וגם באמריקה המצב יותר גרוע

    19/04/2014 22:30

    נועה אני לא חושבת שהבנת אותי נכון.
    לא דיברתי כלל וכלל על החינוך שאת קיבלת, וגם לא העברתי עליו ביקורת.
    אמרתי שאם ויתכן מצב שילדים פועלים למען האלימות(או כל דבר קיצוני אחר) וכדומה, אז ההורים כנראה העניקו חינוך לקוי.
    חס וחלילה לבקר את ההורים שלך. מי אני בכלל שאבקר אותם?

    20/04/2014 13:55

אישית, לא הייתי רוצה לגדל כאן ילדים. מצדי שהתרבות תשתפר, האופנה תשתפר, אבל אני עדיין לא רוצה. המשכורות לא זזות וחוץ מהן הכל עולה, מצב בטחוני זוועתי עם המדינות השכנות וחוץ מזה, אנחנו עומדים פה על סדק שבחמישים שנים הקרובות עלול להרוג את כולנו. כן, היסטוריה וכ"ו, אבל זה היה בעבר. לא אומרת שהוא לא חשוב-להפך, בלי היסטוריה כלום לא היה קורה. אבל אין מה לעשות, מדינה קטנה, צפופה, ממוקמת רע, יקרה להחריד
בנוסף, בואי נחשוב על זה ככה:
אנשי תרבות: בורחים, אין להם מה לחפש פה
ערסים\פרחות\כ"ו: נשארים
דור העתיד שלנו יהיה צאצאים של ערסים פרחות וכ"ו, מהסיבה הפשוטה שהילדים יחונכו אותו דבר כמו הוריהם, והוריהם יתנו להם אותו חינוך בדיוק.
כלום לא עומד להשתנות, ואני מעדיפה לוותר על הדת היקרה במדינה הזאת [שנראה כאילו זה כל מה שאכפת למדינתנו ממנה] וללכת למקום קצת יותר טוב. רק טיפה. אני לא אומרת שבמקום אחר מושלם…
אנגלים הם שחצנים וסנובים לרוב, אפרורי וכ"ו, זיהום אוויר וזה, אבל מצב בטחוני טוב. מיקום טוב. מחירים טובים. תרבות טובה.
אולי כאשר ישראל תחזור להיות מדינה טובה, תלמד קצת מחיפה להוריד מהגזענות ותנמיך מחירים כשהיא תבין שאנשים לא יכולים לחיות עם המצב הכלכלי, וכמובן, השלום שנראה שלעולם לא יגיע מאחר ואפילו הלא-ערסים בכיתה רוצים רק מוות לערבים, אולי אז נחזור לפה. אפילו נשמח. עד אז, סי יא, ביו

19/04/2014 20:44

    שוב, לא קשור לתרבות הישראלית אלא לטעויות שמושרשות בטבע האנושי.
    מחנה הביניים תמיד ישלוט. עצוב מאוד, אבל קורה.
    זאת אכן מדינה יקרה להחריד, ואם אני אעזוב אותה אי פעם זה כנראה ייקרה משיקולים כלכליים.
    את חושבת שבאנגליה או לחלופין בארצות הברית מחנה הביניים לא שולט?
    הוא שולט, וגם ביד רמה. באנגליה, שליש מהנערות הרות בגיל צעיר (שליש! מה זה אומר על המתירנות המינית שלהם כנוער?)
    ואם אנחנו כעם נצא לגלות נוספת, והפעם בידי עצמנו, אני יודעת שהדורות הבאים יצטערו על כך ואני לא בטוחה שנשרוד גם אותה.
    ערסים ופרחות… אולי ישתנו. יכול להיות, אם כי אני לא ממש בטוחה.
    וזה התפקיד שלנו כדור הצעיר, להנחיל שינוי!
    אבל הדור הזה, הוא דור עצלן. הוא מקבל הכל כמובן מאליו וכמובן שעדיף לו לברוח ולהרים ידיים.
    אז אמנם זאת לא מדינה מושלמת עם חברת מופת, אבל יש לנו באמת כוח להנחיל שינוי. ואני לא מתכוונת לדבר יותר מזה בסיסמאות, כי אני שונאת את זה.

    20/04/2014 14:08
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך